سرمقاله: باز ۰۹۱۵ …!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com / عجیب است که با این همه امکانات ارتباطاتی و زیرساخت های لازم آن چگونه است که نتوانسته اند منبع ارسال هجمه های سنگین پیامک هایی که از آنها بوی تهدید و تطمیع می آید و هدف آنها نمایندگان مجلس است را شناسایی کنند .؟!!
این روش جدید که نوآوری جدیدی است دردنیای مجازی که به شدت ازآن بوی ناخوشایند دلواپسی به مشام می رسد ، آنقدر بدیع و بکراست که متولیان آن هیچ نیازی به تغییر استان نداشته ولذاست که قاطعانه و بدون هراس از ورود مدعی العموم به بازتاب و هزینه آن با همان پیش شماره ۰۹۱۵ و با خیالی آسوده به کار فرهنگی دینی خود سخت مشغول اند.
در زمان بحث لایحه FATF اولین امواج تهمت و فحاشی و تهدید دامن نمایندگان را گرفت وهرروز و پرحجم برای نمایندگان لطافت فرهنگ و سواد را به ارمغان آورد !
این روزها نیز پیامک های مفرح با عقبه فرهنگی معلوم الحال بسیاری نمایندگان را تحت فشار قرار داده اند که وا اسلاما ، واکشورا…شبکه مستهجن و کثیف اینستاگرام را فیلتر کنید !
براستی فیلتر کردن چه دستاوردی برای مردم جامعه و انقلاب دارد ؟ مفهوم این روش یعنی این که بنابه مصالح ملی وامنیتی واخلاقی هشتاد میلیون آدم موجود در این کشور نمیدانند ونمی فهمند که درچه شرایطی هستند اما ما حداکثر چند صد نفر به عنوان قیم این توده صغیر باید برای آنان تعیین تکلیف کنیم تا بدانند چه چیزهایی برای شان جیز است وبد وچه چیزهایی برای شان به به است وخوب…!!
قبل ترها فیسبوک و توییتر و یوتیوپ را فیلتر کردند بعدها نوبت تلگرام رسید واینک آسیاب به نوبت اینستاگرام است.
چرا با چنین روش هایی که دیگر منسوخ است و بارها و بارها نتایج آن برملا شده به شعور مردم بی احترامی می کنیم و چرا شخصیت شان را به رسمیت نمیشناسیم ؟! چرا خیال می کنیم عین اسلام و فهم و شعور فقط درما حلول کرده و این ماییم که توان نجات این عوام الناس را داریم !
لطفا مثالی بیاورید که با فیلترکردن وشانتاژ وهوچی گری حتی یک مورد از مشکلات عدیده مردم حل وفصل شده است ، یک مثال بیاورید که با پاک کردن صورت مسئله توانسته ایم معادلات چندین مجهولی جامعه و مردم را حل کنیم ، مثالی بیاورید که با فیلترکردن مواردی که دربالا اشارت گردید دیگر کسی نتوانست سراغ آنها برود و چنین شد که مردم ما رستگار شدند ! مثالی بیاورید که با فیلتر شدن تلگرام ، پیام رسان های داخلی مانند سروش و غیره مملو از مخاطبان داخلی شده وسرریز نیز شده اند !! مثالی بیاورید که با فیلتر کردن و سانسور شدن مطالب، مردم به خواسته ها یشان رسیده وجامعه مان هر روز دارد گل و بلبل تر می شود !
چرا همیشه کاری می کنیم که مردم درست برعکس آن عکس العمل نشان دهند ، آیا مفهوم این حرکت مردم را درک می کنیم ؟!!
کدامین جامعه توانسته باچنین روش های زنجیره ای سخیف ایجاد همبستگی ملی و توسعه یافتگی را تجربه کند ؟!!
ما مدعی آزادی هستیم و یکی از شعارهای اصلی انقلاب نیز همین بود ، چرا آن را برای مردم وبانگاه وفکر خودمان ترجمه میکنیم ؟! بگذاریم مردم با بلوغ فکری خود کم کم جامعه را پالایش کنند و اندک اندک خودشان متوجه عیوب و اعوجاجات شوند بدون اینکه ما برآنان فشاری گذاریم وبجای شان فکر کنیم و تصمیم بگیریم .
یکی از عیوب بزرگ ما دوربودن ازمردم وخواسته های آنان است ، خودمان را در چمبره و قابی کوچک جا داده ایم و دنیا را از سوراخ سوزن می بینم و همواره سلبی عمل میکنیم….! باورکنیم که ما هم خیلی بیشتر از مردم نمی دانیم و نمی فهمیم …بهتر است با مردم باشیم نه بر آنان…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*