سرمقاله: فاجعه ای دیگر…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / این بار قرعه به نام استان اصفهان خورد تا شاهد تلخی حادثه ای دیگر از تجاوز به دانش آموزانش باشد، هر چند ماه خبری این چنین، جامعه را شوکه می کند و بعد عکس العمل های مردم و رسانه ها و وزارت آموزش و پرورش که تبدیل به سریالی تکراری می شود، توجیهات آغاز و سعی می شود بدون کمترین بازخورد خبری به شکلی درز گرفته شود که افکار عمومی کمتر دچار تنش شوند و در جریان امور قرار گیرند. معلوم نیست که قرار است تا چه زمانی رخ داد این حوادث شوم لاپوشانی شود و بدون آسیب شناسی تخصصی صورت مسئله پاک شود، یعنی مردم ما باید دایم در جریان این اتفاقات ، آن هم از طریق دنیای مجازی با موجی از شایعات باشند.
چه کسانی قرار است پاسخگوی بروز چنین حوادثی باشند؟ چه کسانی و تا چه زمانی قرار است دهان بر گفتن حقایق ببندند؟ تا چه زمانی قرار است کسانی که خود را حقیقت مطلق می پندارند همچنان سر بر زیر برف کنند و فکری به حال سونامی چنین وحشتناک نکنند ؟
چرا از آموزش فرزندان مردم در رابطه با مراقبت از خود می هراسیم و آن را وقیحانه و قبیحانه می دانیم اما اتفاقاتی چنین رسوا گرانه را عادی می دانیم و سعی در توجیه آن داریم؟
تا چه زمانی قرار است از هر چند مورد تجاوز یک مورد برملا شود و باز تکرارهای تلخ، چرا در مقابل تغییرات مقاومت می کنیم و نمی خواهیم واقعیات و اعوجاجات و فاصله های نسلی را بپذیریم، چرا نمی خواهیم بپذیریم که دیگر نمی توان با حرف و نصیحت کارها را روبراه کرد و خود را گول زد و بعد شاهد چنین فجایع سریالی بود ؟!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*