آخرین خبر :

اخبار علمی/راهی ساده برای تشخیص آلرژی/ خانم‌های باردار مصرف این گیاه تند را فراموش نکنند/ علائم دیابت در کودکان چیست؟/ با این روغن به طور شگفت انگیز پرمو بمانید /پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد خونریزی که به دلیل بی‌خوابی ایجاد می‌شود/کسانی که نباید گوشت قرمز بخورند

 

آزمایش زیرزبانی چیست؟

آزمایش زیرزبانی برای تشخیص آلرژی به وسیله برانگیختن نشانه‌های آلرژی و با قراردادن قطره از مواد آلرژی‌زای رقیق شده زیرزبان انجام می‌شود؛ آزمایش مثبت وقتی گزارش می‌شود که بیمار اظهار کند نشانه‌های آلرژی در او پیشرفت می‌کند یا دچار دشواری تنفس، حرکت بی‌هدف چشم و رخوت می‌شود؛ این شیوه غیر قابل اعتماد است و تاکنون با وسایل هدفمند و بازآوری‌ مانند آزمایش‌های عملکرد ریوی یا اندازه‌گیری‌های التهاب بینی از طریق سنجش جریان هوا در مجاری تنفسی آزمایش شده است، برعکس آزمایش‌های پوست واکنش قابل توجهی را در پوست کسی که آلرژی در او به اثبات رسیده است، بر می‌انگیزد.

////

خانم‌های باردار فلفل بخورند

فلفل در دوران بارداری بسیار مفید و پرخاصیت است و برخلاف باور‌های نادرستی که در زمینه مصرف فلفل در بارداری وجود دارد خانم‌های باردار با خیال راحت و بدون دغدغه می‌توانند از این ماده غذایی مصرف کنند، طعم تند فلفل می‌تواند مانع رشد انواع سلول‌های سرطانی در بدن مادر شود؛ فلفل باعث درمان افسردگی، درمان آکنه، تنظیم فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن مادر باردار خواهد شد.

////

خواص روغن آرگان برای مو

اگر برای تقویت موی ریش و سبیل خود به دنبال محصولی کاملا طبیعی، موثر، در دسترس و ایمن هستید استفاده از روغن آرگان را فراموش نکنید؛ این محصول با دارا بودن ترکیبات مغذی و مورد نیاز مو به عنوان یک محصول بی‌نظیر برای افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل قابل استفاده است، شما می‌توانید از خاصیت نرم کنندگی و حالت دهندگی این محصول برای نرم و خوش حالت کردن موی ریش و سبیل خود استفاده کنید.

////

مزایای مصرف کره برای سلامتی

درست است که خوردن کره باعث چاقی می‌شود ولی در کنار آن، کره برای بدن فوایدی هم دارد؛ یکی از اصلی‌ترین فواید آن  جلوگیری از عفونت‌های قارچی است، کره سرشار از اسید اوریک است که از بدن در برابر عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند، همچنین کره از عفونت‌هایی همچون کاندیدا یا کرم حلقه‌دار  پیشگیری می‌کند بنابراین مصرف کره در حد متعادل به شما ضرری نخواهد رساند.

////

علائم دیابت در کودکان چیست؟

احساس تشنگی بیش از حد در کودکان یکی از علائم دیابت است؛ شیطنت کودکان کاملا طبیعی است و چون تحرک زیادی دارند بیش تر تشنه می‌شوند اما تشنگی بیش از حد کودکان و نوشیدن آب و آبمیوه به صورت مداوم می‌تواند نشانه دیابت در کودک باشد؛ همچنین  کودکی که زیاد دستشویی می‌رود ممکن است مبتلا به دیابت باشد، درست است که کار ساده‌ای نیست تشخیص اینکه کودک چند بار در روز به دستشویی می‌رود اما علائم دیابت همچون واگن‌های قطار به هم متصل هستند، با نوشیدن آب بیش از حد نیاز کودک به دستشویی نیز افزایش می یابد.

////

پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد خونریزی که به دلیل بی‌خوابی ایجاد می‌شود/کسانی که نباید گوشت قرمز بخورند

پژوهشگر طب سنتی عوامل ابتلا به خون‌دماغ را در مزاج‌های مختلف تشریح کرد.

خونریزی که به دلیل بی‌خوابی ایجاد می‌شود/کسانی که نباید گوشت قرمز بخورند

سیدمهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با موضوع خون‌دماغ اظهار داشت: مزاج‌های گرم و تر و گرم و خشک احتمال خون‌دماغ در آنها بیشتر از سایر مزاج‌ها بوده و زمانی که سر و صورت حرارت آن زیاد شود، خشکی را به همراه داشته و می‌تواند سبب مشکلاتی همچون خشکی پوست، چشم و مخاط بینی شود.

وی افزود: زمانی که خشکی مخاطی رخ دهد دیواره عروق مویرگی خشک و شکننده می‌شود و این مسئله به ویژه در فصول گرم و در اقلیم‌های گرمسیر سبب بروز خون‌دماغ خواهد شد.

میرغضنفری ادامه داد: خون‌دماغ‌هایی که به دلیل خشکی مخاط بینی رخ می‌دهد مشکلی ندارد و موضعی بوده و بهترین راه پیشگیری  از آن پرهیز از عوامل به وجود آورنده است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه بی‌خوابی می‌تواند بدن را خشک کند و مسئله خون‌دماغ را به همراه داشته باشد بیان داشت: استفاده از ادویه به ویژه فلفل و در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون کلاه در افراد سبب بروز خون‌دماغ می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد دارای خشکی مخاط بینی  بهتر از روغن بنفشه و یا بادام شیرین استفاده کنند، گفت: در افراد دارای مزاج گرم و تر علت خونریزی از دماغ متفاوت‌تر بوده و غلبه خلط گرم و تجمع مواد زائد در خون و بدن سبب بروز خونریزی از دماغ در آنها می‌شود.

وی یادآور شد: افراد دارای مزاج گرم و تر اکثراً چاق هستند غلظت خون زیادی دارند و این غلبه و تجمع مواد زائد می‌تواند سبب  جوش و دمل‌هایی که با خونریزی همراه بوده، خونریزی در روده و یا خونریزی از بینی بروز یابند.

این پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: کم کردن حجم غذا در این افراد و کاهش مصرف گوشت قرمز و استفاده بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات در پیشگیری و مقابله با این بیماری در آنها مؤثر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*