اخبار علمی/خطرات مصرف گوشت قرمز/خواص شگفت انگیز عرق رازیانه براى خانم‌ها/ درمان قولنج با محلولى فوق‌العاده/ راهکاری ساده برای حذف خال‌های صورت/ با این روش درد دندان خود را تسکین دهید /غذایى خوشمزه که لاغرتان مى‌کند/ ۶ ادویه فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ کبد چرب سراغ چه کسانى می‌رود؟/ درمان خانگى و فوری تاول‌های سوختگی

خطرات مصرف گوشت قرمز

گوشت قرمز

اگرچه گوشت قرمز ماده غذایی مقوی به حساب می‌آید، برجسته کردن خطرات ناشی از مصرف زیاد این ماده خوراکی آسان نیست زیرا بیشتر مطالعات موجود در این زمینه مشاهده‌ای هستند.

به گزارش ایسنا، با این حال نتایج بدست آمده از مطالعه‌ جدیدی که در کلینیک کلیولند در آمریکا انجام گرفت، حاکیست در بدن افرادی که از مقدار زیادی گوشت قرمز مصرف می‌کنند ماده شیمیایی موسوم به TMAO تولید می‌شود. وجود مقدار زیادی از این ماده شیمیایی در خون، فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی قرار می‌دهد.

به گفته پزشکان آمریکایی در خون افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهی دارند سطح پایین‌تری از ماده شیمیایی TMAO وجود دارد. این موضوع می‌تواند یکی از فاکتورهایی باشد که نشان می‌دهد چرا رژیم‌های غذایی گیاهخواری خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

همچنین نتایج یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد: مصرف روزانه ۹۹ گرم گوشت قرمز و ۵۱ گرم گوشت فرآوری شده با افزایش ۱۹ و ۵۱ درصدی خطر ابتلا به دیابت همراه است. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی سرشار از فرآورده‌های حیوانی به افزایش تعداد مبتلایان به چاقی و دیابت در آمریکا کمک کرده‌ است.

از سوی دیگر گوشت قرمز یکی از اصلی‌ترین منابع چربی اشباع‌شده در رژیم غذایی معمول آمریکایی‌هاست و تا جایی که می‌دانیم مصرف زیاد این نوع چربی‌ها سطح کلسترول خون را افزایش می‌دهد که تهدیدی برای سلامت قلب است.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین بر اساس شواهد ناچیز موجود، سازمان جهانی بهداشت (WHO) گوشت قرمز را در گروه مواد سرطان‌زا برای انسان قرار داده‌ است. درحالیکه در برخی از مطالعات بر ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به سرطان‌های پانکراس و پروستات تاکید شده، این سازمان اعلام کرده‌ است که مصرف گوشت قرمز بیشترین تاثیر را بر سرطان روده دارد.

با این حال بسیاری از عوامل و فاکتورهای دیگر را می توان در این خصوص مدنظر قرار داد که این عوامل از وزن پایین بدن گرفته تا نحوه پخت گوشت را شامل می‌شوند.

 

نقش ویتامین‌ E در رژیم غذایی کودکان

ویتامین‌ E نقشی اساسی و ضروری در سلامتی و رشد بچه‌ها دارد؛ این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و بدن را در مقابله با میکروب‌ها قوی می‌کند،  ویتامین ‌E عروق خونی که برای جریان آزادانه خون نیاز است را در وسعت کافی باز نگه داشته و به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا به منظور انجام بسیاری از نقش‌های مهم با یکدیگر در تعامل باشند، ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن نقش آنتی‌اکسیدانی بازی می‌کند، همچنین به پیش‌گیری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به چربی‌های خاصی در بدن که برای سلامتی ضروری هستند، کمک می‌کند.

////

فواید عرق رازیانه برای بانوان

محققان طب سنتی استفاده از عرق رازیانه را برای مادران و بانوان بسیار توصیه می‌کنند چرا که این عرق به عنوان یک محرک، ضدنفخ، بادشکن، رفع کننده بلغم، معطر کننده، درمان قولنج، مدر و قاعده آور و زیادکننده شیر مادران است؛ پس از هر غذا می‌توان یک استکان از این نوشیدنی میل کرد و از خواص آن بهره برد، عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است؛ به‌طور مثال مصرف آن به افرادی که دچار لکه‌بینی‌های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

////

درمان سریع خال

بسیاری افراد از خال روی صورت خود آزار می‌بینند و به دنبال راهکاری برای از بین بردن این عارضه پوستی هستند، محققان طب سنتی راهکارهای زیادی را برای از بین بدن آن بیان کرده‌اند که با به کارگیری آنها می‌توان آن را درمان کرد، یکی از این راهکارها استفاده از جوش شیرین است، چرا که جوش شیرین می‌تواند سریعا باعث از بین رفتن خال‌ها شود، چند قطره روغن کرچک را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید، روی خال مالیده و اجازه دهید یک شب تا صبح روی آن باشد.

////

راهکاری ساده برای رفع درد دندان پوسیده

پوسیدگی دندان مشکلی است که بسیاری افراد را درگیر کرده و مشکلات زیادی را برای آنها به بار می‌‌آورد؛ راهکارهای زیادی برای رفع درد دندان پوسیده وجود دارد که برخی آنها درست و برخی دیگر نادرست است؛ یکی از این راهکارهای مفید برای رفع پوسیدگی دندان استفاده از گلاب است، با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده، درد دندان را تسکین دهید؛ در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شود که Ph خون را به سمت قلیایی می برد.

////

درمان پوسته پوسته شدن ناخن

پوسته پوسته شدن ناخن یکی از دغدغه‌های افراد است که نه تنها ناخن‌هایشان پوسته پوسته می‌شود بلکه دور ناخن‌ها ریش ریش و شکننده می‌شود که برایشان معضل است، از این رو طب سنتی راهکارهای زیادی را بیان کرده است که با به‌کارگیری آن می‌توان این معضل را به راحتی رفع کرد.

////

برای از بین بردن این پوسته پوسته شدن ۷ عدد انجیر قبل از خواب مصرف کنید، روغن سیاهدانه به ناخن هر روز بمالید، روزی ۱۴ بادام درختی را به صورت آدامس بجوید.

 

چگونه تاول‌های سوختگی را درمان کنیم؟

سوختگی یکی از شایع‌ترین صدمه‌های خانگی است که هر فردی خواه ناخواه یک‌بار به آن دچار شده‌ است. سوختگی باعث مردن سلول‌های پوستی شده و در صورت درمان به موقع از بروز عارضه بعدی جلوگیری می‌کند؛ اگر دچار سوختگی شدید از مخلوط پماد روغن کنجد و روغن زیتون با سفیدآب قلع استفاده کنید؛ روغن زیتون، روغن کنجد، سفیدآب و روغن خشخاش را به‌مقدار مساوی ترکیب کرده و روی سوختگی بمالید.

6 ادویه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن/مضرات حمام کردن در زمان قاعدگی/چگونه به کاهش وزن دست پیدا کنیم؟/چه کسانی دچار کبد چرب می‌شوند؟

از فواید مصرف ادویه‌های زمستانی غافل نشوید

ادویه‌‌ با اثرات مفید آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی در اشکالی مختلف وجود دارد، ادویه‌ به تعدیل عملکرد آنزیم‌‌ها و تحریک سیستم ایمنی کمک کرده و با کاهش التهاب همراه است؛ محققان طب سنتی توصیه می‌کنند برخی از این ادویه‌ها در فصل زمستان مصرف شوند تا با افزایش قدرت سیستم ایمنی، بدن شما در این هوای سرد مقاوم کند.

در این بین ادویه دارچین یک ضدعفونی کننده قوی است که مصرف آن در این فصل بسیار توصیه می‌شود، زردچوبه ضدالتهاب، هـل خلط آور، سیر بدن را پاکسازی می‌کند، گشنیز تقویت کننده ایمنی بدن، زنجبیل ضدتهوع و درد است.

6 ادویه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن/مضرات حمام کردن در زمان قاعدگی/چگونه به کاهش وزن دست پیدا کنیم؟/چه کسانی دچار کبد چرب می‌شوند؟

مضرات حمام کردن در هنگام قاعدگی

برخی از خانم‌ها در زمان قاعدگی زیاد حمام می‌روند که این اصلا به صلاح آنها نیست؛ خوب است بدانید حمام رفتن در زمان قاعدگی تنبلی تخمدان را به همراه دارد و با عوارضی چون دردقاعدگی، دردپا، ایجادکیست تخمدان، نامنظم شدن قاعدگی، بسته شدن لوله‌های رحم، عفونت زنانگی و ترشحات بدبو همراه خواهد بود.

غذایی مفید برای کاهش وزن

لوبیاها حاوی مقداری بالا از پروتئین و فیبراست؛ فیبر شما را سیر می‌کند و میل به خوردن غذای اضافی را کاهش می‌دهد، همچنین لوبیاها حاوی مقدار زیادی پروتئین بدون اضافه کردن چربی هستند. اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید یا می‌خواهید وزن کنونی خود را حفظ کنید، از لویبا استفاده کنید؛ خوردن صبحانه‌ سالم روشی عالی برای شروع روز است زیرا صبحانه مواد مغذی اصلی را فراهم می‌کند و باعث دوری شما از خوردن غذا و تنقلات در بین وعده‌ها می‌شود، هممچنین تخم مرغ  سرشار از پروتئین است که می توانند اشتهای شما را کم کند.

6 ادویه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن/مضرات حمام کردن در زمان قاعدگی/چگونه به کاهش وزن دست پیدا کنیم؟/چه کسانی دچار کبد چرب می‌شوند؟

چه افرادی به کبد چرب مبتلا می‌شوند؟

کسانی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا ۲ دارند اما بدنشان انسولین را پس می‌زند حتی اگر انسولین تزریقی باشد، دچار کبد چرب می‌شوند، چه انسولین کریستال بزنند چه انسولین شیری رنگ استفاده کنند.

6 ادویه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن/مضرات حمام کردن در زمان قاعدگی/چگونه به کاهش وزن دست پیدا کنیم؟/چه کسانی دچار کبد چرب می‌شوند؟

کسانی که داروهای شیمیایی خاص مصرف می‌کنند که اثر سوء بر روی کبد دارد، مخصوصاً آنتی بیوتیک‌ها و چرک خشک‌کن‌ها بدون تجویز متخصص، بدون آنکه عفونت یا چرک داخلی ثابت بشود از پیش خودشان می‌خورند و متأسفانه در کشور ما زیاد است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*