دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه: منشور اخلاقی اصحاب رسانه تدوین می شود

 

 

 

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه از تدوین منشور اخلاقی اصحاب رسانه توسط مدیران و پیشکسوتان رسانه ای خبر داد.

مهدی افتخاری ظهر سه شنبه در جمع مدیران رسانه های خراسان جنوبی از تدوین منشور اخلاقی اصحاب رسانه خبر داد و افزود: این منشور با حضور مدیران و پیشکسوتان رسانه تدوین شده که به امضای تمامی آنها خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه گفت: ۷۰ درصد افرادی که به دادگاه مطبوعات مراجعه می کنند معمولا با رضایت طرفین و قرار منع تعقیب پرونده‌ آن‌ها مختومه می شود.

وی در ادامه افزود: خبرنگار واقعی روانشناس اجتماعی است و خبر نباید به سمتی برود که ذائقه مردم به اخبار تلخ عادت کند.

این مقام قضایی از عدالت ترمیمی به عنوان نقطه مترقی قوه قضاییه نام برد و افزود: در این طرح متهمان به جای محکومیت زندان و جریمه نقدی به انجام خدمات عمومی محکوم می شوند و این محکومیت با توجه به شان متهم صورت می گیرد.
وی بر ارتباط نزدیک دستگاه قضا و رسانه ها تاکید کرد و گفت: کمیته استانی دستگاه قضا و رسانه باید به صورت ماهانه و با حضور دادستان و رئیس دادگستری به عنوان میهمان جلسه برگزار شود.
در این هم اندیشی برخی مدیران و دبیران رسانه های خراسان جنوبی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

افتخاری از تهیه فیلم «بازپرس» با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه خبر داد و گفت: این فیلم به زندگی یک قاضی و سختی های شغل قضاوت خواهد پرداخت.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ تیزر در حوزه های مختلف کودکان کار، تاب آوری، امانت داری و … که با حمایت معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه تولید شده بود بیش از یکصد بار از رسانه ملی پخش شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*