اخبار علمی/خاصیت جادویی پیاز در بهبود زخم/ علائم آرتروز گردن را بشناسید/ میوه‌ای شیرین برای درمان زخم معده/ ترک‌های پوستی را با این ماسک خانگی از بین ببرید/مواد شیمیایی موجود درگوشت قرمز سبب بروز بیماری قلبی می شود/بر اساس یک پژوهش؛ جدول و سودوکو مانع از کارافتادگی ذهنی نمی‌شود

 

آب پیاز برای مبارزه با آکنه

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی آب پیاز نقش مهمی در رفع آکنه دارد؛ این عصاره با کاهش قرمزی و التهاب، ظاهر زخم را بهبود می‌بخشد، عصاره پیاز می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای عفونت‌های باکتریایی و قارچی نیز مورد استفاده قرار بگیرد، آب پیاز را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید اما مراقب باشید که با چشم‌هایتان تماس نداشته باشد، همچنین اطمینان حاصل کنید که آن را در بطری‌های درب باز نگه ندارید.

///

تفاوت دیسک گردن با آرتروز گردن چیست؟

آرتروز گردن وقتی ایجاد می‌شود که غضروف‌های اطراف مفاصل دچار پارگی شوند، این اتفاق حرکات نرم و آسان استخوان‌ها را دچار مشکل کرده و در نهایت باعث تورم و درد مفاصل می‌شود؛ وقتی که این اتفاق در مهره‌های گردن رخ دهد به عنوان آرتروز گردن شناخته می‌شود.

برخی اوقات آسیب غضروف‌ها می‌تواند به دلیل بیماری‌های مخرب رخ دهد که به آن استئوآرتریت گردن گفته می‌شود، به عنوان توضیح دو مفصل گردنی کوچک در پشت هر مهره قرار گرفته که امکان حرکات به سمت جلو، عقب و خم کردن را ممکن می‌کنند، این مفاصل دربرگیرنده غضروف در سطوح بالایی و پایینی بوده تا از قسمت‌های پشتی استخوان‌های ستون فقرات را محافظت کنند.

///

لیمو شیرین و خواص بی‌نظیر آن

ویتامین ب و انواع ریزمغذی‌های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می‌شود؛ ویتامین ث موجود در لیمو شیرین باعث بهبود جذب آهن در بدن می‌شود و به همین علت می‌تواند از بروز کمبود آهن در بدن جلوگیری کند،  مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر هستند.

///

پودر قهوه راز زیبایی ملکه‌ها

روش مؤثر در رفع ترک پوستی استفاده از پودرقهوه یا پودر کاکائو به همراه روغن زیتون یا روغن بادام شیرین است؛ قهوه به کلاژن‌سازی پوست خیلی کمک می‌کند، مخلوط قهوه و روغن زیتون را روی پوست حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید، این ماسک زیبایی را برای پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید.

///

از خواص  انگور چه می‌دانید؟

یکی از خواص انگور،‌ صاف کننده و “مولد خون بودن” آن است، انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند، به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است، البته افرادی که قند خون پایین دارند می توانند از انگور بهره زیادی ببرند. بنابراین سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند.

///

مواد شیمیایی موجود درگوشت قرمز سبب بروز بیماری قلبی می شود

تهران – ایرنا – محققان آمریکایی دریافتند مصرف مستمر گوشت قرمز منجر به انباشت مواد شیمیایی در بدن و بروز بیماری های قلبی می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیقات مصرف گوشت قرمز میزان ترکیب شیمیایی تری متیل آمین ان اکسید (TAMO) را در بدن تا سه برابر افزایش می دهد. این ماده شیمیایی که در معده انسان وجود دارد، با بیماری های قلبی مرتبط است.
در این تحقیقات میزات تغییرات TAMO در اثر مصرف گوشت قرمز، گوشت سفید و منابع پروتئینی غیر از گوشت، در ۱۱۳ داوطلب سالم مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این آزمایش مشخص شد میزان TAMO در بدن داوطلبانی که گوشت قرمز مصرف مصرف می کنند در مقایسه با سایر داوطلبان به ۳ برابر افزایش می یابد. میزان این ماده در بدن رابطه مستقیمی با میزان ابتلا به بیماری های قلبی دارد و به اعتقاد محققان با کاهش TAMO از طریق کاهش مصرف گوشت قرمز می توان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داد.
به گفته محققان حدود یک چهارم افراد میانسال در آمریکا دارای مقادیر بالای TAMO هستند که تنها در اثر مصرف گوشت قرمز افزایش می یابد.
نتایج این تحقیقات تایید می کند که رژیم های غذایی محدودکننده مصرف گوشت قرمز، بر سلامت قلب موثر هستند. بنابر این مصرف مواد غذایی متنوع از جمله سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، مواد غذایی کم چربی و پروتئین ها گیاهی مانند سویا و لوبیا به جای گوشت قرمز برای سلامت قلب مفید است.

جدول و سودوکو مانع از کارافتادگی ذهنی نمی‌شود

یک پژوهش تازه می‌گوید حل جدول کلمات متقاطع و سودوکو مغز را تقویت می‌کند اما بر خلاف تصورات قبلی جلوی از کارافتادگی ذهنی را نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک پژوهش تازه می‌گوید که حل جدول کلمات متقاطع و سودوکو مغز را تقویت می‌کند اما بر خلاف تصورات قبلی جلوی از کارافتادگی ذهنی را نمی‌گیرد.

پیش از این به طور گسترده‌ای باور عمومی بر این بود که برای از دست ندادن توانایی‌های ذهنی در ادامه زندگی، باید مغز را به کار گرفت.

یک پژوهش تازه در اسکاتلند نشان داده کسانی که در طول زندگی خود مرتبا فعالیت‌های فکری انجام می‌دهند توانایی‌های ذهنی قوی‌تری دارند بنابراین در فرایند سقوط توانایی‌های ذهنی نقطه آغاز بالاتری دارند. با این حال این پژوهش نشان نداد که ازکارافتادگی ذهنی در این افراد از دیگران کندتر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*