آخرین خبر :

۸ آذرماه در خراسان جنوبی برگزار می شود بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از برگزاری بیستمین مانور زلزله و ایمنی با موضوع ” مدرسه ایمن- جامعه تاب آور” همزمان با سراسر کشور ۸ آذرماه در مدارس استان خبر داد.
محمدرضابااطمینان درگفتگو با پانا اظهار کرد: همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به منظور ارتقای آمادگی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله بر اساس تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارتخانه های آموزش و پرورش کشور، سازمان دانش آموزی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صدا و سیما و جمعیت هلال احمر اجرا می شود. وی افزود: با توجه به نتایج ارزیابی اثربخش اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و ضرورت ارتقای میزان آمادگی دانش آموزان و مردم برای مواجهه با اثرات زلزله تا پایان سال ۱۴۰۴ به سطح مطلوب، امسال بیستمین مانور سراسری زلزله با موضوع “مدرسه ایمن- جامعه تاب آور ” روز چهارشنبه ۸ آذرماه در مدارس سطح استان همزمان با سراسرکشور برگزار می شود.
بااطمینان تأکید کرد: رویکرد مانور امسال مدرسه ایمن، جامعه تاب آور تعیین شده و تلاش می‌شود علاوه بر آموزش و آماده سازی دانش آموزان و پرسنل مدرسه، ساکنین محله‌های مجاور مدارس منتخب نیز در این فرآیند مشارکت داده شوند. با اطمینان در ادامه با اشاره به اقداماتی که تاکنون در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم صورت گرفته است، اضافه کرد: طی سنوات گذشته خراسان جنوبی در خصوص برگزاری این مانور رتبه اول کشور را کسب کرده بود که انتظار می رود با توجه به برنامه ریزی و اهتمام مدیران مدارس به رعایت نکات ایمنی، ارائه آموزش های لازم و برگزاری شایسته مانور زلزله در مدارس این رتبه برای خراسان جنوبی تکرار شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران و به خصوص خراسان جنوبی در کمربند زلزله جهان قرار دارد در نتیجه یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش صدمات و آسیب ها در این میان می شود، آموزش است و از آنجایی که دانش آموزان نیز آموزش پذیرند، می توانند نقش بسزایی را در این امر ایفا کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*