دام وارونه صیاد

صیادی که سال ها عده ای را برای سودجویی بیشتر به دام اعتیاد می انداخت اکنون خود و خانواده را در چنگال قدرتمند قانون محبوس دید و اذعان کرد که بار کج به منزل نمی رسد.

به گزارش ایرنا، «حسین» فکرش را هم نمی کرد که روزی گرفتار آه دل مادرانی شود که فرزندان خوش قامتشان را قامت خمیده می دیدند، چه فضای سنگینی، غروری که زیر پای قانون خُرد می شود و پدری که از شرم، دست از صورت نمی کشد.
او علت خرید و فروش مواد مخدر را نبود کار مناسب و مشکلات معیشتی عنوان می کند اما انگار خودش هم نسبت به گفته اش احساس شرم دارد زیرا چه بسیار افرادی که امروز با تمام مشکلات اقتصادی نان بازو می خورند و سلامت اجتماعی جامعه را فدای سودجویی و راحت طلبی خودشان نمی کنند.
علت بند قانون، این بار کشف ۳۶۰ گرم هروئین از خانواده ای است که به قول خودشان آنقدر ناخالصی دارد که پس از فروش هم برگشت می کند.
پدر خانواده به قول خودش هروئین را در مقابل سوخت قاچاق دریافت کرده است و با این توجیه که مگر من همه را معتاد می کنم، با فراغ بال از گناه نکرده سخن می گوید.
حسین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه می دهد؛ در این وضعیت چطور باید شکم ۶ عضو خانواده ام را سیر کنم در حالی که خودم هم معتاد به متادون هستم.
او بارها در این مصاحبه تاکید می کند که برای اولین بار این کار را انجام دادم و حتی برای دریافت هروئین بی کیفیت هم سرم کلاه رفته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: فرد متخلف و معتاد ( حسین) بارها در شهرک های اقماری مرکز استان برای فروش مواد جابه جا شده و اقدام وی مورد نارضایتی شهروندان بوده است.
سرهنگ حسین محمدی افزود: همسرحسین هم از زندانیان تعلیقی مواد مخدر است.
فاطمه صغری همسر حسین نیز از مریضی روانی خود سخن به میان می آورد و می گوید: سختی های زندگی من را به این کار واداشت وگرنه من حتی معتاد به مواد مخدر نیستم.
وی یادآور شد: در پارک صیاد شیرازی بیرجند با فردی آشنا شدم که حامل مواد مخدر بود که این آشنایی موجب دستگیری من با ۲ گرم کراک و زندان شد.
حسین و فاطمه صغری در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه نمی ترسید روزی فرزندانتان از شما الگو بگیرند، با صدایی لرزان گفتند: فرزندانمان از این اقدام خبری ندارند اما ظاهرا واقعیت چیز دیگری بود و این خانواده به صورت خانوادگی تور صیادی پهن کرده بودند.
امید و امیر ۲۰ و ۲۲ ساله همواره ابراز بی گناهی می کردند و می گفتند ما گچکاریم و از اقدام پدر و مادر با خبر نیستیم.
آنها در پاسخ به این سوال که چرا با درآمدی که داشتید پدر و مادر را تامین نمی کردید تا به خرید و فروش مواد روی نیاورند، اظهار داشتند: صاحبکاران دستمزها را به موقع نمی دهند و ما هم از وضعیت خانواده باخبر نبودیم.
شواهد و قراین از صیادی ( به دام انداختن جوانان در چنگال اعتیاد) در منطقه ممنوعه در روز روشن خبر می دهد، اما ظاهرا صیادان خودشان هم هنوز در ناباوری چنگال قانون بودند.
از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۳ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است که در ۷۰ طرح عملیاتی پلیس سه هزار و ۲۰۰ قاچاقچی، حامل و خرده فروش دستگیر و به محاکم قضایی تحویل شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*