اخبار علمی/میوه‌ای برای جلوگیری از پوسیدگی دندان/ از خواص لوبیا قرمز چه مى دانید؟ / با این دانه‌های سیاه گرسنگى خود را رفع کنید/ به روش طب سنتى زخم معده تان را درمان کنید /نخود سیاه؛ مرهم درد‌های کلیه/ ماسکی خانگی برای لایه برداری پوست/ نشانه‌هایی که از افسردگی در کودکان خبر می‌دهند/ خمیری ارزان و دم دستی برای تسکین درد دندان

 

خواص دانه چیا برای سلامتی و زیبایی

احساس سیری یکی از خواص و تاثیرات دانه چیاست،‌ حسی مفید که باعث می‌شود بین وعده‌های غذایی کم‌تر هوس خوراکی کنید؛ ترکیب پروتئین، فیبر و ایجاد هاله‌ ژله‌ای در اطراف دانه‌های چیا هنگام مخلوط شدن با مایعات در این اثر  سیری نقش دارد، چیا همچنین یکی از بهترین مواد جایگزینی  تخم‌مرغ است که  به دلیل لایه‌ بیرونی دانه‌ آن هنگام مخلوط شدن با مایعات متورم شده و یک ژله در اطراف آن ایجاد می‌کند،‌ از این رو می‌توان از آن به جای تخم‌مرغ استفاده کرد تا کلسترول را پایین آورده و محتوای مواد مغذی خوراکی‌ها و کیک و کلوچه‌ها را افزایش دهد.

احساس سیری با این دانه‌های سیاه/با گلابی از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید/درمان زخم معده با روش خانگی/در برابر سرمازدگی چه کار کنیم؟

درمان زخم معده با روش خانگی

برای درمان زخم معده مصرف موز ( کال یا رسیده ) بسیار مفید است، زیرا موز دارای ترکیبات ضد باکتری است که می‌تواند گسترش زخم معده را مهار کند،‌همچنین موز به دلیل قابلیت در کاهش میزان اسیدی بودن مایعات معده باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش شده و از این طریق به کاهش التهابات و هم‌چنین تقویت دیواره‌ معده کمک کند. بنابراین، استفاده از موز به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای زخم معده به شمار می‌رود.

احساس سیری با این دانه‌های سیاه/با گلابی از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید/درمان زخم معده با روش خانگی/در برابر سرمازدگی چه کار کنیم؟

درمانی خانگی برای فرد سرمازده

آلوئه‌ورا یکی از روش‌های مفید برای رفع سرمازدگی است؛ برای رفع سرمازدگی سطحی می‌توانید از آلوئه‌ورا برای بهبودی پوست استفاده کنید، آلوئه‌ورا دارای خواص ضد التهابی است و همچنین باعث کاهش درد و از بین بردن اختلالات دیگر شده و از بروز آسیب‌های پوستی بیشتر جلوگیری می‌کند.

احساس سیری با این دانه‌های سیاه/با گلابی از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید/درمان زخم معده با روش خانگی/در برابر سرمازدگی چه کار کنیم؟

خواص شگفت انگیز لوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی مقادیر بسیار کم سدیم و مقادیر بالای فیبر است و گفته می‌شود که به درمان سنگ کلیه کمک می‌کند؛ لوبیا قرمز یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش حجم ادرار به درمان سنگ کلیه کمک می‌کند، همچنین به کاهش وزن و لاغری کمک شایانی می‌کند،  مقادیر بالای فیبر و پروتئین موجود در لوبیا قرمز به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد می‌شود،  تحقیقات نشان داده که لوبیا قرمز حاوی مهارکننده‌های آلفا آمیلاز است که از جذب و تجزیه نشاسته جلوگیری کرده و به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

احساس سیری با این دانه‌های سیاه/با گلابی از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید/درمان زخم معده با روش خانگی/در برابر سرمازدگی چه کار کنیم؟

گلابی و خواص فوق العاده آن

گلابى حاوی حدوداً ۳ درصد فیبر است که عمل دفع را آسان و از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

احساس سیری با این دانه‌های سیاه/با گلابی از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید/درمان زخم معده با روش خانگی/در برابر سرمازدگی چه کار کنیم؟

حدود دو سوم فیبر‌های موجود در گلابی از نوع فیبر‌های نامحلول هستند البته باید گفت که پوست گلابی حاوی فیبر بیشتری است، همانند «پکتین» موجود در سیب، فیبر‌های گلابی نیز در معده حجیم می‌شوند و احساس سیری ایجاد می‌کند، همچنین گلابی دندان‌ها را از پوسیدگی حفظ می‌کند.

 

علائم پوکی استخوان چیست؟

تشخیص علائم پوکی استخوان در مراحل اولیه معمولا سخت است؛ اغلب افراد نمی‌دانند که استخوان‌هایشان ضعیف شده است تا زمانی که لگن، ستون فقرات و مچ دست آن‌ها می‌شکند، اگر استخوان‌های فک از بین بروند، لثه‌ها شروع به پسروی خواهند کرد، یکی دیگر از علائم تضعیف قدرت پنجه‌ها است، در یک مطالعه، تراکم استخوان زنان پس از دوران یائسگی مورد بررسی قرار گرفت و محققان دریافتند که قدرت دست و پنجه، مهمترین عامل فیزیکی محسوب می‌شود، قوی بودن پنجه‌ها احتمال افتادن و زمین خوردن افراد را کمتر خواهد کرد.

///

درمان دندان درد در خانه

محققان طب سنتی راه‌های زیادی را برای رفع دندان درد معرفی کرده‌اند که با بکارگیری آن‌ها می‌توان این درد را کاهش داد، یکی از این راه‌ها استفاده از نمک و فلفل است؛ فلفل و نمک هر ۲دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد درد هستند، از این رو ترکیب این ۲ ماده می‌تواند در تسکین دندان درد موثر باشد، مقدار مساوی از نمک و فلفل را با مقداری آب به شکل خمیر درآورید، این خمیر را چند دقیقه روی دندان دردناک گذاشته و بعد با آب بشویید، این کار را روزانه چند بار تا بهبود و تسکین درد انجام دهید.

///

نشانه افسردگی کودکان

یکی از نشانه‌های کودک افسرده ارتباط نداشتن با همسالان خود است؛ افراد افسرده بیشتر متمایل به مجزا کردن خود از دیگران هستند؛ کودکان ممکن است دیگر به سمت آن هم سال خود که افسرده است نروند در چنین مواقعی ممکن است کودک تنها شده، زیاد به روی خودش نیاورد و حتی ابراز علاقه نکند که با همسالانش در ارتباط باشد، اما این بدان معنا نیست که از این شرایط لذت می‌برد، دور ماندن کودک از همسالان، می‌تواند او را اجتماع گریز و افسرده کند.

///

رفع سلول‌های مرده پوست با شکر و روغن

استفاده از شکر و روغن زیتون لایه برداری خوب برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است؛ شکر، سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند و روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، مکمل این کار باشد، این اسکراب می‌تواند برای لایه برداری از تمام نقاط بدن و حتی لایه برداری از لب‌ها مناسب باشد.

///

درمان سنگ کلیه با نخود سیاه

نخود سیاه یکی از چندین نوع نخود است که مصرف کمتری نسبت به دیگر حبوبات دارد؛ این گیاه چندین خواص مختلف دارد که از مهمترین خاصیت‌های آن خرد کردن سنگ کلیه و سنگ مثانه است؛ کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند هیچگاه خوردن نخود سیاه را فراموش نکنند، همچنین نخود سیاه تحلیل کننده باد و جذام است، برای امراض یرقان و استسقاء مفید و برای رفع سردرد کاربرد زیادی دارد، این نخود را بکوبید و به صورت ضماد روی سر خود بگذارید.

///

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*