عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران: هفته کتاب و کتابخوانی بزرگترین واقعه در جامعه ادبی/ عاشق کتاب باشیم

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران با تاکید بر اینکه هفته کتاب و کتابخوانی بزرگترین واقعه در جامعه ادبی است، افزود: خانواده‌ها نباید هرگز از سفارش خواندن کتاب به فرزندانشان غفلت کنند.

 

یوسف قوجق، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران در گفتگو با خبرنگار شبستان  در بیرجند با اشاره به اینکه مطالعه و کتابخوانی رمز موفقیت در نویسندگی است، گفت: لازمه نویسنده خوب بودن نیز عمیق خواندن کتاب‌ها است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه هفته کتاب و کتابخوانی بزرگترین واقعه در جامعه ادبی است، افزود: این هفته فرصتی مغتنمی است تا توجه کودکان و نوجوانان را به ضرورت خواندن هر روزه کتاب‌ها جلب و آنان را تشویق کنیم.

 

 

نویسنده‌ی رمان «نردبانی رو به آسمان» با بیان اینکه وضعیت کنونی اقتصادی جامعه به گونه‌ای ما را از خواندن کتاب غافل کرده است، افزود: اما کتاب دانایی می آورد و موجب آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای جدید می‌شود به همین خاطر خانواده‌ها نباید هرگز از سفارش خواندن کتاب به فرزندانشان غفلت کنند.

 

 

قوجق خالق داستان «لالو» با اشاره به اینکه لازمه تربیت فرزندان باهوش این نیست که خانواده‌ها آنان را منحصر به خواندن کتاب‌های درسی و قالب‌های خشک آموزشی کنند، ادامه داد: تشویق فرزندان به خواندن کتاب‌های غیردرسی همگام با مطالعه درسی باعث رشد فکری و تقویت روحیه حق‌گرایی و اجتماعی شدن آنان می‌شود.

 

 

نویسنده رمان «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان با خواندن کتاب‌های غیر درسی دنیاهای جدید را کشف می کنند و با جوامع مختلف آشنا می‌شوند، توصیه کرد: باید عاشق کتاب و مطالعه باشیم و از آن لذت ببریم.

 

یوسف قوجق عضو انجمن قلم ایران، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران متولد روستای «اوخلی بالا» از توابع رامیان (استان گلستان) است. کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیری سرویس داستان در نشریات نهال انقلاب، امید آینده و آینده‌سازان، همکاری ادبی با رادیو سراسری، داوری بخش داستان در برخی از جشنواره‌های ادبی استانی و سراسری، مترجم و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از جمله فعالیت‌های وی در طول این سال‌هاست

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*