آخرین خبر :

اخبار علمی/روغن جادویی برای درمان آسم/ با این سبزیجات انگل را ریشه‌کن کنید / درمان خانگی خارش پوست سر/ میوه‌ای ترش که عفونت بدن را نابود می‌کند/ ایمونوتراپی موثرتر از شیمی درمانی/ ۲۰ فایده شگفت‌انگیز پیاده‌روی روزانه برای بدن + اینفوگرافی

زرشک به دلیل داشتن “بربرین” برای قلب مفید است و خاصیت ضد آریتمی، اثر ضد پرفشاری خون و کاهندگی مقاومت عروقی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

موارد استفاده از روغن نعنا

عطر روغن نعنا با رفع مشکلات سینوسی گلودرد را درمان می‌کند؛ همچنین خاصیت خلط آوری نعنا، تب، مشکلات سینوسی، آسم، برونشیت و سرفه را از بین برده و روغن آن در کاهش درد مفاصل موثر است.

اگر به دلیل آرتروز مفصل‌هایتان درد می‌کند می‌توانید چند قطره روغن نعنا را با مریم گلی ترکیب کرده و ماهیچه‌هایتان را درمان کنید، این روغن بدن را گرم می‌کند و تاثیر آن همانند حمام یخ است.

برای درمان آسم این روغن را فراموش نکنید/درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه/درمان عفونت بدن با این میوه ترش/مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه

چای بابونه اغلب به عنوان درمانی برای ناراحتی‌های مو و پوست سر استفاده می‌شود؛ چای بابونه موها را تمیز و پوسته شدن ناشی از شوره سر را کاهش می‌دهد؛ این چای در بسیاری از محصولات و درمان‌های مربوط به مو استفاده می‌شود، اما این محصولات و درمان‌ حاوی مواد شیمیایی بحث برانگیزی هستند که ممکن است یک سری اثرات جانبی ناخواسته با خود به‌همراه داشته باشد.

استفاده از چای بابونه به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی شوره، خارش پوست سر و همچنین سایر مشکلات مربوط به مو موثر و کم‌خطر است.

برای درمان آسم این روغن را فراموش نکنید/درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه/درمان عفونت بدن با این میوه ترش/مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

خاصیت زرشک در بیماری‌های قلبی عروقی

زرشک به دلیل داشتن “بربرین” برای قلب مفید بوده و خاصیت ضد آریتمی، اثر ضد پرفشاری خون و کاهندگی مقاومت عروقی دارد؛ زرشک همچنین در درمان بیماری‌های قلبی و کلیوی و فشار خون موثر است، میوه زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و در طب سنتی به کار می‌رود.

از زرشک برای درمان التهاب و بهبود انواع عفونت‌ها در بدن و بهبود عفونت مثانه، عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه گوارش  استفاده می‌شود.

برای درمان آسم این روغن را فراموش نکنید/درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه/درمان عفونت بدن با این میوه ترش/مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

تقریبا یک سوم مردم دنیا در سیستم گوارشی خود انگل دارند، این موضوع جای تعجب ندارد زیرا در اطراف ما هزاران انگل زندگی می‌کنند. انگل علائمی دارد که با شناخت آن‌ها می‌توان اقدام به درمان کرد؛ احساس سریع خستگی، افسردگی ناگهانی، خستگی مفرط، بی علاقگی، کمبود آهن به طور ناگهانی، درد مفصل و عضله و دندان قروچه در خواب از علائم داشتن انگل است.

در این بین سیر یکی از بهترین مواد برای درمان انگل است؛ سیر با ویروس، باکتری، قارچ، انگل و حتی سرطان مقابله می‌کند.

برای درمان آسم این روغن را فراموش نکنید/درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه/درمان عفونت بدن با این میوه ترش/مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

سفت کردن پوست بعد از لاغری و رژیم

بسیاری افراد زمانی که شروع به رژیم لاغری می‌کنند پوست صورت و بدنشان شل می‌شود و در این بین راهکارهایی متعدد برای رفع شل شدن پوست وجود دارد که مانع این اتفاق می‌شوند.

برای درمان آسم این روغن را فراموش نکنید/درمان خانگی خارش پوست سر با چای بابونه/درمان عفونت بدن با این میوه ترش/مقابله با انگل‌ها به کمک سبزیجات

مصرف زیاد آب، استفاده از لوسیون پوست، ماساژ پوست با آلوورا، استفاده از قهوه و شکلات، ماساژ روغن نارگیل، بادام یا روغن حاوی ویتامین E و استفاده از نمک دریا درحمام بسیار در کاهش شل شدن پوست موثر است.

ایمونوتراپی موثرتر از شیمی درمانی

تهران – ایرنا – محققان با انجام آزمایشات بالینی در ۹۷ مرکز پزشکی واقع در ۲۰ کشور مختلف دریافتند درمان بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن که در برابر شیمی درمانی مقاومند، با استفاده از ایمونوتراپی بسیار موثرتر و با عوارض جانبی کمتر است.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس،‌ در این مطالعه برای درمان سرطان سر و گردن از داروی pembrolizumab استفاده شد و نتایج نشان داد این روش بسیار موثرتر و با عوارض جانبی کمتر از داروهای متداول شیمی درمانی انجام می شود.
در این آزمایشات مشخص شد بیمارانی که داروی pembrolizumab را دریافت می کنند در مقایسه با بیمارانی که داروهای متداول شیمی درمانی را دریافت می کنند واکنش بهتری دارند و این واکنش به مدت یک سال و نیم باقی می ماند. همچنین متوسط بقای بیمارانی که با داروی pembrolizumab تحت درمان قرار می گیرند در طول یک سال پس از مصرف داروها در مقایسه با سایرین بالاتر است.

پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیرات به سزایی بر زندگی اجتماعی و سلامت بدن ما بگذارد و از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

فایده عجیب روزانه پیاده روی برای بدن +اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پیاده‌روی روزانه در مقایسه با ورزش‌های سنگین مزایای بیش‌تری برای سلامتی دارد.

این ورزش سبک نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می‌شود که خوب هم به نظر برسید، ورزش لزوما نباید سخت و دشوار باشد. انجام هر روزه‌ یک پیاده‌روی ساده و سریع می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد.

فواید پیاده‌روی

سوزاندن حدود ۱۵۰ کالری در پیاده‌روی

بسته به وزن شما و سرعتی که راه می‌روید، حدود نیم ساعت پیاده‌روی باعث می‌شود چیزی حدود ۱۵۰ کالری بسوزانید. بنابراین نگران خوردن آن شیرینی اضافی بعد از نهار نباشید،  با کمی راه رفتن می‌توانید انرژی آن را بسوزانید.

ایجاد احساس آرامش با پیاده‌روی

قدم زدن می‌تواند به شما آرامش دهد، چه در یک خیابان شلوغ شهر و یا در یک چمنزار آرام باشد. برای اینکه تجربه بهتر داشته باشید، یک موزیک مخصوص مدیتیشن دانلود و به آن گوش کنید تا یک پیاده‌روی آرامش بخش داشته باشید.

روشی برای خوش فرم شدن پاها

با تنها ۳۰ دقیقه راه رفتن در روز، عضلات ران و پشت ساق پای خود را تقویت کنید، پیاده روی را دو بار در هفته با تمرینات قدرتی (لانج، اسکات و غیره) همراه کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.

کاهش رگ‌های واریسی

طبق تحقیقات ثابت شده است که پیاده‌روی منظم باعث کاهش میزان پیدایش و درد رگ‌های واریسی می‌شود. (فقط حتما از کفش‌های ورزشی برای راه رفتن استفاده کنید تا از بروز صدمه پیشگیری کنید و جریان خون را افزایش دهید).

بهبود عملکرد گوارش 

بعد از خوردن یک غذای سنگین جلوی تلویزین روی کاناپه لم ندهید؛ به گزارش نیویورک تایمز یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای، غذا را در سیستم گوارشی شما حرکت می‌دهد و سطح قند خونتان را متعادل‌تر نگه می‌دارد.

بعد از چند هفته راه رفتن به طور مرتب، دیگر این کار برایتان مثل آب خوردن می‌شود، حتی ممکن است تشویق شوید برای تناسب اندام بیشتر، ۳۰ دقیقه دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید. به هر حال، احتمال پیشرفتتان زیاد است.

یکی دیگر از معجزه‌های پیاده‌روی تغییرات مثبت در خلق و خو و سلامت روان است، چرا که هورمون‌های اندورفین (احساس خوب داشتن) را در بدنتان بیشتر ترشح می‌کند. همچنین میزان هورمون کورتیزول (استرس) را کاهش می‌دهد، استرس و عصبانیت کمتری را تجربه می‌کنید؛ بالا بردن سطح هورمون کورتیزول باعث کاهش حافظه، کاهش سیستم ایمنی، فشار خون بالا، افزایش کلسترول و بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

فایده عجیب روزانه پیاده روی برای بدن +اینفوگرافی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*