اخبار علمی/نابودی سریع زگیل با یک روش خانگی/ دلایل و راهکار‌های درمانی خارش چشم/ پیشنهادی فوق العاده عالی برای دیابتی‌ها/ با خاک رس پوست خود را شفاف و زیبا کنید/محققان می گویند؛ تاثیر مصرف روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به دیابت/ترکیبات شوینده‌ و آرایشی، عامل بلوغ زودرس در دختران/مطالعه جدید نشان می دهد؛ تسکین ریفلاکس معده با رژیم غذایی گیاهی

 

چگونه زگیل را از بین ببریم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن زگیل استفاده از سیر است؛ سیر خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی دارد و با عفونت‌های ویروسی مبارزه می‌کند.

برای درمان زگیل یک حبه سیر را خرد کرده و روی منطقه آسیب دیده قرار دهید، با یک باند روی آن را پوشانده و بگذارید ۲۰ دقیقه روی آن بماند سپس آن را به‌طور کامل بشویید، این درمان را روزی ۲ بار و حدود یک هفته انجام دهید، اثر سوزندگی سیر باعث می‌شود که زگیل به تاول تبدیل شده و از بین برود، ممکن است زگیل‌ها‌ی بزرگ  زمانی بیشتر برای بهبودی نیاز داشته باشند.

درمان و نابودی سریع زگیل به روش خانگی/از علت تا درمان خارش چشم/ترنجبین برای چه کسانی مضر است؟/چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

علت خارش چشم چیست؟

برخی از پزشکان معتقد هستند خارش چشم‌ عمدتا به علت آلرژی یا برخی عفونت‌هاست، علاوه بر این برخی عوامل دیگر مانند خشکی چشم، استفاده از لنزهای تماسی، بهداشت ضعیف چشم، استفاده از لنزهای تماسی، بهداشت ضعیف چشم، تماس با مواد خارجی مانند گرد و غبار، حشرات و شن و ماسه باعث خشکی چشم می‌شود. استفاده از بابونه یکی از راه‌های درمان خارش چشم  است، همچنین استفاده از چای بابونه برای درمان این اختلال بسیار موثر است.

درمان و نابودی سریع زگیل به روش خانگی/از علت تا درمان خارش چشم/ترنجبین برای چه کسانی مضر است؟/چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

درمان خانگی برای کاهش منافذ باز پوست

داشتن پوستی صاف و یکدست خواسته بسیاری افراد است و برای دستیابی به آن راهکارهای زیادی را امتحان می‌کنند؛ یکی از آن راهکارهای استفاده از خاک رس است، برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر ترکیب کنید، مواد را به خوبی مخلوط کرده و در سراسر صورت خود پخش کنید، پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید، این ترکیب پوست شما را تغذیه کرده و منافذ باز را کاهش می‌دهد.

درمان و نابودی سریع زگیل به روش خانگی/از علت تا درمان خارش چشم/ترنجبین برای چه کسانی مضر است؟/چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

از خواص ترنجبین چه می‌دانید؟

یکی از بهترین خواص ترنجبین بهبود مرض قند است، ترنجبین قند موجود در ادرار را کاهش داده و از این رو برای مبتلایان به مرض قند مفید است، همچنین با ترنجبین می‌توان سرفه را درمان کرد، ترنجبین یکی از بهترین گیاهانی است که موجب بهبود سرفه و تسکین درد می‌شود، اما از مصرف زیاد آن خودداری کنید چرا که مصرف ترنجبین برای طحال و اشخاص گرم مزاج مضر است و افراد مبتلا به حصبه،  اسهال خونی، بواسیر، خون ادراری و آبله از خورردن آن خودداری کنند.

درمان و نابودی سریع زگیل به روش خانگی/از علت تا درمان خارش چشم/ترنجبین برای چه کسانی مضر است؟/چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

لیمو شیرین و خواص آن

لیمو شیرین یکی از بهترین مواد برای معده است؛ این میوه اثر مفید روی معده ، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسیده معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است به همین دلیل پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می‌کنند؛ حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد به همین دلیل این میوه خاصیت ادارار آور و همین طور ملین دارد، آب موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

درمان و نابودی سریع زگیل به روش خانگی/از علت تا درمان خارش چشم/ترنجبین برای چه کسانی مضر است؟/چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

تاثیر مصرف روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به دیابت

فواید سلامت زیتون و محصولات طبیعی مرتبط نظیر روغن زیتون از مدت ها قبل در قالب رژیم غذایی مدیترانه ای شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشمندان ترکیبی را در روغن زیتون شناسایی کرده اند که ممکن است با کمک به بدن برای ترشح انسولین بیشتر، از ابتلا به دیابت پیشگیری کند و مسیری در راستای شیوه های کم هزینه مقابله با این بیماری ایجاد کند.

محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا آمریکا دریافته اند که ترکیب اولئوروپین موجود در زیتون به ترشح انسولین بیشتر کمک می کند؛ انسولین مولکول سیگنالده مرکزی بدن است که متابولیسم را کنترل می کند.

ترکیب مشابه مولکول سیگنالده دیگر موسوم به آمیلین را حذف می کند؛ آمیلین مولکولی است که در بیماری دیابت نوع۲ بیش از اندازه تولید می شود و توده های مضری را تشکیل می دهد. در این دو شیوه متمایز، اولئوروپین به پیشگیری از شروع بیماری کمک می کند.

“بن سو”، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این کشف می تواند به بهبود فهم ما از مبنای علمی فواید سلامت محصولات زیتون و توسعه استراتژی های جدید و کم هزینه مقابله با دیابت نوع۲ و چاقی مرتبط با آن کمک کند.»

ترکیبات شوینده‌ و آرایشی، عامل بلوغ زودرس در دختران

شامپو دارو

ترکیبات شیمیایی موجود در برخی محصولات شوینده یا آرایشی مثل عطر و شامپو می‌تواند موجب بلوغ زودرس در دختران شود.

به گزارش ایسنا، نتایج یک آزمایش در آمریکا نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در برخی محصولات همچون شامپو، عطر، دئودرانت و صابون موجب بلوغ زودرس در دختران نوجوان می‌شود.

در این بررسی سطح مواد شیمیایی همچون فتالات، پارابن و فنول مورد ارزیابی قرار گرفت. برخی از انواع فتالات‌ها در تعدادی از محصولات عطری از قبیل عطرها، دئودرانت‌ها، صابون‌ها، شامپو و مواد آرایشی کاربرد دارند. همچنین پاربن اغلب به عنوان ماده نگه‌دارنده در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی به کار گرفته می‌شود و فنول‌ها در صابون، خمیر دندان، اسپری مو، شامپو و لوسیون پوست کاربرد دارد.

متخصصان به مطالعه روی ۱۷۹ دختر و ۱۵۹ پسر نوجوان که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ در کالیفرنیا متولد شده بودند، پرداختند. این تیم تحقیقاتی سطح مواد شیمیایی در بدن مادران را در دوران بارداری و نیز در کودکان آنان در سن ۹ سالگی مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش اسکای نیوز، سپس آنها زمان شروع بلوغ را در این کودکان بررسی کردند و در نهایت مشخص شد که قرار گرفتن در معرض برخی از انواع مواد شیمیایی با بلوغ زودرس در دختران مرتبط است. با این حال شواهدی مبنی بر وجود این ارتباط در پسران مشاهده نشد.

تسکین ریفلاکس معده با رژیم غذایی گیاهی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی گیاهخواری می تواند همانند داروهای مورداستفاده برای بیماران مبتلا به ریفلاکس معده عمل کرده و این مشکل را تسکین دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه نزدیک به ۲۰۰ بیمار در یک مرکز پزشکی در نیویورک که مبتلا به «ریفلاکس لارنگوفارنژیال» بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

در این بیماری، اسید معده به طور معمول به گلو بازمی گردد و از بیماری شناخته شده «ریفلاکس لارنگوفارنژیال گاستروازوفاژیال» (GERD)- یا آنچه که اکثر مردم سوزش سر دل می شناسند- شناخته شده تر است.

به گفته دکتر کرگ زالوان، سرپرست تیم تحقیق، «افراد مبتلا به ریفلاکس لارنگوفارنژیال معمولا سوزش دل ندارند.»

در عوض، این بیماران علائمی مانند خفگی، گلودرد مزمن، سرفه مداوم، گلودرد بیش از حد و احساس توده در گلو دارند.

با این حال، این مشکل اغلب با داروهای GERD موسوم به «مهارکننده های پمپ پروتئین» (PPI) درمان می شود. PPIها شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه مانند Prilosec، Prevacid و Nexium هستند.

تحقیقات نشان می دهد مصرف طولانی مدت PPIها با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی، بیماری کلیوی، زوال عقل و شکستگی استخوان مرتبط است، هرچند هنوز علت آن مشخص نیست.

بر همین اساس، محققان سعی دارند با رژیم غذایی گیاهی موسوم به سبک مدیترانه ای این بیماری را درمان کنند.

زالوان بیماران را تشویق به مصرف رژیم غذایی ۹۰ درصد گیاهی کرد؛ غذای بیماران به طور عمده شامل سبزیجات، میوه ها، حبوبات، دانه های کامل و آجیل بود. گوشت و لبنیات به دو یا سه وعده در هفته محدود می شد.

همچنین بیماران در مصرف قهوه، چای، الکل و غذاهای چرب یا سرخ کرده ممنوعیت داشتند.

این گروه گیاهخوار با گروه مصرف کننده داروهای PPI مقایسه شدند.

بعد از شش هفته، ۶۳ درصد بیماران پیروی کننده از رژیم غذایی گیاهی حداقل شاهد کاهش ۶ نمره ای مقیاس های موسوم به شاخص علائم ریفلاکس بودند. اما بیماران مصرف کننده PPI کاهش ۵۴ درصدی را مشاهده کردند.

به گفته زالوان، بیماران گروه رژیم غذایی شاهد کاهش ۳.۵ کیلوگرمی وزن هم بودند که همین مسئله می تواند دلیل بهبود علائم شان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*