صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران در وقت اضافه!

به فاصله یک روز از اظهار نظر نومیدانه سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص صدور حکم شهرداری پیروز حناچی و در شرایطی که به نظر می‌رسید، سرپرست فعلی شهرداری تهران رنگ شهردار شدن را نخواهد دید، به یکباره ورق برگشت و حکم شهرداری حناچی صادر شد.

به گزارش «تابناک»، پیروز حناچی که دو هفته پیش و در لحظات آخر، با اختلاف یک رأی از عباس آخوندی عبور کرد و شهردار منتخب شورای شهر لقب گرفت، بار دیگر موفق به عبور از یک گردنه حساس در دقایق و ساعات واپسین شد.
رویدادی که ظهر امروز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت خبر از وقوع آن داده بود. اظهارنظری که هرچند مرجع آن نه وزارت کشور (متولی صدور حکم شهردار تهران) بود و نه وزارت اطلاعات (که گفته می‌شد صلاحیت حناچی را تأیید نکرده)، اما قریب به واقعیت به نظر می‌رسید چراکه حکایت از ورود رئیس جمهور به ماجرا داشت.
این در حالی بود که روز گذشته، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر در این باره گفته بود: وزارت کشور باید تا ده روز کاری، یا حکم شهردار را صادر نماید و یا با ذکر موارد و ارائه مستندات به شورا، رأی به رد صلاحیت شهردار منتخب شورا دهد،؛ اما در نامه‌ای که پس از پایان مهلت قانونی برای شورا ارسال کرده، از عدم امکان تأیید یا رد شهردار منتخب خبر داده است.
اعطا در خصوص چرایی بروز این واکنش از طرف وزارت کشور، به پاسخ ندادن وزارت اطلاعات به نامه احراز صلاحیت حناچی اشاره کرده و در خصوص واکنش شورا به این مسأله، از مراجعه به شورای حل اختلاف خبر داده بود. راهکاری که حتی احتمال به نتیجه رسیدن آن هم پیش بینی شده بود تا جایی که سخنگوی شورا گفت: اگر ورود شورای حل اختلاف هم به رفع مشکل کمک نکند و حکم حناچی صادر نشود، پروسه انتخاب شهردار بار دیگر در شورا کلید خواهد خورد.
حکم شهردار تهران صادر شد
دقایقی پیش، علی اعطا، سخنگوی شورا در توئیتی از تایید حکم حناچی در وزارت کشور، در پی ورود رئیس جمهور به ماجرا خبر داد و نوشت:
«وزیر محترم کشور امروز چهارشنبه ٧ آذر حکم پیروز حناچى شهردار منتخب شورا را صادر کردند. از هیات محترم دولت، به ویژه شخص رییس جمهور و همچنین وزراى محترم کشور و اطلاعات که با سعه صدر موضوع صدور حکم شهردار منتخب را دنبال کرده و در طول مدت پیگیرى با شورا تعامل کردند، قدردانى مى کنیم.»
صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران در وقت اضافه!
اظهارات سخنگوی وزارت کشور در خصوص صدور حکم شهردار تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: در پی وصول تاییدیه مراجع ذیصلاح، حکم آقای پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.
وی با اعلام این خبر گفت: امروز نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت آقای پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد؛ بدین ترتیب با توجه به تکمیل مستندات قانونی لازم برای صدور حکم شهردار تهران، حکم انتصاب آقای حناچی امروز از سوی وزیر محترم کشور صادر شد.
تصویر حکم شهردار تهران

تصویر حکم شهردار تهران
سامانی افزود: در این حکم ضمن اشاره به مشکلات مبتلا به شهرداری تهران، انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید از جمله در عرصه انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*