اخبار علمی/با این روش‌ کودکتان مثل بلبل صحبت می‌کند/ معجونی اسرارآمیز برای درمان فوری زخم/ راهکاری برای از بین بردن جوش صورت //// خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛ واکسن مقابله با آلزایمر تولید شد /چای “کهنه دم” نخورید/ خواص ده‌گانه سرکه سیب برای بدن + اینفوگرافی /ماده‌ای مفید برای درمان عفونت زخم/ مصرف کندر در دوران بارداری مفید است یا مضر؟

 

اعجاز بزاق زالو

در بزاق دهان زالو ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین وجود دارد که باعث رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگ‌ها و افزایش خون‌رسانی به مغز و اندام می‌شود؛ هر نوع عفونتی را می‌توان با بزاق دهان زالو که حاوی ماده‌ای به نام آنتی‌کوالاگون «هیرودین» است را درمان و ریشه‌کن کرد، این بزاق خاصیت بی‌حس‌کنندگی، گشادکنندگی عروق، ضدانعقادی، خواص آنتی بیوتیکی، خواص ضدالتهابی و ضدلخته‌ای دارد که پزشکان طب سنتی استفاده از آن را بسیار توصیه می‌کنند.

///

 

خمیردندان درمانی برای جوش

تریکلوسان یکی از محتویات خمیر دندان است که به خشک شدن سریع جوش کمک می‌کند؛ تریکلوسان یک ضد باکتری است و باکتری تولید کننده جوش و آکنه را می‌کشد، خمیر دندان باعث کاهش قرمزی و تورم ناشی از آکنه یا جوش می‌شود؛ علت اصلی زدن آکنه و جوش‌ها، داشتن پوست چرب است که خمیردندان به دلیل داشتن کربنات کلسیم می‌تواند چربی‌های اضافی را از پوست حذف و از جوش زدن جلوگیری کند.

///

درمان خانگی زخم با مواد طبیعی

یکی از راه‌های درمان خانگی زخم، استفاده از عصاره سیر تازه است؛ به این منظور می‌توانید از مقداری عصاره سیر تازه که با مقدار مساوی آب رقیق شده است، استفاده کنید همچنین می‌توانید چند حبه سیر را درشت خرد کنید و با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید و سپس آن را در محل زخم بمالید، خوب است بدانید که استفاده از سیر باعث ضدعفونی شدن محل زخم می‌شود؛ استفاده از عصاره تازه برگ آلوئه ورا یا صبر زرد و قرار دادن آن بر روی محل زخم از دیگر روش‌های درمان خانگی زخم است، بعد از قرار دادن ژل داخل برگ آلوئه ورا بر روی محل زخم، آن را بانداژ کنید تا کاملا جذب شود.

///

برای افزایش هوش کودک با اوصحبت کنید

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان زیر ۳ سالی که والدین با آنها زیاد صحبت می‌کنند قدرت صحبت کردن و دایره لغات وسیعی دارند همچنین از IQ بالایی برخوردارند؛ کودک را با خود به آشپزخانه ببرید در مورد کارهایی که می‌کنید صحبت کنید، هنگامی که به گردش یا خرید می‌روید در مورد کارهایی که انجام می‌دهید صحبت کنید، کودک شاید معنی صحبت‌های شما را متوجه نشود ولی قدرت توجه و شناخت او نسبت به کلمات افزایش می‌یابد.

///

خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛

برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر کارشناسان نوعی واکسن درمانی ابداع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند در حال ساخت و توسعه نوعی واکسن جدید بر پایه DNA هستند که توانسته است رشد بیماری آلزایمر در موش‌های صحرایی را کاهش دهد.

حدود ۵ میلیون نفر در کشور آمریکا به بیماری آلزایمر دچارند و پیش بینی‌ها نشان می‌دهند این آمار تا سال ۲۰۵۰ سه برابر می‌شود؛ اکنون هر ۶۵ ثانیه یک آمریکایی به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود.

بیماری آلزایمر درمان پذیر نیست و تنها راهکار‌هایی برای کنترل و پیشگیری از بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به گفته کارشناسان دو پروتئین سمی بتا آمیلوئید و تائو (tau) درمغز عامل ایجاد بیماری آلزایمر هستند.


محققان دانشگاه (University of Texas Southwestern) در حال توسعه و ساخت نسل جدیدی از واکسن هستند که به زیرسطح پوست تزریق می‌شود و به این ترتیب مانع از تشکیل پروتئین سمی در بدن موش‌های آزمایشگاهی به میزان ۴۰ الی ۵۰ درصد شده است.

در این شیوه جدید درمانی که درحال توسعه و تکمیل است دانشمندان از DNA پروتئین آلزایمر برای تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ترکیب پروتئین سمی بتاآمیلوئید استفاده می‌کنند.

دوز به کار رفته در واکسن درمانی اندازه استانداردی دارد و سبب ایجاد التهاب و تورم درمغز نمی‌شود. کارشناسان اعتقاد دارند تحریک سیستم ایمنی بدن و تقویت آن راهکاری مناسب و بدون عارضه‌های جانبی برای مقابله و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر است

چای “کهنه دم” نخورید

چای

یک کارشناس تغذیه مصرف چای کهنه دم را برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مضر دانست.

فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود انواع چای، گفت: انواع چای از جمله چای سیاه، سبز و سفید در سطح بازار عرضه می‌شود که چای سیاه به صورت معمول بیشترین مصرف کننده را دارد.

بابایی چای تازه‌دم را عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها دانست و افزود:  چای نوشیدنی سالمی است که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد، اما اگر این نوشیدنی به شکل صحیح مصرف نشود می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود اسید تانیک و اگزالات در چای، گفت: این دو ماده در چای باعث عدم جذب آهن می شوند و مقدار آنها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است.

وی افزود: در همین راستا افراد باید از مصرف چای کهنه و نیز چای پررنگ که حاوی مقدار زیادی اسید تانیک و اگزالات است خودداری کنند.

بابایی تصریح کرد: همچنین برای جذب بهتر آهن توصیه می‌شود، افراد از مصرف چای بلافاصله بعد از وعده غذایی خودداری کنند.

وی در خصوص نحوه مصرف چای هم یادآور شد: طبق مطالعات انجام شده چای داغ یکی از عوامل ایجاد سرطان معده و مری است، بنابراین افراد باید اجازه دهند چای کمی خنک شده و بعد آن را مصرف کنند.

بابایی افزود: همچنین مصرف زیاد چای کهنه باعث ایجاد ریفلاکس می‌شود، بنابراین زیاده روی در مصرف چای داغ و کهنه دم می تواند اثرات مخربی بر دریچه معده و مری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه چای که در اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد، گفت: چای پررنگ یا کهنه می تواند موجب کم خونی های شدید شده و مشکلات دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود

سرکه سیب پایه ثابت اکثر نسخه‌های درمانی طب سنتی مطمئنا فواید و خواص بسیاری دارد و در اینجا به ۱۰ خاصیت آن اشاره می‌کنیم.

معجزه مصرف سرکه سیب+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در گذشته و در طب سنتی هم از فواید سرکه سیب صحبت‌های فراوانی شده است مانند خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است.

وقتی فردی دچار دل‌درد می‌شود نوشیدن مخلوط سرکه‌ سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

تسکین دردهای عضلانی با سرکه سیب

هر ورزشکاری نیاز به یک تسکین‌دهنده‌ قوی برای دردهای عضلانی دارد، برخی بر این باورند که به دلیل وجود استیک‌ اسید در سرکه‌ سیب، استفاده‌ موضعی از آن می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده است اما استفاده‌ از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

معجزه سرکه سیب در رفع خارش پوست

اگر خرش پوست شما به علت نیش پشه یا پیچک سمی باشد یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص، سرکه‌ سیب می‌تواند این آثار دردناک و ناراحت‌کننده را از بین ببرد. مقداری از این سرکه را روی محل خارش بمالید و منتظر بمانید که سرکه‌ سیب کارش را انجام بدهد.

بهبود دیابت با سرکه سیب

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ کوچک می‌تواند مفید باشد.

یکی از فواید سرکه‌، پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

تاثیر سرکه سیب در رفع سکسکه

خوردن یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب می‌تواند از ادامه‌ سکسکه جلوگیری کند. سرکه‌ سیب با تحریک بیش از حد عصب‌های گلو که عامل اسپاسم هستند مانع از انتقال سکسکه می‌شود.

کاهش فرآیند پیری با مصرف سرکه سیب

با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند.

معجزه مصرف سرکه سیب+اینفوگرافی

یک متخصص طب سنتی گفت: صمق‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در طب سنتی هستند، کندر هم یکی از صمق‌های مورد استفاده در ترکیبات دارویی و مرهم‌هاست.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره فواید و مضرات کندر و راه‌های مصرف آن اظهار کرد: صمق‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در طب سنتی هستند، کندر هم یکی از صمق‌های مورد استفاده در ترکیبات دارویی است که معمولاً در این ترکیبات از آن به عنوان حامل دارو در بدن استفاده می‌شود؛ همچنین یکی دیگر از کاربردهای متعارف این ماده استفاده از آن در ترکیب‌های ضماد و مرهم هاست، چرا که  اصولا صمق‌ها به عنوان یک ماده قابض محسوب می شود و قابلیت بیرون کشیدن مواد آزار دهنده را از درون بدن  دارد و معمولا در جهت ترمیم و درمان عضو آسیب دیده  هم فعال است.

زنگ خطر بیش فعالی کودکان با مصرف کندر توسط مادران در دوران بارداری

خواص کندر در کتاب‌های طب سنتی

وی افزود: انواع مختلفی از این ماده در بازار دیده می‌شود و در برخی کتب طب سنتی خواص بسیاری برای این ماده که طبیعتی گرم و خشک دارد، ذکر شده است و آن را در درمان بوی بد دهان؛ رفع تنگی نفس، درمان بیماری رماتیسم، و آرتروز و درمان آرتروز موثر می‌دانند و برای هر کدام شیوه‌های مصرف متفاوتی ذکر شده است.


 


وی ادامه داد: اخیرا تفکر نادرستی در میان مردم جامعه رواج پیدا کرده است به این شرح  که اگر خانم های باردار در بازه زمانی بین یک تا دو ماهگی از کندور استفاده کنند کمک زیادی به افزایش هوش فرزندان آن‌ها می‌کند؛ این نوع استفاده از کندر  بسیار غلط است چرا که می‌تواند در ایجاد انواع  ناهنجاری‌های  مادرزادی نقش زیادی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی درباره عوارض مصرف کندر در دوران بارداری گفت: تعداد زیادی از زنان بارداری که صاحب بچه‌های بیش فعال شدند معمولاً در اظهارات بعد از زایمان خود بیان کرد‌ه‌اند که در دو ماهه اول بارداری کندر مصرف می‌کردند، بنابراین می‌توان کندر را یکی از عوامل موثر در ابتلای کودکان به بیش فعالی دانست؛ احتیاط واجب است پس مادران باردار از این گیاه برای افزایش هوش فرزندانشان استفاده نکند.

زنگ خطر بیش فعالی کودکان با مصرف کندر توسط مادران در دوران بارداری

مینایی بیان کرد: یکی دیگر از کاربردهای کندر که از گذشته‌های دور بین مردم ما رواج داشته، استفاده از آن برای برای ضد عفونی کردن هوا است؛ استفاده از کندر و ترکیب آن با اسپند در هنگام سوزاندن منجر به ضدعفونی شدن هوا و جلوگیری از پخش شدن میکروب‌ها می‌شود.

مینایی یادآوری کرد: اخیرا شاهد بودیم که برخی از کندرهای موجود در بازار کیفیت لازم را نداشته است و یا صرفا شباهتی ظاهری به این ماده دارد که مصرف این ماده می‌تواند عوارض بسیاری در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*