آخرین خبر :

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اعلام کرد: تضییع حقوق معلولان در آزمون های استخدامی

امروز خراسان جنوبی- سنایی فر / مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بخشی از حقوق معلولان در مراحل مختلف آزمون های استخدامی با عدم اعمال سهمیه ۳ درصد تضییع شده است. به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی عرب نژاد روز گذشته ضمن بازدید از کارگاه تولیدی- حمایتی مبین بیرجند در جمع خبرنگاران به اجرای زیرساخت های لازم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها اشاره کرد و گفت: بخشی از مؤلفه هایی که آمار جامعه معلولین را افزایش می دهد در اختیار بهزیستی نبوده و نیازمند مطالبه گری از نهادها، سازمان ها و دستگاه های ذی ربط است.
آثار سوء حوادث جاده ای در افزایش معلولیت ها
وی حوادث جاده ای را در افزایش آمار معلولین مهم برشمرد و تاکید کرد: برنامه ریزی برای کاهش این حوادث از دسترس بهزیستی خارج است، هرچند نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه در این زمینه فعالیت های خوبی داشته اند. عرب نژاد از ساخت و تکمیل هزار و ۹۱۶ واحد مسکن مهر برای معلولین خبر داد و افزود: هر چند با ساخت مسکن برای معلولین موافق هستیم ولی این ساخت و ساز نباید توسط بهزیستی انجام می پذیرفت چرا که باعث فاصله گرفتن سازمان از وظایف تخصصی می شود.
دریافت ۲۰ میلیون تسهیلات اشتغالزایی
وی اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی را برای خود اشتغالی معلولان از دیگر برنامه های بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: پرداخت سهم بیمه کارفرما توسط سازمان بهزیستی و پرداخت تسهیلات کارفرمایی برای بکارگیری معلولین از حمایت های ویژه بخش اشتغال است. وی ادامه داد: سال گذشته مؤسسه خیریه حضرت ولی عصر(عج) در تهران یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات توانپزشکی به معلولان استان ارائه کرد.
خدمت به معلولان شایسته ترین عبادت است
همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین مدیرکل، معاونین، جمعی از همکاران بهزیستی بیرجند و خوسف، جمعی از معلولین و نمایندگان کانون ها و انجمن های معلولان استان روز گذشته با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی گفت: کاهش ورودی معلولین از مهمترین اقدامات است. وی ادامه داد: حوادث جاده ای از مهمترین عوامل بروز معلولیت است و مشکلات جاده ها و سهل انگاری اشخاص نیز به این موضوع دامن زده است.نماینده ولی فقیه در استان به خدمت رسانی به قشر معلولین در زمینه های اشتغال، ازدواج و مسکن اشاره کرد و گفت: خدمت به معلولین از شایسته ترین عبادات است. وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه مهد کودک ها در تربیت کودکان حائز اهمیت می باشد، تاکید کرد: فردی که معلول است اما از نظر اندیشه، اخلاق و تقوا بهترین باشد باید مورد توجه بهزیستی قرار گیرد.
رتبه سوم استان در معلولیت ها
در این جلسه عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز با ارائه گزارشی در خصوص خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی و به ویژه معلولین گفت: خراسان جنوبی جایگاه سوم کشوری را بعد از استان های سیستان وبلوچستان و گلستان در زمینه معلولیت ها دارد. وی افزود: تنها استانی هستیم که پشت نوبتی مستمری نداریم. گفتنی است همزمان با ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین، شب گذشته گردهمایی معلولین بیرجند با حضور معلولین و معاون توانبخشی بهزیستی استان در محل سالن ایثار بیرجند برگزار شد. دکتر رضازاده در این مراسم به خدمات حوزه بهزیستی و توانبخشی و توانمندسازی معلولین اشاره کرد و در پایان تعدادی از توانخواهان موفق تجلیل شدند. لازم به ذکر است مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولین از شرکت تعاونی توانجویان و شرکت تعاونی فراگیر ملی پژواک گستر نیوشا(صنایع دستی ناشنوایان) به همین مناسبت بازدید کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*