آخرین خبر :

در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند مطرح شد؛ گلایه از بی‌توجهی دولت به حل مسئله راه و راه‌آهن در خراسان جنوبی

گلایه از بی‌توجهی دولت به حل مسئله راه و راه‌آهن در خراسان جنوبی

بیرجند- امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: در زمینه پروژه راه‌آهن و راه در خراسان جنوبی مجلس اختصاص اعتبار و نظارت را داشته ولی دولت این پروژه‌ها را به نتیجه نرسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به بحث پژوهش اظهار کرد: توجه به این مسئله مهم در عرصه اجرا می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

امام‌جمعه موقت و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی با تمسک به پژوهش، خودباوری و علم‌آموزی توانستیم در حوزه انرژی هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و خودکفایی نظامی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم.

عبادی  بیان کرد: در عرصه‌هایی مثل خودروسازی نیاز جدی به پژوهش‌های کاربردی در این عرصه داریم چراکه متأسفانه خودروهای تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری دشمن برنامه یک تابستان داغ را تدارک دیده بود، ادامه داد:  مسئولان نباید با بی‌تدبیری در عرصه اقتصادی زمینه فشار بر مردم را به وجود آورده و به این وسیله در زمین دشمن بازی کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کالاها به بهانه افزایش قیمت دلار گران شد ولی اکنون‌که دلار به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده کاهشی در قیمت این کالاها مشاهده نمی‌کنیم.

عبادی اظهار کرد: افزایش قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان به‌واسطه سوء تدبیرهای رئیس پیشین بانک مرکزی رخ داد که قبل از آن در مجلس نمایندگان و کارشناسان اقتصادی نسبت به سوء عملکردها هشدار دادند ولی گوش شنوایی وجود نداشت.

وی با اشاره به برخی از مشکلات خراسان جنوبی ازجمله در حوزه راه‌آهن و راه بیان کرد: در این حوزه‌ها مجلس قانون‌گذاری، اختصاص اعتبار و بودجه و نظارت حتی در سطح استیضاح وزیر داشته ولی دولت هنوز این موارد را به نتیجه نهایی نرسانده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز بسیج جامعه کارگری ادامه داد:  بسیاری از اخبار حکایت از به تعویق افتادن حقوق کارگران در بخش خصوصی دارد که در شرایط سخت تورم  این موضوع فشار مضاعفی بر کارگران است.

عبادی همچنین با تبیین اعتراضات در کشور فرانسه بیان کرد: این موارد و اعتراضات مشابه در کشورهای غربی نشان از خسته شدن مردم از نظام‌های لیبرالی، سرمایه‌داری و اومانیسم دارد.

وی ادامه داد: بعد از چند سال از جنگ و جنایت علیه مردم یمن آل سعود پای میز مذاکره نشست که این مهم پیروزی دوباره‌ای برای  مردم مقاوم یمنی است و آل سعود هیچ‌گاه با پشت کردن به آرمان فلسطین و همکاری با اسرائیل به قدرت برتر نخواهد رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*