حوادث

دستگیری مردی که برای جدایی از همسرش تلگرام وی را هک کرد

پلیس از دستگیری مردی خبر داد که برای جدا شدن از همسرش، علاوه بر هک تلگرام، یک ردیاب در خودروی شخصی وی نصب کرد تا بهانه ای برای طلاق از همسرش بیابد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتای یزد در این باره گفت: برابر مراجعه خانمی جوان مبنی بر هک تلگرام و نصب ردیاب روی خودروی شخصی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
‌وی افزود: برابر اظهارات شاکیه، با توجه به اختلافات خانوادگی و تلاش همسر وی برای جدایی بعد از ۱۵سال زندگی مشترک که حاصل آن دو فرزند است، اخیرا شاکیه متوجه شده همسرش برای فرار از مهریه و دفاع از خود در پای میز محکمه، از هفت ماه پیش اقدام به هک تلگرام، نصب ردیاب و شنود در خودروی شخصی وی کرده است.
‌سرهنگ ابوطالبی افزود: با توجه به مستندات موجود و اقدامات کارشناسی، متهم که همسر شاکیه بود با دستور قضایی در محل کارش دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.
رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در بررسی تجهیزات کشف‌شده توسط کارشناسان این پلیس تعدادی نرم‌افزارهای هک و اکانت تلگرام شاکیه که به صورت غیرمجاز به آن دسترسی پیدا کرده بود، روی تجهیزات در اختیار متهم، مشاهده شد.
‌این مسئول انتظامی اضافه کرد: در بازجویی صورت گرفته، متهم ضمن اعتراف به جرم خود، گفت تا یک سال اول زندگی به همسرم (شاکیه) علاقمند بودم و زندگی خوب و عاشقانه ای داشتیم تا اینکه با خانمی، دارای یک فرزند و همسر در محیط کار آشنا و نسبت به هم علاقمند شدم و تصمیم گرفتیم که هر دو با تلاش برای متارکه از زندگی فعلی اقدام کنیم. من نیز با توجه به مخالفت همسرم تصمیم به هک تلگرام و نصب ردیاب و شنود در ماشین وی کردم تا بتوانم بهانه ای برای طلاق پیدا کنم.

 

 

 

زن معتاد، دختر ۵ ساله‌اش را از خانواده‌ای که او را تحت سرپرستی داشتند، ربود.

ربوده شدن دختر 5 ساله به دست مادر معتادش۴ خرداد زن میانسالی هراسان به پلیس زنگ زد و از ربوده شدن دخترخوانده‌اش در یکی از بوستان‌های پایتخت خبر داد. او به مأموران گفت: ۵ سال قبل دختر چند ماهه‌ای را به سرپرستی گرفتیم. من خودم دو دختر دارم، اما وقتی دریافتم این بچه مادری معتاد دارد و پدرش نیز در زندان است، دلم برایش سوخت و با موافقت همسرم قرار شد از بچه نگهداری کنیم. اسمش «مه سیما» بود با کمک یک وکیل وکالتنامه‌ای تنظیم شد و پدر بچه آن را امضا کرد و قرار بود تا زمانی که پدرش از زندان آزاد شود، حضانتش با ما باشد.

او ادامه داد: ما ساکن شهرستان قزوین هستیم و وضع مالی خوبی داریم. «مه سیما» را مثل دختر خودمان بزرگ کردیم و برای رفاه و آسایش او همه کار کردیم، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که مادر مه سیما را پیدا کنیم. چرا که این حق را به او می‌دادیم تا دخترش را ببیند. به سختی او را پیدا کرده و متوجه شدیم که اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد، به همین خاطر چندین بار او را در کمپ ترک اعتیاد بستری‌اش کردیم. اما او هر بار پس از ترخیص از کمپ دوباره به سراغ مواد می‌رفت. در این مدت مه سیما را چند باری نزد او بردیم، اما او با بچه رفتار خوبی نداشت و حتی یکبار به او قرص داده بود و قصد کشتن بچه را داشت.

مادر مه سیما در یک کانون که مخصوص زنان بی‌خانمان و معتاد بود، نگهداری می‌شد. تا اینکه متوجه شدیم مادر مه سیما با مردی ازدواج کرده است. او به ما گفت: برای آخرین بار بچه را ببریم تا ببیند. طبق خواسته مادر مه سیما، کودک را به پارک سهند بردیم تا او را ببیند، اما زن معتاد به بهانه خوراکی خریدن بچه را ربود. او وضع روحی و جسمی خوبی ندارد و ممکن است بلایی سر بچه بیاورد یا او را بفروشد.

با شکایت مادرخوانده مه سیما و همسرش، تحقیقات آغاز شد. در گام نخست شوهر دوم مادر مه سیما بازداشت شد، اما او مدعی بود که از همسرش بی‌خبر است. با گذشت چندین ماه از ناپدید شدن کودک، بازپرس جنایی با درخواست انتشار تصویر دختربچه از مردم خواست تا چنانچه کسی از سرنوشت او با خبر است با پلیس تماس بگیرد.

 

درخواست ۱۰۰ میلیون تومانی آدم ربایان از همسر گروگان

رهایی گروگان از صندوق عقب خودرو
سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از رهایی فرد ربوده شده ای خبر داد که در طول مدت اسارتش، توسط آدم ربایان در داخل صندوق عقب خودرو سواری اش نگهداری شده بود.
وی افزود: صبح روز چهارشنبه چهاردهم آذر ماه سال جاری، پرونده ای از دادسرای جنایی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن زن جوانی به همراه برادر همسرش پس از مراجعه به اداره یازدهم، عنوان کرد که فردی ناشناس طی تماس تلفنی اعلام کرده همسر ۳۳ ساله وی ربوده شده و در قبال رهایی اش درخواست پول کرده است.
گودرزی ادامه داد: همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، آدم ربایان طی چندین تماس تلفنی با برادر و همسر فرد ربوده شده، درخواست مبلغ سنگینی پول از خانواده وی کردند که در نهایت به دریافت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان رضایت داده و تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت پول، او را به قتل خواهند رساند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان در تحقیقات از خانواده فرد ربوده شده، اطلاع پیدا کردند که وی با خودروی شخصی اش از خانه خارج شده است که بلافاصله با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محدوده تردد خودرو وی در منطقه سعادت آباد شدند.
سرهنگ ولی پور گودرزی، با اعلام خبر رهایی فرد ربوده شده طی یک عملیات پلیسی در منطقه شمال شهر تهران بزرگ، گفت: با شناسایی محدوده تردد خودروی فرد ربوده شده، چندین تیم عملیاتی در معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و این مناطق تحت کنترل و مراقبت نامحسوس قرار گرفت تا اینکه سرانجام ساعت ۹ روز جمعه شانزدهم آذرماه خودروی وی حین تردد با یک سرنشین در منطقه سعادت آباد شناسایی شد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه بلافاصله کارآگاهان برای توقف خودرو وارد عمل شدند، ادامه داد: راننده پس از مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری شد و کارآگاهان برای جلوگیری از فرار وی، لاستیک خودرو را مورد هدف قرار دادند و در نهایت راننده آن مجبور به توقف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توقف خودرو، راننده ۴۰ ساله دستگیر و در بازرسی از صندوق عقب خودرو، فرد ربوده شده با دست و پا و دهان بسته شده، نجات پیدا کرد.
سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: فرد ربوده شده پس از انتقال به پلیس آگاهی در اظهارات خود در خصوص نحوه ربوده شدنش توسط آدم ربایان گفت: تولیدی کابینت سازی دارم؛ صبح روز چهارشنبه فردی ناشناس با من تماس تلفنی گرفت و ضمن معرفی خود به عنوان مشتری، مدعی شد که قصد سفارش چندین کابینت برای چند مجتمع آپارتمانی را دارد و به این بهانه با من برای دیدن چند مجتمع ساختمانی قرار ملاقات گذاشت. ساعت ۱۰ از خانه خارج شدم تا به محل قرار خود با مشتری در منطقه اوین بروم. دقایقی در محل قرار منتظر بودم تا اینکه مشتری طی تماس تلفنی ضمن عذرخواهی مرا به دفتر کارش در منطقه کن دعوت کرد اما زمانی که به منطقه کن رسیدم، ناگهان سه نفر وارد ماشینم شدند و با ضرب و شتم و تهدید به کشتنم، مرا به داخل صندوق عقب ماشین خودم انداخته و دست، پا، دهان و چشمانم را بستند؛ طی این مدت نیز که در اسارت آنها بودم، در داخل صندوق عقب قرار داشتم تا نهایتا توسط پلیس نجات پیدا کردم.
سرهنگ گودرزی گفت: تحقیقات از متهم دستگیر شده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه آدم ربایی در دستورکار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و فرد ربوده شده نیز در صحت و سلامت کامل به اعضای خانواده اش تحویل داده شد.

 

کشف عتیقه جات هزاره اول قبل از میلاد با دستگیری یک قاچاقچی

سردار امیر رحمت‌اللهی

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف اشیای تاریخی هزاره اول قبل از میلاد خبر داد و گفت: قاچاقچی که قصد فروش این عتیقه جات را داشت، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سردار امیر رحمت‌اللهی از کشف و ضبط ۱۰۶ قلم عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد و اظهارکرد: ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی دریافت گزارش مردمی، اشیای تاریخی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد و سکه های دوران سلوکی و اشکانی را در شهرستان هرسین استان کرمانشاه کشف کردند.

وی با بیان اینکه اشیای کشف شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، افزود: در بررسی‌های فنی توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اصالت اشیاء مکشوفه تایید و قدمت آنها به دوران قبل از میلاد – سلوکی و اشکانی تخمین زده شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: قاچاقچی که قصد فروش اشیای تاریخی در شهرستان هرسین را داشت، دستگیر شد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار رحمت اللهی با بیان اینکه اشیای کشف شده شامل؛ مجسمه گیلگمش، ریتون سفالی، کاسه مفرغی و سکه  است، گفت:  شهروندان پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی وتاریخی که متعلق به همه ایرانیان و نسل های بعدی است یاری کنند و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن ( ۰۹۶۶۲) که به صورت  ۲۴ ساعته  فعال است، اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل پیچ و مهره
سرهنگ طهماسب سمائی فرمانده انتظامی آباده استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۶۰هزار عدد پیچ و مهره قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده در پی کسب خبری مبنی بر حمل پیچ و مهره قاچاق توسط یک دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ سمائی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پس از شناسایی خودرو، آن را توقیف و در بازرسی از آن موفق به کشف ۱۶۰ هزار عدد پیچ و مهره قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ سمائی افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید دست به دست هم داده و با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن کنند.

 

 

 توزیع کود شیمیایی تقلبی در گلستان
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و انهدام باند چهار نفره تهیه و توزیع کود شیمیایی تقلبی در شهرستان کلاله خبر داد.
وی گفت: پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و تلاش های بی وقفه، ماموران انتظامی کلاله موفق به شناسایی باند تهیه و توزیع کود شیمیایی تقلبی و غیرمجاز در این شهرستان شدند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه و موفقیت آمیز، اعضای این باند را دستگیر و ۷۵ تن کود تقلبی از مخفیگاهشان کشف کردند.
سردار جاویدان با اشاره به انتقال اعضای این باند چهار نفره به مقر انتظامی، تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، چاره ای جز اعتراف نداشته و عنوان کردند که نمک، خاک و مواد مشابه را با اعمال تغییراتی به عنوان کود به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قانونی، افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی مانع از فعالیت این گونه افراد بزهکار شده و گلستان محل امنی برای اخلال گران و هنجار شکنان جامعه نخواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*