در خطبه های نماز جمعه بیرجند مطرح شد؛ گلایه از عدم رعایت شئونات توسط گردشگران در ایام پایانی ماه صفر/ به بهانه ایجاد اشتغال زمینه فساد فراهم نشود

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به برگزاری اردوی گردشگری در ایام رحلت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، شهادت امام رضا و امام حسن علیها السلام گفت: متاسفانه در این اقدام که به بهانه گردشکری صورت گرفت، شئونات اسلامی رعایت نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز (۱۸ آبان) در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره حضور ۲۰ دستگاه اتوبوس از گردشگران در ایام شهادت امام حسن علیه السلام و رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در چند روستای گردشگری طبس و عدم رعایت حجاب و زیرپاگذاشتن حرمت این ایام، اظهار داشت: این موضوع عین جهالت است که در ایام آخر ماه صفر که مردم عزادار هستند، عده ای به بهانه گردشگری بخواهند شئونات اسلامی را زیر پا بگذارند.

وی با بیان اینکه چه چیزی باعث شده که هر سال باید در مناطق گردشگری طبس شاهد این فجایع باشیم، افزود: این موضوع برای مردم و روستائیان آن منطقه هم قابل تحمل نبود و مورد اعتراض آنها واقع شده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه هواهای نفسانی، بی حجابی و ترویج فحشا آن هم برای عده ای از جوانان، عین جهالت است، گفت: تمام کسانی که زمینه این کار را فراهم می کنند جاهل هستند، استانی باشند و یا کشوری فرقی نمی کند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه این اقدامات اگر با هدف اغراض نفسانی باشد، در واقع پیاده نظام دشمن خواهند بود و جای تاسف دارد، افزود: مردم با ایمان طبس طی امضای طومار و برپایی تظاهرات انزجار خود را نسبت به عاملان این چنین اقداماتی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه عاملان این اعمال جاهلانه، کار خود را به بهانه فراهم کردن زمینه اشتغال توجیه می کنند، افزود: اشتغالی خوب است که در آن تقوا باشد و روح دینی داشته باشد، بنا نیست به بهانه ایجاد اشتغال زمینه فساد و آلودگی را فراهم کنیم این عین نفاق و دورویی است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته، گفت: اولین روز از ماه ربیع، سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و آغاز تاریخ اسلام است، مسلمانان با این اقدام طعم حاکمیت الهی با رهبری پیامبر صلی الله علیه وآله را چشیدند.

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه اول نماز به واژه آزادی اشاره کرد و افزود: هر موجود زنده برای رشد و تکامل خود به تربیت، آزادی و امنیت نیاز دارد، نور، آب و خاک مناسبت زمینه تربیت و رشد گیاه هستند، انسان هم اینطوری است و تمام نیازهای گیاهان و حیوانات را دارد.

وی گفت: امنیت یکی از مولفه های مهم بشریت است که استکبار جهانی به خاطر خوی استکباری می خواهد بقیه را تحت استثمار خود قرار دهد، همان چیزی که امروز در دنیا مشاهده می کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای انسان جایگاهی قائل نیست، ادامه داد: در اندیشه و مرام سازمان ملل اینگونه است که برای دیگران ارزشی قائل نیستند، صهیونیسم  هم همین طور است و به اندازه یک گوسفند برای انسان‌ها ارزش قائل نیست.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: انسانها برای رشد نیازمند امنیت اجتماعی، فکری و جسمی هستند، کودکان و نوجوانان فلسطین، یمن و کشورهای درگیر جنگ با استکبار جهانی نمی توانند به راحتی رشد کنند.

وی با بیان اینکه آزادی اجتماعی و معنوی یعنی اینکه مانعی بر سر راه رشد انسان از نظر اجتماعی نباشد، افزود: آنچه امروز از نظر آزادی در جهان مطرح است، آزادی اومانیسمی یا خودپرستی است، درحالی که در فرهنگ دینی یعنی همه چیز در راه رشد، کمال و خدایی شدن انسان باشد و چیزی جلوی راه و مانع این هدف نشود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام تقوا را کلید سعادت می داند، گفت: آنچه در قیامت به کمک انسان می آید تقوی است که بهترین توشه آخرت است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه انسانهای با تقوی خود را از تمام طاغوت های دنیا نجات می دهند، ادامه داد: تزکیه نفس همان تقوی است که انسان را از هلاکت و آسیب های فردی و اجتماعی نجات می دهد، بیشتر آسیب های اجتماعی ناشی از بی تقوایی است.

وی از همه خادمان اربعین حسینی و رضوی که در روزهای پایانی ماه صفر از زائران پیاده امام حسین و امام رضا علیها سلام پذیرایی کردند، قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*