آخرین خبر :

۳ معدن طلا با ۳۵ میلیون تن ذخیره معدنی / خراسان جنوبی قطب فرآوری طلای کشور می شود

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی دو معدن طلای دیگر در استان گفت: با ایجاد واحدهای فرآوری در جوار معادن خراسان جنوبی، این استان به قطب فرآوری طلا در کشور تبدیل خواهد شد.
داود شهرکی با اشاره به وجود سه معدن طلا در استان با ذخیره قطعی بیش از ۳۵ میلیون تن و با عیار میانگین یک گرم در تن افزود: شهرستان خوسف بیشترین ذخیره معدنی را در این خصوص دارد و به زودی یکی از این معادن بزرگ استان، کارخانه فرآوری طلا را نیز احداث خواهد کرد که در حال پیگیری جهت احداث واحد فرآوری و اخذ تسهیلات است. شهرکی با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد مواد معدنی استخراجی خراسان جنوبی حداقل یک مرحله در استان فرآوری می شود، ادامه داد: توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خروج مواد معدنی از استان یکی از راهبردهای ما در سال جاری و سال های آتی است.
اشتغال ۱۱ هزار نفری در حوزه معدن استان
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی ازاشتغال ۱۱هزار نفری در حوزه معدن استان خبر داد و گفت: در این زمینه خراسان جنوبی رتبه هشتم را در کشور دارد. شهرکی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های معدنی خراسان جنوبی گفت: ۵۷۲ معدن در استان پروانه بهره برداری دارند که در این زمینه خراسان جنوبی رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است. شهرکی به سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن استان اشاره و عنوان کرد: با صدور این تعداد پروانه بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن استان صورت گرفته است. وی افزود: از ابتدای سالجاری ۲۴ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده که در این زمینه استان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*