در جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فرماندهی انتظامی استان مطرح شد: تضمین انقلاب و آینده آن با حضور جوانان/ اخذ گواهی مهارت توسط ۴۶۰ سرباز وظیفه

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / فرمانده انتظامی استان گفت: با وجود مشکلات موجود به ویژه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال با فعالیت، کوشش، جدیدت و در صحنه بودن جوانان، هم انقلاب و هم آینده آن تضمین شده است. سردار مجید شجاع در یازدهمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فرماندهی انتظامی استان افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند “جوانان نسل امروز اگر از جوانان نسل اول انقلاب جلوتر نباشند، عقب‌تر هم نیستند” و یا می‌فرمایند با وجود این جوانان به آینده امیدوارند و ایشان علاقه خاصی به قشر جوان دارند که در نوع برخوردشان با جوانان و نشاط و بشاشیت حاکم بر جلساتی که با جوانان دارند مشهود است. وی اضافه کرد: جامعه ما در همه بخش‌ها آماده است تا با ورود جوانان به حرکت پویا و رو به جلوی خود ادامه دهد. وی به تلاش نیروهای مسلح و از جمله فرماندهی انتظامی استان در ارتقای سطح آگاهی‌ها و دانستنی های سربازان وظیفه اشاره کرد و گفت: سعی می‌شود تا این آگاهی بخشی و آموزش‌ها در بخش عمده عمر عزیز و زندگی آینده جوانان سرباز ما به کار آید.
تجلیل از سربازان نمونه
وی با اشاره به جایگاه سرباز و خدمت سربازی در دین مبین اسلام، اظهار کرد: به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز را برای همه همکاران وظیفه فرماندهی انتظامی استان برگزار کردیم که طی آن از ۱۱ نفر از سربازان نمونه در بخش‌های تعیین شده تجلیل به عمل می‌آید. ضمن اینکه از یکی از فرماندهان که برخورد بهتری با سربازان وظیفه داشتند و یکی از رده‌ها که بیشترین خدمات را به سربازان وظیفه ارائه نموده است نیز تجلیل می‌شود. علاوه بر این تعدادی را نیز به عنوان نمونه به ناجا معرفی کرده‌ایم که امیدواریم در جمع نمونه‌های کشوری قرار گرفته و از آنان تجلیل شود.
تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه
در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح
ارشد انتظامی استان همچنین گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، اقدامات خوبی در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارائه خدمات بهتر به سربازان وظیفه در بخش‌های مختلف و از جمله در امور بهداشتی و درمانی صورت گرفته است اما بهترین اقدامات تشکیل قرارگاه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح است که در راستای آن تمامی نیروهای مسلح موظف به اعزام سربازان وظیفه خود به دوره‌های مهارت آموزی شده‌اند و در پایان این دوره‌ها نیز برای شرکت‌کنندگان گواهی مهارت صادر می‌شود که می‌تواند در زندگی آینده آنها به کار آید.
ثبت نام بیش از ۲ هزار سرباز فرماندهی انتظامی استان برای طی دوره مهارت آموزی
سردار شجاع افزود: در این راستا بیش از ۲ هزار نفر در مجموعه فرماندهی انتظامی استان برای طی دوره‌های مهارت آموزی ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۴۶۰ نفر از آنان موفق به اخذ گواهی مهارت شده‌اند. وی اضافه کرد: سربازان وظیفه نیروی انتظامی جزو زحمت کش ترین سربازان نیروهای مسلح هستند که در تأمین امنیت نقش اساسی دارند و کمک ما در تأمین امنیت هستند.
سربازان زینت و شکوه دین و کشورند
دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان نیز در این مراسم به تاریخچه سربازی اشاره کرد و گفت: در کشور ما در سال ۷۱۰ قبل از میلاد، اولین پادشاه قوم ماد اجازه یافت از بین مادها سربازانی را برای دفاع به کار بگیرد و خدمت وظیفه عمومی نیز در ایران در زمان رضا شاه و در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی ابداع شد و قانون آن، قانون نظام وظیفه اجباری لقب گرفت. محمد علی جلوه از سربازان به عنوان زینت و شکوه دین و کشور یاد کرد و گفت: به فرموده امام (ره) خدمت سربازی از عبادات است.
ضرورت علم آموزی و حرکت پشت سر قانون
و کنترل خشم در دوران سربازی
وی سربازی را فرصتی برای رسیدن به کمال دانست و اظهار کرد: برخی لغزش‌های دوران سربازی از بی اطلاعی و غرور ناشی می‌شود و لذا توصیه می‌شود که جوانان ما از مطالعه و علم آموزی در دوران سربازی غفلت نکنند و پشت سر قانون حرکت نمایند تا هیچ آسیبی به آنها نرسد.
وی توصیه کرد: وقتی خشمگین می‌شوید هیچ اقدامی صورت ندهید و با خشم خود مقابله نمایید. در پایان این مراسم از ۱۱ سرباز نمونه، یک فرمانده نمونه و یک رده نمونه تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*