آخرین خبر :

امروز کنگره ملی شهدای استان میزبان ۲ شهید گمنام است / عطر ۲۰۰۰ شهید / رونمایی از ۱۲۲ عنوان کتاب در کنگره شهدا

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی صبح امروز با حضور میهمانان بین المللی، کشوری، استانی و سخنرانی محوری فرمانده کل سپاه پاسداران در محل حسینیه جماران شهر بیرجند خبر داد. سردار علی قاسمی روز گذشته در نشست خبری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان گفت: بالاخره لحظه موعود فرا رسید و رویداد اصلی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان که برگزاری اجلاسیه نهایی است در خراسان جنوبی رقم می‌خورد. وی با قدردانی از زحمات دوساله رسانه‌ها و خبرنگاران برای پوشش و انعکاس اخبار مربوط به کنگره ملی ۲ هزار شهید استان افزود: اطلاع‌رسانی‌ها خوب بوده و امیدواریم تولیدات کنگره اعم از کتب، فیلم‌های مستند و فیلم‌های کوتاه نیز مفید واقع شود.
به گفته وی از میهمانان برای ۸ صبح امروز (۲۰ آذرماه) دعوت شده و شروع رسمی اجلاسیه نهایی ساعت ۳۰/۸ دقیقه خواهد بود.
ارسال ۸ هزار دعوتنامه
وی با بیان اینکه هشت هزار دعوتنامه برای میهمانان اجلاسیه نهایی ارسال شده، اظهار کرد: از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و مسئولان استان دعوت کرده‌ایم و در خدمت مردم شریف هم خواهیم بود. وی از میزبانی دو شهید گمنام در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خبر داد و گفت: یکی از این شهدا ۲۱ ساله است و در عملیات والفجر۸ به شهادت رسیده و دیگری ۱۹ سال دارد و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و پیکر پاک این شهدا پس از پایان اجلاسیه به تهران منتقل خواهد شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران اصلی
کنگره ملی
سردار قاسمی با ذکر اینکه اجلاسیه نهایی به صورت کارگردانی و در قالب هنری برگزار می‌شود، گفت: از برخی خانواده‌های معظم شهدای خارج از کشور و کشوری نیز دعوت به عمل آمده و معاون قوه قضائیه، تعدادی از استانداران و فرمانداران و ائمه جمعه سابق استان و مسئولان فعلی هم دعوت شده‌اند و سخنران اصلی اجلاسیه نهایی نیز سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران خواهند بود و از دکتر تولایی که کار آزمایشات علمی برای شناسایی شهدای گمنام تفحص شده را در کشور انجام می‌دهند در اجلاسیه نهایی تجلیل خواهد شد. ضمن اینکه از ۱۲۲ عنوان کتاب در حوزه شهدای استان نیز رونمایی می‌شود.
وی افزود: تاکنون ۵۰۰ یادواره نقطه‌ای و منطقه‌ای و ۱۱ اجلاسیه در قالب کنگره ملی دو هزار شهید استان برگزار شده و در حالیکه پیش‌بینی ما برای هر اجلاسیه شرکت ۴ هزار نفر بوده اما تعداد شرکت کنندگان در هر اجلاسیه بیش از حد انتظار ما و پیش‌بینی‌های اولیه بوده است.
خدمت‌رسانی ۲۲۷ گروه جهادی فعال در استان
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان اضافه کرد: ۲۲۷ گروه جهادی فعال در استان نیز از مهرماه و همزمان با برگزاری اجلاسیه ها اقدامات خیرخواهانه و خدماتی خود را به مردم در مناطق محروم با نام شهدا داشته‌اند که تا پایان سال ادامه خواهد یافت و از جمله این خدمات می‌توان به ایجاد میز خدمت با محوریت پزشکان متخصص، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق، آگاه سازی حقوقی خانواده‌های معظم شهدا، مصاحبه با مداحان ایثارگر، اعزام افراد از مناطق محروم به سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس، اهدای سبدهای غذایی به محرومین، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان، تأمین آب شرب و احیای قنوات، توزیع لوازم التحریر، خدمات اتحادیه‌ها و اصناف و… که همگی با نام و یاد شهدا ارائه شده اشاره نمود.
احداث ۱۴ المان ویژه شهدا در سطح استان
سردار قاسمی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان انجام خواهد شد، از ادامه بازدید از نمایشگاه از حرا تا حرم تا پایان آذرماه خبر داد و در خصوص المان‌های مربوط به شهدا نیز گفت: در مجموع ۱۴ المان ویژه شهدا شامل دو المان در بیرجند و یک المان برای هر یک از شهرهای سطح استان پیش بینی شده بود که برخی از المان‌ها تکمیل شده و برخی نیز در حال تکمیل است ضمن اینکه اجرای عملیات نوسازی و بهسازی قطعه شماره یک مزار شهدای بیرجند نیز انجام خواهد شد. سردار قاسمی با ذکر اینکه برخی طرح‌های حجمی و مهندسی هنوز تکمیل نشده است، گفت: حسینیه شماره ۲ جماران از محل اعتبارات استانداری که به کنگره ملی ۲ هزار شهید تخصیص یافته بود احداث شده و این سالن و البته تمامی سالن‌های سپاه در زمان بحران در اختیار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*