کبد چربتان را با میوه‌ای خوشمزه درمان کنید/ نسخه‌ای طبیعی برای غلبه بر سرماخوردگی/ مصرف خودسر این مکمل را متوقف کنید/ ماده‌ای برای کاهش عوارض قاعدگی /تاثیر یک گیاه دارویی در خلق و خو/تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون/ خواص جادویی فلفل دلمه‌ای که نمی‌دانید + اینفوگرافی

 

خواص خرمالو برای کبد چیست؟

یکی از بارزترین خواص خرمالو پاکسازی بدن به ویژه کبد است؛ امروزه بیشتر افراد به دلیل زمان بندی نامناسب در خواب شب، خوردن انواع چربی و فست فودها، ورزش نکردن، ادرار نکردن هنگام بیدار شدن از خواب، زیاده روی در غذا خوردن، صبحانه خوردن با عجله به کبد چرب مبتلا هستند؛ خرمالو یکی از بهترین مواد برای درمان کبد چرب است،  خرمالو جزو دسته از میوه‌هایی است که منبع بالایی از فیبر دارد، این میوه به دلیل خاصیت ملین بودن، برای افرادی که مشکل یبوست و کبدی دارند، مفید است.

///

انار پخته یک آنتی اکسیدان قوی

آب انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و دارای خواص ضد باکتری قوی است؛ این میوه برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است، علاوه بر مصرف انار به صورت خام می‌توانید با پختن آن یک آنتی بیوتیک قوی ایجاد کنید و از آن برای درمان سرماخوردگی و گلو درد در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید، یک عدد انار تازه را خوب شسته و پس از خشک کردن، آن را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار دهید تا آهسته در درون خود بجوشد و پخته شود بعد آن را میل کنید.

///

خواص کندر چیست؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواص کندر تقویت حافظه و درمان فراموشی است؛ مصرف کندر ضعف حافظه را از بین می‌برد، یکی دیگر از خواص کندر درمان اسهال است، به این منظور مقداری کندر را با آب سرد بخورید، همچنین استفاده از کندر باعث قطع استفراغ می‌شود؛ یکی دیگر از خواص بی‌نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزی‌های شدید است که در دوران قائدگی بارها برای زنان و دختران جوان اتفاق می‌افتد.

///

عصاره گیاه خار مریم

این گیاه یکی از بهترین مواد برای درمان نارسایی کبد، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن کبدی) و غیره است؛ جالب است بدانید تمام این بیماری‌ها زمانی رخ می‌دهد که کبد اشباع و پر از سم شده باشد، از گیاه خار مریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته شده در کبد استفاده کرد، بدین منظور ۲٫۵ گرم عصاره گیاه خار مریم را با یک چهارم آب مخلوط کنید و هر روز قبل از غذا از این عصاره میل کنید.

///

آیا روغن ماهی یک ضد انعقاد است؟

روغن ماهی یک رقیق کننده طبیعی و ضد انعقاد خون محسوب می‌شود و مانند داروهای ضد انعقادی، این مکمل از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری می‌کند، همانطور که می‌دانید داروهای ضد انعقاد معمولا برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی تجویز می‌شوند؛ با این حال باید توجه داشته باشید که مقدار زیاد مکمل روغن ماهی ممکن است منجر به عوارض جانبی منفی شود، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل‌های روغن ماهی، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا مصرف مکمل برای شما مناسب است یا خیر.

///

تاثیر یک گیاه دارویی در خلق و خو

فلفل زنجبیل چاشنی

محققان دانشگاه کلرادو آمریکا برای اولین‌بار دریافتند که مصرف زنجبیل در تغییرات خلق‌وخو و قضاوت‌های اخلاقی موثر است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایکولوژی تودی، معمولا قضاوت‌های اخلاقی در انسان با احساس خوبی همراه نمی‌شود. مثلا هنگامی که در مورد حشرات سخن می‌گوییم ذهن ما به صورت ناخودآگاه با احساس انزجار مواجه می‌شود.

محققان در ادامه مطالعات پیرامون تاثیر مواد غذایی در قضاوت‌های اخلاقی به این نتیجه رسیدند که مصرف زنجبیل می‌تواند در کیفیت شناخت انسان از رفتار دیگران تاثیرگذار باشد.

پروفسور تریسی و همکارانش از دانشگاه کلرادو متوجه شدند که با مصرف زنجبیل، واکنش‌های اخلاقی افراد تغییر می‌کند.

محققان برای اثبات تاثیر زنجبیل در واکنش‌های اخلاقی از دو گروه داوطلبان خواستند که دو قرص‌ که یکی حاوی شکر و دیگر زنجبیل بود را مصرف کنند.

در این مطالعه هیچکدام از افراد تحت نظر نمی‌دانستند قرصی که خورده‌اند حاوی شکر بوده یا زنجبیل، بنابراین محققان ضمن آگاهی از وضعیت داوطلبان از آنها خواستند که پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای تاثیر زنجبیل، به تصاویر نامطلوب نگاه کنند.

پژوهشگران در ادامه متوجه شدند واکنش داوطلبانی که قرص حاوی زنجبیل را مصرف کرده بودند هنگام مشاهده تصاویر نامطلوب کنترل شده بود.

اما واکنش افرادی‌که به جای زنجبیل، شکر مصرف کرده بودند به مراتب شدیدتر از مصرف کنندگان زنجبیل بود.

محققان در پایان متوجه شدند که با مصرف زنجبیل احتمال مخالفت با مسائل در تضاد با میل شخصی کاهش می‌یابد.

تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون

روغن پنبه دانه

نتایج یک آزمایش نشان داد افزودن روغن پنبه دانه به رژیم غذایی چرب به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، بالا بودن سطح کلسترول خون مضر است و خطر ابتلا به مشکلات قلبی-عروقی از قبیل حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی سرشار از چربی موجب افزایش سطح کلسترول می‌شود. با این حال برخی از محققان معتقدند که مصرف برخی از انواع روغن‌ها با این تاثیرات منفی مقابله می‌کند.

متخصصان به افراد توصیه می‌کنند به منظور پیشگیری از افزایش سطح کلسترول بد خون از رژیم‌های غذایی مصرف کنند که در افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد نقش داشته باشند.

اخیرا نیز گروهی از متخصصان آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند که افزودن روغن “پنبه دانه” به رژیم‌های غذایی سرشار از چربی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند.

در این بررسی محققان از ۱۵ شرکت کننده ۱۸ تا ۴۵ ساله که از وزن طبیعی برخوردار بودند، درخواست کردند تا یک نوع از دو رژیم غذایی سرشار از چربی پیشنهادی را انتخاب کنند. در یک نوع از این رژیم‌ها از روغن زیتون برای غنی کردن وعده‌های غذایی استفاده شد و در رژیم غذایی دیگر روغن پنبه دانه مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان پس از گذشت پنج روز مشاهده کردند رژیم غذایی غنی شده با روغن پنبه دانه موجب کاهش سطح کلسترول بد خون و تری‌گلیسیرید می‌شود.

فلفل دلمه‌ای گیاه خوش رنگی است که سرشار از ویتامین A و ویتامین C است و میزان زیادی اسید فولیک و آنتی اکسیدان در خود دارد.

خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای بدن+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فلفل دلمه‌ای از سبزیجاتی است که به علت شکل زیبا، طعم متفاوت و رنگ‌های متنوع بسیار مورد توجه قرار دارد.

فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین‌های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی هستند؛ همچنین دارای و ویتامین C، E و K است.

تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند، فلفل دلمه‌ای گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین است

فلفل‌های دلمه‌ای می‌توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند.

این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می‌کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند و در فعالیت‌های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

فلفل دلمه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان

هنگامی که بدن شما انرژی می‌سوزاند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن دار و مضری تولید می‌شود.

بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می‌کند. تصور می‌شود که آنتی اکسیدان‌ها با اضافه کردن یک لایه محافظ می‌توانند کمک کننده باشند.

فلفل‌ها به همکاری حمل کننده‌های طبیعی می‌آیند و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می‌کنند.

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C است؛ فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C. است.

ویتامین C. یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شود، محققان دریافته‌اند که خطر پیشرفت بیماری آرتریت التهابی در افرادی که ویتامین C. کمتری مصرف می‌کنند در مقایسه با مصرف کنندگان دائمی این ویتامین بیشتر است.

با وجود اینکه فلفل دلمه‌ای سبز و زرد هم منابع خوبی از ویتامین C هستند، اما فلفل دلمه‌ای قرمز بیش‌ترین میزان ویتامین C را دارد به گونه‌ای که دو برابر نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

تاثیر مثبت ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای بر بدن

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است، ویتامین C در تسریع روند بهبود عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها و جراحات پوستی، تولید کلاژن موجود در غضروف‌ها و مفاصل استخوانی، تامین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و استحکام رگ‌های خونی موثر است.

خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای بدن+اینفوگرافی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*