آخرین خبر :

اخبار علمی/با سیب‌زمینی کودکتان را باهوش کنید/ ۴ روش خانگی برای بستن منافذ باز پوست/ کدام مکمل‌ها برای بدن مفید هستند؟/ علائمی که از ابتلای کودکان به سرخک خبر می‌دهند / با حذف پخت و پز در ظروف مسی از این فواید محروم می‌شوید

 

سیب زمینی و فواید آن برای کودکان

سیب‌زمینی به خاطر فیبر و نشاسته‌اش برای رژیم غذایی کودکان و افزایش مقاومت بدنشان مفید و مؤثر است؛ به کودکان سیب زمینی دهید تا بدنشان مقاوم شود؛ سیب زمینی شیرین از جمله غذاهایی است که باعث افزایش فعالیت‌های مغزی می‌شود؛ سیب زمینی آنتی اکسیدان بالایی دارد و بدن را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و باعث زیاد شدن فعالیت‌های مغزی و در نتیجه باهوش شدن کودک می‌شود.

///

روغن ماهی چه خواصی دارد؟

روغن ماهی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد؛ لخته‌های خون ممکن است در وریدها و شریان‌ها ایجاد شود و جریان خون را در قلب یا مغز مسدود کنند، برخی افراد از آسپرین به عنوان یک داروی ضد انعقادی استفاده می‌کنند البته باید توجه داشته باشید که طبق تحقیقات مصرف همزمان آسپیرین و روغن ماهی خطر ابتلا به سکته را در افراد کاهش نمی‌دهد؛ روغن ماهی باعث کاهش خونریزی و جلوگیری از چسبیدن پلاکت‌ها به یکدیگر می‌شود؛ پلاکت‌ها سلول‌هایی در خون هستند که اگر دچار آسیب شوند، به هم می‌پیچند، تا جلوی خونریزی را بگیرند.

///

مصرف مکمل کلسیم و افزایش احتمال پولیپ روده

استفاده بیش از حد مکمل‌ها نه تنها نتیجه خوب ندارد بلکه باعث می‌شود بدن به آن واکنش نشان دهد و در معرض بروز بیماری‌های مختلف قرار بگیرد، پولیپ‌ها سرطان زا نیستند، اما در صورت برداشته‌ نشدن، برخی از آنان می‌توانند در نهایت تبدیل به سرطان شوند، خوب است بدانید که اگر مکمل کلسیم موجب افزایش خطر پولیپ شود، می‌تواند مفهوم مهمی در پیشگیری و غربالگری سرطان روده بزرگ داشته باشد.

///

راجع به سرخک چه می‌دانید؟

سرخک عاملی مهم در مرگ‌ومیر کودکان دچار سوءتغذیه است؛ بیماری‌هایی مانند سل، اسهال، سرخک، مالاریا و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی، از گذشته به‌عنوان عامل مهم مرگ و میر در جهان، به‌ویژه در میان کودکان مطرح بوده است؛ سرخَک نوعی عفونت سیستم تنفسی است که یک ویروس آن را ایجاد می‌کند؛ خوب است بدانید که علائم سرخک شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، و راش پوستی در نقاط مختلف بدن است.

///

منافذ باز پوست را چگونه از بین ببریم؟

باز شدن منافذ پوست علت‌های زیادی دارد که اصلی‌ترین علت آن تولید اسید زیاد بدن است که از طریق عرق کردن از بدن خارج می‌شود؛ برای از بین بردن آن عرق کاسنی، بید و شاتره بخورید همچنین حنا و قره قوروت به پوست مالیده شود و بخور کاه جو و روغن زیتون، به سر ، صورت، و بدن بدهید، علاوه بر این می‌توانید گشنیز، سرکه و کمی نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به بدن خود در حمام بمالید تا این منافذ باز از بین برود، بعد استحمام کنید.

///

یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده ازظروف مسی ولو اینکه با قلع سفید شده باشند، با آزاد کردن مقداری یون مس در غذا برای برقراری تعادل یون مس بدن شما کافی است.

حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  مس یکی از عناصر نادری است که در بدن ما وجود دارد و این ماده اغلب به عنوان کاتالیزور به جذب مواد غذایی کمک می‌کند؛به طور کلی استفاده از ظروف مسی باعث بروز واکنش‌هایی که در بدن انسان می‌شود که بهبود عملکرد سلول‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: کمبود ماده در بدن مشکلات را در پی خواهد داشت؛ بیشترین غلظت این ماده را در کبد، ساختارهای عصبی و مغز شاهد هستیم پس می‌توان نتیجه گرفت که کمبود آن با تاثیر بر قسمت‌های نامبرده آسیب‌هایی جبران ناپذیر به بدن وارد خواهد کرد.

بلذ
اکبری بیان کرد: مس جزو ریز مغزی هایی ضروری برای تولید ملانین است؛ ملانین گروهی از رنگدانه‌های طبیعی موجود در بسیاری از موجودات زنده است که بر رنگ مو، چشم و پوست تاثیر بسیاری دارد؛ همچنین مس آنتی اکسیدانی قوی است و رادیکال‌های آزادی که باعث بروز انواع سرطان‌ها در بدن افراد می‌شود را غیر فعال می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: اخیرا شاهد هستیم که برخی افرادی از دستبندهای مسی برای درمان التهاب مفاصل استفاده می‌کنند،‌اگرچه این موضوع هنوز از نظر علمی اثبات نشده است اما بعضی از بیماران نسبت تاثیر این دستبند‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.

منابع غذایی برای تامین مس بدن

وی درباره دیگر منابع برای تامین مس بدن اظهار کرد: غلات سبوس دار، آجیل‌ها، انواع حبوبات، دل، جگر و قلوه از جمله منابع غدایی خوب  برای تامین مس هستند،‌ همچنین می‌توان به غذاهای دریایی مثل میگو اشاره کردد.

اکبری تشریح کرد: استفاده از ظروف مسی از گذشته در بین مردم ما متداول بوده است؛‌ مثلا می‌دانستند اگر با آفتابه مسی طهارت بگیرند یون مس که اثری خوب در ضد عفونی کردن آب دارد کمک کننده‌ای خوب برای پیشگیری از عفونت های ادراری و تناسلی است.


 


این متخصص طب سنتی تشریح کرد: یون‌های مس با کمک به متابولیسم گلوکوز و آزاد شدن انرژی در بدن باعث بیشتر شدن سطح انرژی سلول‌ها و بهبود کار کرد ایمنی مغز و کبد می‌شوند؛ هر چه سلول‌های سطح بدن و سیستم ایمنی درست کار کنند مقدار عفونت در سطح بدن کم می‌شود و سطح سلامت بالا تر می‌رود.

اکبری با اشاره به تاثیر بی‌شمار مس در بدن گفت: یون‌های مس به جذب آهن و اکسیژن رسانی به اعضای حیاتی بدن کمک بسیاری می‌کنند، همچنین تاثیری چشم‌گیر در ترشه هورمون‌های تیروئید دارد، این یون‌ها به مغزو اعصاب کمک بسیاری می‌کنند، چه بسا از روزی که مرد ظروف المینیومی را جایگزین طرف‌ها و ابزار‌های مسی کردند شیوع بیماری‌هایی مثل ام اس در بین افراد افزایش پیدا کرد.

بلذ

وی افزود: استفاده از ظروف مسی به ساخته شدن گلبول های قرمز خون کمک می‌کنند و یکی از آنزیم های ضروری برای تولید هورمونها مثل آدرنالین است، همچنین تاثیر مثبت آن بر ترشه آنزیم های دستگاه گوارش غیر قابل چشم پوشی است؛ سطح مس موجود در بدن با تنطیم هورمونهای جنسی مثل استروزن و هورمون‌هایی مثل نوراپینفرین و دوپامین ارتباط دارد.

ایستادگی ظروف مسی در مقابل بیماری‌های  خود ایمنی

این متخصص طب سنتی بیان کرد: کاهش مس در بدن باعث  بروز اختلالات تنفس سلولی و ایجاد آسیب جدی در سلول ها می‌شود؛ بیشتر سنت های دیرینه ما بی دلیل نیستند، چه در زمینه پخت‌وپز و چه برای خوردن آب و غدا، اغلب این رفتارها از بروزانواع بیماری‌ها و عفونت ها رو جلوگیری می‌کند. متخصصین طب سنتی توصیه می‌کنند مردم به سنت های گذشته بازگرداند؛ نباید علوم قدیم را که به صورت گنجینه به دست ما رسیده است  به یک باره کنار بگذاریم تا از بروز بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری‌های  خود ایمنی جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*