آخرین خبر :

همزمان با هفته کتاب؛ کتابخانه شهید «بصیری پور» در بیرجند افتتاح می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کتابخانه شهید مدافع حرم «مرتضی بصیری پور» در بیرجند افتتاح می شود، گفت: ۳۴ پروژه روستایی و شهری در استان داریم که اگر به نتیجه برسد وضعیت کتابخانه های استان مطلوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا رضایی امروز (۲۷ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه های استان در سطح شهر و روستا فعالیت دارد و حوزه فعالیت آن به کتابخانه ها رسیده است.

کتابدارن، سربازان جبهه فرهنگی

وی با بیان اینکه ۲۲ کتابخانه در روستای خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: تا پایان سال جاری حدود پنج کتابخانه روستایی و شهری به مجموع کتابخانه های استان اضافه خواهد شد.

رضایی با توجه به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سمت آموزش کتابداران حرکت کرده است، بیان کرد: کتابداران امروز به عنوان سربازان فرهنگی در جبهه فرهنگی محسوب می شوند.

توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی سبب کاهش آسیب های اجتماعی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز کتابخانه ها به یک مکان فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، گفت: اکثر نیروهای کتابدار خراسان جنوبی کارشناس به بالا و دارای تخصص های لازم هستند.

وی اظهار داشت: هر چه فعالیت های ما در حوزه کتاب بهتر باشد قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود و اگر مراجعه به کتابخانه ها افزایش یابد قطعا مراجعه به دادگاه ها کاهش پیدا می کند.

رضایی با بیان اینکه طی هفته کتاب سال جاری یک کتابخانه در خوسف پس از بهسازی به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: افتتاح ۲ کتابخانه ی دیگر را طی هفته کتاب و کتابخوانی در دستور کار داریم که یک کتابخانه در شمال شهر بیرجند به نام شهید مدافع حرم بصیری پور با ۴۵۰ متر زیر بنا به بهره برداری خواهد رسید.

کمک ۴ میلیارد تومانی خیرین به کتابخانه های خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با توجه به اینکه از سال ۹۳ تاکنون نزدیک به چهار میلیارد تومان کمک خیرین جذب کتابخانه های استان شده است، گفت: طی چهار سال گذشته یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه های استان دریافت کردیم.

رضایی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان مصوبه برای استان داشته ایم، اظهار کرد: ۳۴ پروژه روستایی و شهری در استان داریم که اگر به نتیجه برسد وضعیت کتابخانه های استان مطلوب خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*