همزمان با هفته کتاب؛ ۵ نمایشگاه کتاب در کانون های مساجد خراسان جنوبی برپا می شود

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه کتاب در کانون‌های «باقرالعلوم علیه السلام بیرجند، علی ابن ابیطالب علیه السلام خوسف، کانون شهرک بمرود زیرکوه، غدیر قاین و صاحب الزمان (عج) سرچاه تازیان» خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح «خوانش کتاب» با هماهنگی مدارس مجاور مسجد همزمان با هفته کتاب در دو کانون باقرالعلوم علیه السلام بیرجند و صاحب الزمان سرچاه تازیان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح، کانون‌ها، فضایی را جهت اجرای طرح در مدارس آماده می کند تا دانش اموزان در آن محل مستقر شوند و بخش‌هایی از کتاب تن تن، سند باد (ویژه مدارس ابتدایی) و کتاب خداحافظ کرخه (ویژه مدارس راهنمایی را بخوانند) را قرائت کنند و در حاشیه این برنامه مجری برنامه با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات برنامه های جانبی دیگری را با هدف آشنایی دانش آموزان با کتابخانه مسجد و ارتباط هر چه بیشتر آن‌ها اجرا کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح «امانت کتاب» نیز خبر داد و گفت: در این طرح کتابدار مسجد ضمن بررسی کتاب‌های خود، کتاب هایی را که متناسب با موضوع سبک زندگی و رده‌های سنی مختلف در خانواده هستند را در یک بسته قرار می دهد و به صورت امانت برای یک مدت ۱۰ روزه در اختیار خانواده ها قرار می دهد؛ همچنین کتابدار می تواند مسابقه کتابخوانی، خلاصه نویسی کتاب و … نیز برگزار کرده و هدایایی را به خانواده های برتر اهدا کند.

وی ادامه داد: این طرح به صورت شاخص در کانون‌ تخصصی کتابخانه ای خراسان جنوبی و کانون شهید حججی حاجی آباد بیرجند برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزه کار از برپایی نمایشگاه کتاب در کانون‌های « باقرالعلوم علیه السلام بیرجند، علی ابن ابیطالب علیه السلام خوسف، کانون شهرک بمرود زیرکوه، غدیر قاین و  صاحب الزمان (عج) سرچاه تازیان» خبر داد و تصریح کرد: توزیع ۶۰ کارتن کتاب بین کتابخانه‌های ۲۰ کانون فرهنگی و هنری، معرفی کتب برجسته از طریق پیامک و بنر در مساجد، اجرای مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های زیر نظر کانون‌های فرهنگی هنری و تشکیل حلقه های جام باشگاه های کتابخوانی در ۱۰ مسجد از دیگر این برنامه ها است.

وی ادامه داد: همزمان با ۲۹ آبان جمعی از کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از کتابخانه های کانون های باقرالعلوم علیه السلام، کانون صدیقه طاهره سلام الله علیها و مکتب نرجس بازدید خواهند کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرای طرح وقف در گردش کتاب در کانون شهید مطهری بیرجند، برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران، اجرای طرح نذر کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری و اجرای مسابقات کتابخوانی ویژه کتابداران را از دیگر برنامه های هفته کتاب برشمرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*