مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد: رشد۲۴ درصدی ورزشکاران سازمان یافته در استان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. مهران سرپرست روز گذشته در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند بیان کرد: امروزه تعداد زیادی از ورزشکاران استان در لیست نخبگان ورزشی کشور قرار گرفته اند و این حاصل کار دو یا سه ماه است چون تیمی مثل راگبی از مرحله شکل گیری تا اعزام تیم ۲ ماه طول کشیده و امروز در بخش پسران و دختران ورزشکار داریم. وی خاطر نشان کرد: استعداد ورزشی در خراسان جنوبی زیاد است و باید به دنبال شناسایی و رشد این استعدادها باشیم و امیدواریم سال آینده سهم مدال ما از ۲۰ مورد به ۶۰ مدال برسد.
فضای سرانه ورزشی استان پایین است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم تا زمانی که المپیک سال ۲۰۲۲ برگزار می شود، ۱۰۰ ورزشکار مطرح در کشور داشته باشیم و ۱۰ نفر از این ورزشکاران بتوانند در میدان های بین المللی خود را نشان دهند. سرپرست به پروژه های در دست اجرای این اداره کل هم اشاره کرد و افزود: پروژه استخر خوسف به مرحله نهایی رسیده و یک ماه و نیم دیگر افتتاح می شود. وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در این شهر پایین است، ادامه داد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم اما پیمانکار تقاضای خاتمه این پروژه را داشته و مدعی است با یک میلیارد تومانی که این پروژه را تعهد کرده امروز باید با سه میلیارد تومان آن را تمام کند. به گفتۀ وی اکنون در چند حوزه جمعیتی ویژه وارد شده ایم و امروز المپیاد خانه های روستایی خراسان جنوبی در حال انجام است که المپیاد ورزش روستایی را از سطح خانه های ورزش روستایی آغاز کردیم و مسابقات شهرستانی و بعد استانی را داریم.
سالن های ورزشی صبح ها رایگان
در اختیار آموزش و پرورش
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه امشب افتتاحیه مسابقات کارکنان دستگاه های اجرایی را داریم، عنوان کرد: هزینه شرکت جهت حضور دستگاه های اجرایی در مسابقات ورزشی برداشته شده و این نشانه توجه ما به ورزش دستگاه های اجرایی است. سرپرست تأکید کرد: جمعیت دانش آموزی و دانشجویی برای ما مهم است و آمادگی داریم به این بخش ها به طور ویژه کمک کنیم. وی گفت: سالن های ورزشی خود را صبح ها به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم. وی تصریح کرد: در چهار شهرستان ویژه مرزی کمتر برخوردار خراسان جنوبی نیز سالن و هم تجهیزات را رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم.
افزایش دو برابری اعتبارات تربیت بدنی، فرهنگی و مشاوره
رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات در بخش تربیت بدنی، فرهنگی و مرکز مشاوره این دانشگاه، گفت: وظیفه دانشگاه تولید علم، تربیت نیروی انسانی متعهد و حل مشکلات جامعه است و تمام کارهایی که در دانشگاه انجام می شود جهت رسیدن به هدف اصلی دانشگاه است. دکتر خامسان علاقه دانشجویان به ورزش را ستودنی توصیف کرد و افزود: در این راستا از هیچ کمکی به دانشجویان فروگذار نخواهیم کرد. وی بر ایجاد محور ورزش و سلامت در حاشیه بلوار دانشگاه با همکاری استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و مؤسسات آموزش عالی این مسیر تأکید کرد.
برگزاری المپیاد ورزش های دانشگاهی
رئیس هیئت ورزشهای دانشگاهی هم اهداف هیئت را توسعه ورزش، ایجاد شادابی، نشاط و دلگرمی در دانشجویان دانست و تأکید کرد: نگاه این هیئت به توسعه همه جانبه ورزش در دانشگاه های استان است و این هیئت می تواند با پتانسیل بسیار قوی به تیم های ورزشی و ورزش استان کمک کند.
سعید ایل بیگی از برگزاری المپیاد ورزش های دانشگاهی خبر داد و گفت: راهکارهای تعامل و همکاری هیئت ورزش های دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد. وی درخواست تخصیص بودجه توسط اداره کل ورزش و جوانان به این هیئت را مطرح کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*