اخبار کوتاه

دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در قاین کلید خورد
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اجرای نمایش «مثل شیرین مثل فرهاد» در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین کار خود را ‌آغاز کرد. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان قاین به مدت سه روز در شهرستان قاین کار خود را آغاز کرد.

اعتبارات عمرانی عشایر در سال جاری پنج برابر شد
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی حوزه عشایر در سال جاری ۹۶ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال ۹۲ به بعد پنج برابر افزایش یافته است. حسین حسین پور افزود: اعتبارات ملی عشایر استان نیز امسال ۹۰ میلیارد ریال مصوب و نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است. وی اظهار داشت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات اعم از زنجیره گوشت قرمز ماده ۱۰ و ۱۲، بحران و اشتغال پایدار به ۲ هزار و ۲۰۳ نفر از عشایر استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

۲ شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: ۲ شرکت با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال برای واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لوکوموتیو و واگن راه آهن شرق کشور مجوز تاسیس گرفتند. محمود زارع نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت نیروی کشش ریلی پرس با فعالیت در واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لوکوموتیو با حجم سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند. وی اظهار داشت: شرکت واگن یدک پیشگام نیز در زمینه بازسازی و نوسازی واگن با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۷۵ نفر در طبس فعالیت خواهد کرد.

پرداخت ۱۵ میلیارد ریال غرامت
۱۵ میلیارد ریال از غرامت دامداران و مرغداران خراسان جنوبی به حسابشان پرداخت شد. غنچه مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه این مبلغ از غرامت سال زراعی گذشته پرداخت شد، گفت: دامداران و مرغداران ۱۷ میلیارد ریال از صندوق بیمه طلب داشتند که تاکنون این مبلغ واریز شد. بیش از ۳۳ هزار بیمه گذار بخش کشاورزی و دامداری، سال زراعی گذشته با صندوق بیمه کشاورزی انعقاد قرارداد داشتند.

خرید ۱۷۰ تن وش پنبه از خراسان جنوبی
۱۷۰ تن وش پنبه تاکنون از کشاورزان شهرستان های بشرویه و سرایان خریداری شد. مدیرسازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه قیمت خرید توافقی حداقل ۵ هزار تومان است، گفت: این محصولات را ۴ مرکز که ۳ مرکز در بشرویه و یک مرکز در سرایان است به صورت توافقی خریداری کرده اند. قربانی افزود: امسال با توجه به اینکه قیمت خریدتوافقی بالاتر از خرید تضمینی است کشاورزان از خرید توافقی استقبال کردند به همین علت مرکز خرید تضمینی راه اندازی نشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*