استاندار خراسان جنوبی: دانشجویان با تقویت بصیرت و پرسشگری در جهت توسعه گام بردارند

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: امیدوارم دانشجویان عزیز استان با تقویت بصیرت، روحیه پرسشگری، تحقیق و پژوهش و انتقاد سازنده، در جهت توسعه و پیشرفت ایران عزیز اسلامی بویژه خطه خراسان جنوبی گام بردارند.

در پیام محمدصادق معتمدیان پس از ذکر هوالعلیم آمده است: ۱۶ آذرماه، یادآور اندیشه والای آزادگی و غیرت دانشجویان آزاده کشورمان در مقابله با استکبار و دفاع از عزت و شرف ایران عزیز اسلامی و نشان از اهمیت محوری دانشجویان و دانشگاهیان در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.
وی اظهار داشت: به یقین، توسعه علمی، پژوهشی و فناوری، مبنای توسعه پایدار و استقلال و خودکفایی همه جانبه کشور و لازمه حرکت رو به رشد ایران اسلامی برای مبارزه با تحریم و جنگ اقتصادی و نیز رسیدن به خودکفایی است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: اندیشه های علمی و پژوهشی دانشگاه و دانشگاهیان تنها در فضای آرام و به دور از فضای احساسی و افراطی و در سایه روحیه ی اعتدال، استدلال، آزاد اندیشی و فضای نقادانه متفکرانه است که می تواند در خدمت توسعه ی کشور و استان قرار گیرد.
وی بیان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای عزیز دانشجو، ۱۶ آذرماه، روز دانشجو را به همه دانشجویان آزاده، بصیر و فرهیخته، اساتید گرانقدر و گرانسنگ و دانشگاهیان عزیز تبریک عرض می نمایم؛ امیدوارم دانشجویان عزیز استان، با تقویت بصیرت، روحیه پرسشگری، تحقیق و پژوهش و انتقاد سازنده، درجهت توسعه و پیشرفت ایران عزیز اسلامی، بویژه خطه خراسان جنوبی گام بردارند.
۱۶ آذر سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی معترض دانشگاه تهران به سفر معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا به تهران در سال ۱۳۳۲ به نام روز دانشجو در تقویم کشورمان ثبت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*