آخرین خبر :

پولشویی ، واقعیتی که کتمان می شود…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
قانونی جلوه دادن درآمدهای کلان از راه های غیر قانونی را در اصطلاح پولشویی یا باز تولید پول های کثیف می گویند، تعریفی که بسیار کلی است اما در اصل روشی است بسیار پیچیده که صاحبان قدرت اقتصادی و سیاسی بسیار در تولید آن نقش دارند، روش هایی که کمتر کسی در غیر قانونی بودن آن شک می کند، مگر با حسابرسی های دقیق و حسابرس های آزاده و غیر قابل خرید…!!
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اذعان می کند که واقعیت پولشویی در کشورمان وجودی تلخ و گزنده دارد و کسی نمی تواند آن را رد کند و یا با تحلیل های آبکی و سفسطه جویانه روی آن خاک بپاشد !!
چند سال قبل وزیر کشور از حضور و تاثیر پول های کثیف در انتخابات سخنی گفت که بسیاری بر او شوریدند و موج آفرینی وحشتناکی را برایش بوجود آوردند تا او را بالاخره مجبور به توجیه و ماست مالی کردن ادعایش کردند !!
اینک نیز برخی نمایندگان و وابستگان به بعضی ارگان ها سخت براشفته اند که نمی بایست وزیر امورخارجه چنین ادعایی را مطرح کند و باید سریعا سخنانش را تکذیب کند!! ظریف گفته بود که کل بودجه سالانه وزارت امور خارجه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است اما از منابع و ماخذی تا دو برابر این مبلغ صرف جلوگیری از تصویب وعملیاتی شدن قانون ضد پولشویی می شوند.
این سخن از زبان یک روزنامه نگار یا نویسنده و یا تحلیلگر عام نیست، این حرف و ادعارا وزیر امور خارجه بر زبان رانده آن هم بر مبنای مدارک قابل وثوق و غیر قابل تکذیب!!
جدا چه کسانی از تصویب این قانون بسیار مهم برآشفته اند و چرا از تصویب آن خشمگین اند وخواب های آشفته برای عدم اجرایی شدن این مصوبه دیده اند؟!! چرا عصبانی شده اند و دارند زمین را به زمان می دوزند ؟!! چرا شفاف سازی در کشور ما اینقدر دردناک و پر هزینه است و حتی منافع ملی را نیز در خود فرو می خورد ؟!!
چرا تاکنون و در پس گذر از چهاردهه نتوانستیم سیستم شفاف سازی در قوانین ادارات و اقتصاد را کلید بزنیم ؟!!
چرا هر چه که به نفع مردم است زود بایگانی می شود اما هرآنچه را که قرار است مردم بهایش را بدهند و دست در جیبشان شود زود ساری وجاری می شود ؟!!
تا نتوانیم و نخواهیم تنها قوانین خوب و کامل، فصل الخطاب همه آحاد مردم از صدر تا به ذیل عملیاتی شود وضعیت جامعه و کشور در سراشیبی اضمحلال و سقوط خویش خواسته فرو خواهد غلطید، جایی که حداقلی محض حداکثر منفعلی را بازیچه مطامع و شهوات قدرت خویش قرار خواهند داد…!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*