آخرین خبر :

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خبر داد : صادرات ۷ محموله قاچاق کالا از خراسان جنوبی/ عدم ورود تجار و صادر کنندگان به خرید کالاهای قاچاق و خروج پول از استان

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی از صادرات ۲ محموله قاچاق کالا در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه این میزان در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۵۰۰ درصدی به ۵ محموله افزایش یافته است ، گفت : ارزش ریالی محموله های صادراتی سال گذشته ۲۵۰ میلیون و ارزش ۵ محموله کالای قاچاق امسال یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان بوده است.
محمد حسین شیخ زاده از تجار و صادرکنندگان استان خواست در مزایده فروش کالاهای قاچاق حضور پررنگ تری داشته باشند چرا که سایر استان ها در مزایده ها بیشتر شرکت می کنند و این پول از استان خارج می شود .
رسیدگی به محموله قاچاق ۶۵ حلقه لاستیک خارجی
وی تعداد پرونده‌های مفتوحه در حوزه قاچاق را در ۹ ماهه سال گذشته ۷۹۰ فقره و در سال جاری ۸۶ فقره با رشد ۹ درصدی عنوان کرد و افزود : این پرونده ها شامل قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، خودرو، لوازم یدکی ، لاستیک‌های خارجی، ناس و پان و …. بوده است که در حال حاضر پرونده یک محموله لاستیک شامل ۶۵ حلقه خارجی در دست اقدام است که بعد از تائید مراجع قضایی برای مردم خود استان به فروش خواهد رسید .
رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی به کالاهای امنیت محور و سلامت محور اشاره کرد و گفت: پس از اخذ مجوزها از مراجع ذی ربط به این کالاها ورود کرده که ارزش این کالاها در سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال و امسال ۳ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال بوده است.
کمک به مناطق محروم از محل فروش کالاهای قاچاق
شیخ زاده از انهدام یک محموله کالای سلامت محور و دخانی در دهه فجر امسال خبرداد و با اشاره به انهدام سه محموله از ابتدای امسال افزود : : دیدگاه سازمان اموال تملیکی کمک به مناطق محروم است که به اتفاق نمایندگان مجلس و استاندار پیشین دو دستگاه تریلی قاچاق برای آبرسانی به روستاها واگذار شده است.
وی از کمک یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی کالای قاچاق به کمیته امداد، بهزیستی و انجمن‌های آسیب‌پذیر شامل : چرخ خیاطی، لاستیک ، پارچه و … در راستای کمک به محرومان خبر داد و بیان کرد : قصد د اریم مرکز دوخت لباسی برای محرومین با همکاری سازمان اموال تملیکی راه‌اندازی و چرخ خیاطی و پارچه به آنها واگذار کنیم.

فروش ۵ هزار و ۷۵۸ عدد ظرف نگهداری سوخت
از ابتدای امسال
وی با اشاره به این‌که تعداد ۵ هزار و ۷۵۸ عدد ظرف سوخت از ابتدای امسال تحویل این سازمان شده، ادامه داد: ارزش این ظروف ۲۴۸ میلیون و ۹۷۵هزار ریال می باشد که این تعداد سال گذشته ۶۰۰ظرف بوده که رشد ۱۸۰۰ درصدی را نشان می دهد. رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی به تحویل ۱۷ تن برنج به ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و در ادامه افزود : اموال غیرمنقول سال گذشته ۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال ارزش داشته که امسال این اموال با ارزش ۳۲ میلیون تومان به فروش رسیده که علت این کاهش، مصالحه با صاحب مال بوده است.
شیخ زاده با اشاره به این‌که از ابتدای سال تاکنون ۱۱ محموله دام قاچاق که شامل ۳۰۰ راس دام سبک به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال است، تملک شده است، گفت: این تعداد دام با مجوز دامپزشکی و قوه قضائیه ذبح و بین نیازمندان و محرومین استان توزیع شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*