اخبار علمی/پژوهش های جدید نشان می دهد؛ تاثیر مصرف شوینده های سر و بدن در بلوغ زودرس دختران/روز خود را با این صبحانه آغاز کنید/ راهکاری برای درمان فوری یبوست/ با ادویه‌ها به جنگ بیماری‌های خطرناک بروید/پژوهش های جدید نشان می دهد؛ تاثیر مصرف شوینده های سر و بدن در بلوغ زودرس دختران/پژوهش های جدید نشان داد؛ کشف خطرات تازه نمک برای قلب/تی مواد خوراکی آماده همچون غذاهای فرآوری شده میزان بالایی از نمک را در خود دارند. تلاش محققان کشور صورت می‌گیرد تولید داروی ضد سرطان پوست از جلبک‌های جزیره قشم

 

آب انار چه خواصی دارد؟

پزشکان معتقد هستند که نـوشیدن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند تا بیش از یک سوم، جریان خون به قلب را افزایش دهد؛ خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد، نوشیدن آب انار به شیوه‌های مختلفی در سلامتی و پوست و موی ما تاثیر می‌گذارد، انار یکی از معدود میوه‌هایی است که آب آن به اندازه‌ خود میوه مفید است، چرا که پوست آن حاوی بیش‌ترین مقدار آنتی‌اکسیدان است که هنگام گرفتن آب میوه در اثر فشار به مقدار فراوانی آزاد می‌شود.

علل دندان قروچه در کودکان چیست؟/با آب انار جریان خون‌ را افزایش دهید/روغنی شگفت انگیز برای هضم غذا/از خواص ادویه جات چه می‌دانید؟

روغن زیتون و فواید آن

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش طول عمر و کاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود؛ پزشکان معتقد هستند که اگر مشکل هضم غذا و یبوست دارید باید به سراغ روغن زیتون بروید، خوب است بدانید که روغن زیتون باعث دفع راحت می‌شود، همچنین از تشکیل سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند، علاوه بر این روغن زیتون به علت دارا بودن چربی‌های غیر اشباع باعث اتساع سرخرگ‌ها شده و از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می شود.

علل دندان قروچه در کودکان چیست؟/با آب انار جریان خون‌ را افزایش دهید/روغنی شگفت انگیز برای هضم غذا/از خواص ادویه جات چه می‌دانید؟

 خواص ادویه جات که نمی‌دانید

محققان طب سنتی معتقد هستند که بسیاری از ادویه جات سبب بهبودی بیماران می‌شود؛ خوب است بدانید که فلفل سیاه باعث  بهبود گوارش می‌شود، زردچوبه به عنوان یک ضد انعقاد خون شناخته شده است، سماق یکی از بهترین داروهای ضد سرطان است و و کاهش نقرس کمک می‌کند، فلفل قرمزمنبع عالی ویتامین  C است، زنجبیل به کاهش وزن کمک کرده و به عنوان یک  مسکن کاربرد فراوان دارد، دارچین ضد درد و محافظ قلب است.

علل دندان قروچه در کودکان چیست؟/با آب انار جریان خون‌ را افزایش دهید/روغنی شگفت انگیز برای هضم غذا/از خواص ادویه جات چه می‌دانید؟

خواص مصرف تخم مرغ آب پز در اول صبح

پزشکان توصیه می‌کنند که حتما افراد باید صبحانه مصرف کنند؛ خوب است بدانید که اگر صبحانه تخم مرغ آب پز بخورید برای بدتان بسیار مفید است، مصرف تخم مرغ در اول صبح باعث عضله سازی می‌شود، سرشار از امگا ۳ است، چربی خون را کاهش می‌دهد، ضد استرس و ریزش مو است، از سرطان سینه پیشگیری می‌کند و کمک بزرگی به کاهش وزن می‌کند.

علل دندان قروچه در کودکان چیست؟/با آب انار جریان خون‌ را افزایش دهید/روغنی شگفت انگیز برای هضم غذا/از خواص ادویه جات چه می‌دانید؟

تاثیر مصرف شوینده های سر و بدن در بلوغ زودرس دختران

پژوهشگران هشدار می دهند قرارگیری در معرض مواد شیمیایی موجود در طیف وسیعی از محصولات بهداشتی با بلوغ زودرس در بین دختران مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی مواد شیمیایی خاص نظیر فتالات ها، پارابن ها و فنول ها در طیف وسیعی از محصولات نظیر عطرها، صابون ها، شامپوها، لاک ها، لوازم آرایش، خمیردندان، اسپری های مو و لوسیون ها پوست یافت می شوند.

«کیم هارلی»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «این مواد شیمیایی از طریق جذب توسط پوست یا از طریق استنشاق یا بلعیدن (نظیر رژلب) وارد بدن می شوند. زمانیکه وارد بدن می شوند، به سرعت متابولیز شده و سپس از طریق ادرار دفع می شوند.»

به گفته هارلی، مطالعات حیوانی قبلی نشان داده بودند که قرارگیری منظم در مقابل این مواد شیمیایی می تواند موجب اختلال در زمان بندی بلوغ شود.

حال تیم تحقیق دریافته است هر چقدر میزان مواد شیمیایی در بدن مادران یا دختران بیشتر باشد، زمان بلوغ در دختران زودتر خواهد بود، اما چنین رابطه ای در مورد زمان بلوغ پسران مشاهده نشده است.

کشف خطرات تازه نمک برای قلب

پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد رژیم غذایی پرنمک می‌تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی و آریتمی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، فیبریلاسیون دهلیزی نوعی ضربان قلبی نامنظم است که منجر به لخته شدن خون و مشکلات دیگر می‌شود. میلیون‌ها نفر در جهان به این مشکل دچارند و در معرض ریسک بیشتری نسبت به سکته و نارسایی قلبی هستند.

این پژوهش ۷۱۶ مرد و زن میانسال در فنلاند را انتخاب کرده و به مدت ۱۹ سال بررسی کرده است. در بازه مورد بررسی ۷۴ نفر از مشارکت‌کنندگان دچار فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

پس از بررسی چندین عامل محتمل دیگر شامل سن، چربی بدن، فشار خون و استعمال دخانیات پژوهشگران متوجه شدند که مصرف نمک به تنهایی نسبت مستقیمی با ابتلا به این عارضه دارد و کسانی که میزان نمک بیشتری در غذای آنها داشتند صرفنظر از عوامل دیگر نسبت به کسانی که نمک کمتر مصرف می‌کردند دچار درجه بالاتری از فیبریلاسیون دهلیزی بودند.

این پژوهش پیشنهاد می‌کند که افراد برای پیشگیری از عوارض قلبی مصرف نمک را دررژیم غذایی خود محدود کنند. به ویژه باید در نظر داشت که بسیاری از غذاها و حتی مواد خوراکی آماده همچون غذاهای فرآوری شده میزان بالایی از نمک را در خود دارند.

تلاش محققان کشور صورت می‌گیرد

تولید داروی ضد سرطان پوست از جلبک‌های جزیره قشم

جلبک

محققان پژوهشکده فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استخراج ماده موثره نوعی جلبک، از آن در تولید داروی ضد سرطان پوست استفاده می‌کنند.

 نغمه عرب‌زاده از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مناطق جنوبی کشور مانند قشم گونه‌های مختلفی از جلبک‌ها وجود دارد که برخی از آنها شناسایی نشده‌ است، ولی برخی از آنها از سوی بومیان منطقه شناسایی شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس در این مطالعات با همکاری دکتر سپیده کی‌پور متخصص زیست‌شناسی دریایی و بومیان منطقه دو گونه از جلبک‌های بومی جزیره قشم را شناسایی کردیم.

عرب‌زاده خاطرنشان‌ کرد: این دو گونه جلبک مورد مطالعه قرار گرفتند و با شناسایی ماده موثره آنها اقدام به استخراج عصاره این جلبک‌ها کردیم.

این محقق یادآور شد: نتایج مطالعات ما نشان داد که مواد استخراج شده حاوی ترکیبات دارویی بسیار خوبی مانند ترکیبات ضد سرطان هستند.

عرب‌زاده با بیان اینکه در این مواد همچنین ترکیباتی برای بهبود بیماری‌های پوستی وجود دارد، یادآور شد: فاز دیگر مطالعات ما استفاده از این ماده موثره در تولید داروهای ضد سرطان و همچنین کاربرد آن در زخم‌پوش‌ها برای ترمیم زخم است.

به گفته این محقق، از عصاره این جلبک می‌توان در تولید داروهای ضد سرطان پوست استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*