مدیرکل ورزش و جوانان در کارگروه تخصصی بررسی عملکرد هیئت اسکیت: دنبال مچ گیری نیستیم

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکردی هیئت اسکیت خراسان جنوبی روز گذشته با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد. مهران سرپرست در این جلسه عنوان کرد: ما با کسی تعارفی نداریم و اینجا آمده ایم تا تمام نقاط ضعف و مشکلات را مطرح و برای رفع آن فکری شود. به گفتۀ وی ما فقط به دنبال توسعه ورزش استان هستیم و نمی خواهیم با این جلسات مچ گیری داشته باشیم و فقط شفاف سازی خواهد بود و تعریف و تمجید جایی ندارد.
پیشرفت کرده ایم
رئیس هیئت اسکیت استان در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد هیئت پرداخت و گفت: اسکیت در کشور ۹ رشته فعال دارد که در خراسان جنوبی ۴ رشته سرعت، رول بال، فری استایل و اسکیت برد فعال می باشد و این در حالی است که فقط یک سال شده است که ریاست را بر عهده گرفته ام. شبانی خاطر نشان کرد: در رول بال اکنون ۲ تیم در لیگ دسته یک کشور داشتیم، فری استایل رشد خوبی داشته و حدود ۵ مدال اول تا سوم کشوری را کسب کرده است و در سرعت هم پیشرفت خوب بوده و اسکیت برد هم تازه راه اندازی شده است. به گفتۀ وی تا پایان سال نیز برنامه های فراوان دیگری از برگزاری مسابقات و اعزام و همایش خواهیم داشت و در کل در این یک سال پیشرفت رو به جلوی خوبی داشته ایم.
گزارش عملکرد نمی خواهیم، مشکلات را بگویید
مدیر کل ورزش و جوانان استان بعد از این سخنان تأکید کرد: ما به دنبال ارائه گزارش عملکرد در این جلسات نیستیم و چالش ها و نقصهایی که وجود دارد را بیان کنید. سرپرست تصریح کرد: اگر مشکلی با اداره کل ورزش یا دیگر مراکز دارید، سایر مشکلات و چالش ها را بگویید. وی خاطر نشان کرد: گزارش که می دهید خوب است ولی باید بدانیم که خیلی از مسائل و مشکلات مطرح شده مربوط به این است که هیئت استان فقط دید مرکز استان را دارد و تمام کارها به مرکز استان مربوط می شود و شهرستان ها فراموش شده اند. به گفتۀ وی همچنین در هر هیئت هر فرد باید یک سمت و در یک کمیته باشد و اصلا نباید چند سمت برای یک نفر باشد و باید از ظرفیت جوانان در هیئت ها استفاده شود.

ورزشکار المپیکی و آسیایی می خواهیم
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه با حضور رسانه ها از این پس به دنبال شفاف سازی هستیم، گفت: ما به دنبال این هستیم تا در آینده نزدیک ورزشکاران المپیکی و آسیایی داشته باشیم. سرپرست افزود: درست است که جایگاه ورزشکاران کشوری خیلی بالا است و ما هم حمایت می کنیم ولی باید به سمت پیشرفت برویم. وی با بیان اینکه پکیج کاملی به هیئت ها داده ایم که بر اساس آن باید گزارش عملکرد وضعیت موجود خود را بدهند، عنوان کرد: مشکلی که داریم ضعف در مدیریت است و باید هیئت های استان وظیفه نظارت، مدیریت و برنامه ریزی را برعهده داشته باشند و بگذارند که هیئت های شهرستانی با قدرت کارها را انجام دهند. سرپرست تأکید کرد: از این پس هیئت های استانی باید گزارش وضعیت موجود خود را بدهند و بر اساس آن برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ای با توجه به امکانات و زیرساخت های مخاطبان خاص و منابع ارائه کنند. وی عنوان کرد: همچنین افرادی به کار گرفته شوند که تخصص، علاقه و زمان مناسب برای این کار را داشته باشند. این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وضع ورزش قهرمانی ما ضعیف است و باید با برنامه ریزی به آن جایگاهی که لازم است برسیم.
با شهرستان ها جلسه بیشتر بگذارید
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه از اعضای حاضر سوال کرد که چند بار رئیس هیئت با شهرستان ها جلسه داشتند که اعلام شد که از ابتدای سال فقط یک بار جلسه برگزار شده است که سرپرست تأکید کرد: باید تعداد جلسات با شهرستان ها بیشتر باشد و این خوب نیست.
آدینانی، رئیس هیئت اسکیت شهرستان بیرجند در این جلسه بیان کرد: فقط ۲ هفته شده که این هیئت راه اندازی شده است. شبانی در پاسخ به سرپرست که چرا تاکنون بیرجند هیئت نداشته است، گفت: امسال هیئت بیرجند را به دلیل مشکل سالن که قرار بود دیگر به استان داده نشود راه اندازی کردیم که مدیرکل این را کار اشتباه دانست و توجیه ناپذیر خواند.
سالن نداریم ورزشکاران متفرق شدند
نظافت، رئیس هیئت اسکیت شهرستان سرایان هم در این جلسه از نبود سالن گلایه کرد و گفت: مسئولان هیچ سالنی حاضر نیستند آن را در اختیار ما قرار دهند چرا که معتقدند اسکیت باعث خرابی کف پوش سالن ها می شود و به همین دلیل ما با ریزش ورزشکاران جذب شده مواجه شده ایم و اگر می خواهیم در حوزه قهرمان پروری فعالیت داشته باشیم باید در این زمینه فکری شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه فقط ۴ باشگاه مجوز دار برای ورزش اسکیت در استان داریم، قول پیگیری و رفع این مشکل را داد.
حساب نداریم
مشکل تمام هیئت های شهرستانی در این جلسه این بود که حساب مشخصی برای واریز بودجه و اعتبارات نداشتند که سرپرست قول رفع این مشکل را داد. همچنین ابلاغ خیلی از کمیته ها و هیئت ها نخورده بود که ذینی، رئیس حراست اداره کل ورزش و جوانان گفت: از این پس در هر کارگروهی هر کس ابلاغ نگرفته مدارک خود را بیاورد در عرض یک هفته ابلاغشان را می زنیم. بهنژاد، رئیس هیئت اسکیت شهرستان فردوس هم بیان کرد: گلایه ای که وجود دارد برگزار نکردن کلاس های بازآموزی و ارتقاء برای مربیان می باشد و همیشه کلاس داوری درجه سه فقط گذاشته می شود.
شفاف سازی در بودجه ها
همچنین در این جلسه برای اولین بار بودجه های واریزی به هیئت شهرستان ها و استان بیان شد که در مجموع در سال ۹۶ از طرف اداره کل و فدراسیون ۲۶ میلیون تومان به هیئت استان داده شده و هیئت استان حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به برخی از شهرستان ها واریز داشته است و باقی هزینه ها برای اعزام و مسابقات و برگزاری کارگاه های آموزشی صرف شده است. همچنین در سال ۹۷ نیز تاکنون اداره ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز داشته و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز به شهرستان ها داده شده است. در این جلسه مقرر شد از سال جاری هیئت های شهرستانی مستقیما از اداره شهرستان های خود بودجه را دریافت کنند. همچنین اعلام شد فدراسیون نیز ۶ میلیون تومان برای برگزاری کلاس مربی گری واریز کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*