آخرین خبر :

یادداشت شهروند

آقای رئیس چرا ؟!
از آنجا که خاستگاه شورای شهر بازتولید رابطه ها و ضابطه های اجتماعی می باشد و به تبع خواست و رأی مردم تشکیل می شود وظیفه و رسالت شورا درک عمیق آن و تلاش برای هموار کردن راه پیشرفت شهر و شهروندان می باشد . رسالت بزرگ شورای اسلامی شهر آن است که در هر زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.
اندیشه و راه تازه ای داشته باشد و افقی برابر چشم شهروندان بگشاید و از بیان آنچه خوب می‌داند واقع گرایانه دفاع و از نفی و طرد آنچه بد تشخیص می دهد مهراصل و محدود کردن اختیار. بی تفاوتی با مسئولیتی که شوراها بر دوش دارند سازگار نیست. شورا باید خالق مساله شهر و شهروندان باشد. اعضای شورا باید شهامت ابراز عقیده در دفاع از مصالح و منافع شهر را داشته باشند.
با ذکر این مقدمه و نیم نگاهی به آنچه در پیرامون ما و در ۱۵ ماهی که از عمر شورا می گذرد از هر جانب به ما عرضه می‌شود حکایت از ناکارآمدی بسیاری از اصولی است که در گذشته بدیهی به نظر می رسید. اگر آقای رئیس و اعضای محترم شورای شهر به خود زحمت بدهند و پا بر پشت بام ساختمان شورای شهر بگذارند شاهد و نظاره‌گر اتفاقاتی خواهند بود که حکایت از چراهایی دارد که باید پاسخ داده شود و هیچ پاسخی به جز درد بی دردی نمی‌توان برای آن یافت. در سمت شمال ساختمان شورای شهر که مدتی پیش دارای فضای سبز، تأسیسات، ورزشی زمین چمن فوتبال، درختان کاج کهنسال و سالن ورزشی بوده است هیچ اثری نمی توان یافت .به نظرتان مسئول این همه ویرانی در قلب شهر کنار ساختمان شهرداری چه کسی است؟
در سمت شرق و در امتداد دیوار ساختمان شورا که به درب جنب پادگان ۰۴ قبل منتهی می شود شاهد قطع هزاران درخت چندساله خواهیم بود که حکایت از ندیدن و نشنیدن دارد. باید تاوان این کم کاری را چه کسی بدهد. آیا این مستأجران بی ‌هدف باید به حال خود رها باشند و هر کاری دلشان بخواهد انجام دهند. آقای رئیس! چرا دادستان باید جبران کم کاری و ندانم کاری های شورا را بدهد. آقای رئیس! چرا باید بعضی تصور کنند که علی رغم تمام موانع قانونی می توانند در دل شهر و در کنار منابع عظیم سوختی، جنگنده مستقر کنند و وقتی مطبوعات به تبع رسالتی که بر دوش می کشند ورود پیدا می کنند تاوان عدم موضع‌گیری و بی تفاوتی شما را بپردازند و از این دادگاه به آن دادگاه کشیده شوند و مورد بازخواست قرار گیرند. باید مصالح و منافع شهر توسط بعضی از شهروندان پیگیری و امضای اعضای شورا بر پای درخواست‌های مردمی نقش بازی کند. مگر شما چه کاره هستید مگر وظیفه و هدف کشور چیست که باید امضای اعضای شورا برپای مکاتبات شهروندانی که حقوق شهر را پیگیری می‌کنند جای بگیرند. آیا این توهین به نهاد شورا نمی باشد آیا هنوز به رغم گذشت ۱۵ ماه از عمر شورا در فکر تشکیل اتاق فکر می باشید؟!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*