آخرین خبر :

دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در قاین کلید خورد

دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اجرای نمایش «مثل شیرین مثل فرهاد» در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین کار خود را ‌آغاز کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان قاین به مدت سه روز در شهرستان قاین کار خود را آغاز کرد.

 

سیدعلی زمزم با اشاره به ارسال ۱۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: با رأی هیئت انتخاب ۱۰ اثر نمایشی از شهرستان‌های بیرجند، طبس، سرایان، نهبندان و قاین برای رقابت در مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه سه تئاتر با موضوع ایثار و شهادت در این جشنواره به نمایش درمی آید، ادامه داد: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اجرای نمایش «مثل شیرین مثل فرهاد» به نویسندگی و کارگردانی مجید شریعتی فر از شهرستان قاین با درون مایه ایثار و مقاومت آغاز شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای نمایش «پوتین های عموبابا» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی احسان محمدیان از بیرجند در ساعت ۱۱ ، نمایش «خواب برهنه برف» به نویسندگی رضا گشتاسپ و کارگردانی مسعود رونقی از شهرستان قاین در ساعت ۱۵:۴۵ و نمایش «سیاوش واره» نویسندگی و کارگردانی سید فاضل وزیری محبوب از شهرستان سرایان در ساعت ۲۰ خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین نمایش های «تشت» به نویسندگی محسن حسین زاده و کارگردانی میثم صدرا، «به وقت بر نگشتن» به نویسندگی علی حمیدیان فر امید شرکت و سید محمد حسین خراشادی زاده و کارگردانی سید محمدحسین خراشادی زاده و امید شرکت، «سه شنبه بعد ازظهر» به نویسندگی حسین یوسفی و فاطمه مختاری و به کارگردانی حسین یوسفی و «من آن جا نیستم» به نویسندگی مهدی میر باقری و کارگردانی مصطفی مباشری از شهرستان بیرجند، «بی مرزی» به نویسندگی عباس جانفدا و کارگردانی امیر رضا هنرمند از شهرستان طبس و «نق شرمی» به نویسندگی فریده ابراهیمی و کارگردانی صادق عرب از شهرستان نهبندان در دو روز آینده به روی صحنه می روند.

زمزم خاطرنشان کرد: اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۸ آبان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و اهالی تئاتر در شهرستان قاین برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*