آخرین خبر :

حوادث/مرگ ۲ کودک پس از مصرف دارو / کلاهبرداری مرد شیک‌پوش از مردم به بهانه عمل به وصیت‌نامه عمه خانم /مرد معتاد با ریختن بنزین بر سر پسرش، از او انتقام گرفت /مرگ خودخواسته دو دختر و پسر نوجوان در یک شبانه‌روز/ آغاز کار تحقیقاتی پلیس برای مشخص شدن علت این مرگ‌ها /هفت سال و نیم حبس برای راننده اینترنتی به اتهام آزار و اذیت زن جوان /تیراندازی در هیرمند دو زخمی برجا گذاشت

مرد شیادی که به بهانه عمل به وصیت نامه عمه‌اش از مردم یکی از روستاهای غرب کشور کلاهبرداری می‌کرد، سرانجام دستگیر شد.

کلاهبرداری مرد شیک‌پوش از مردم به بهانه عمل به وصیت‌نامه عمه خانمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال‌ها پیش در یکی از شهرستان‌های غربی کشور مشغول خدمت بودم که با پرونده عجیبی روبه‌رو شدم. در این پرونده مردی شیاد از افراد محروم و روستایی کلاهبرداری و چند خانواده پرجمعیت را روانه کلانتری‌ها و دادگاه‌ها کرده بود.

ماجرا از این قرار بود که فردی شیک پوش با خودروی گرانقیمت وارد یک روستا شده و از کدخدا یا رئیس شورای محلی سراغ پرجمعیت‌ترین خانواده روستا را گرفته بود تا به او کمک مالی کند.

کدخدا هم «عبادالله» پیرمرد فقیر روستا را معرفی کرده بود که یک خانواده ۱۲ نفری را سرپرستی می‌کرد. مرد شیک پوش هم به خانه عبادالله رفته و به او گفته بود که یک عمه ثروتمند و ملاک دارد که باید طبق وصیتش خانواده‌های پرجمعیت و محروم را شناسایی کند تا بخشی از ثروت و میراث عمه خانم را به آن‌ها واگذار کند.

عبادالله هم خوشحال از اینکه شانس در خانه‌اش را زده پذیرایی مفصلی از مهمان کرده بود. سپس مرد شیک پوش از عبادالله خواسته بود تا شناسنامه‌ها و کوپن‌های ارزاق عمومی خانواده را بردارد تا همراه او به شهر بروند و کار‌های انتقال سند را انجام دهند. عبادالله مدارک خانواده را برداشته و سوار خودروی مرد غریبه شده بود تا به دفترخانه‌ای در شهر بروند.

در بین راه مرد شیک پوش در قهوه خانه‌ای توقف کرده و به نحوی که پیرمرد بشنود تماس‌هایی گرفته و اعلام کرده بود نوبت دفترخانه را محفوظ نگه دارند تا آن‌ها به شهر برسند. وقتی به شهر رسیده بودند نیز در مقابل یک اداره توقف کرده و از پیرمرد خواسته بود مدارک را تحویل دهد تا آن‌ها را به ثبت برساند. چند دقیقه بعد هم برگشته و مدارک را پس داده بود. سپس چند خیابان پایین‌تر خودرو را پارک کرده و جلوی یک دفترخانه از عبادالله خواسته بود دوباره مدارک را تحویل دهد تا به دفترخانه بروند. سپس از او خواسته بود همانجا در پیاده رو منتظرش بماند تا از مدارک فتوکپی تهیه کند.

بعد از گذشت ساعتی وقتی پیرمرد دید خبری از مرد شیک پوش نیست وارد مغازه شد تا سراغ او را بگیرد غافل از اینکه او از در دیگر خارج شده بود. عبادالله به سراغ خودرو رفت تا شاید مرد غریبه را پیدا کند، اما از خودرو هم خبری نبود و تازه فهمید که مرد غریبه با داستان سرایی همه مدارک و کوپن‌ها را به سرقت برده است.

در آن سال‌ها کوپن‌های ارزاق عمومی در بازار سیاه خرید و فروش می‌شد و کلاهبرداری‌ها و سرقت‌های زیادی در این زمینه رخ می‌داد. این پرونده هم به دست من رسید و پس از اطلاع به اداره آگاهی و تحقیقات بیشتر معلوم شد آن مرد شیک پوش یک متهم سابقه دار است که ده‌ها مورد شکایت مشابه از سوی روستاییان علیه‌اش مطرح شده است. درنهایت مرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد و با اعتراف به سوء‌استفاده از سادگی و اعتماد افراد محروم روانه زندان شد.

منبع: روزنامه ایران

 

 

مرد میانسال وقتی متوجه شد همسر و پسرش قصد دارند او را در کمپ ترک اعتیاد بستری کنند، در اقدامی هولناک پسرش را آتش زد.

مرد معتاد با ریختن بنزین بر سر پسرش، از او انتقام گرفتبه‌ گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شامگاه یکشنبه ۲۹ مهر پیکر سوخته پسری ۳۰ ساله به بیمارستان منتقل شد.

دقایقی بعد با اعلام موضوع به مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد بررسی‌های تخصصی آغاز و مشخص شد وی از سوی پدرش به آتش کشیده شده است.

مرد ۵۵ ساله که اعتیاد شدید به موادمخدر داشت، بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: ساعاتی قبل از حادثه متوجه شدم که همسر و پسرم تصمیم گرفته‌اند مرا برای ترک مواد به یک کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند. من هم عصبانی شدم و برای انتقام از پسرم به پمپ بنزین رفتم و پس از خرید بنزین به خانه برگشتم. وقتی به خانه برگشتم پسرم پشتش به من بود و متوجه حضورم نشد بلافاصله روی او بنزین ریختم و کبریت را کشیدم.

در حال حاضر پسر جوان در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار دارد.

 

 

 

به‌دنبال مرگ خودخواسته دو دختر و پسر نوجوان در سه پرونده جداگانه، تحقیقات برای مشخص شدن علت این مرگ‌ها آغاز شد.

به‌گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین حادثه ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر یکشنبه ۲۹ مهر از سوی مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش به بازپرس جنایی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دختر جوانی خودش را از بالاترین طبقه پارکینگ طبقاتی شهرداری به پایین انداخت.

در تحقیقات اولیه مشخص شد این دختر جوان دانشجوی رشته زبان فرانسه دانشگاه تهران بود. بازبینی دوربین‌های مداربسته پارکینگ مشخص کرد که دختر جوان شامگاه شنبه سوار بر خودرواش به پارکینگ آمده و شب را داخل ماشین خوابیده است و صبح روز بعد به لبه پرتگاه رفته، اما بعد از آن دوباره به داخل ماشین برگشته و ظهر خودکشی کرده است.

دومین گزارش ساعت ۹:۵۰ دقیقه شامگاه ۲۹ مهر به پلیس اعلام شد. دختر ۱۳ ساله‌ای زمانی که والدینش بیرون از خانه بودند خود را حلق آویز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دختر نوجوان هیچ اختلاف و مشکلی با خانواده‌اش نداشته و به بیماری خاصی هم مبتلا نبوده است.

سومین خودکشی ساعت ۱۰:۴۴ دقیقه صبح روز دوشنبه ۳۰ مهر اتفاق افتاد. مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی در تماس با بازپرس کشیک قتل از مرگ پسر ۱۴ ساله با قرص برنج خبر دادند. باتوجه به اینکه پسر نوجوان قبل از مرگ به خانواده‌اش گفته بود که قرص برنج را از عطاری تهیه کرده است، خانواده او از مرد عطار به‌خاطر فروش قرص برنج و مرگ فرزندشان شکایت کردند.

 

 

 

 

راننده اینترنتی به اتهام آزار و اذیت یک زن جوان و متأهل، به هفت سال و نیم حبس و شلاق محکوم شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس اوراق این پرونده، مهر پارسال زن جوانی هراسان به اداره پلیس مراجعه کرد و از مردی که راننده اینترنتی بود به اتهام تعرض شکایت کرد.

این زن جوان گفت: من برای معالجه به تهران آمده بودم، وقتی از بیمارستان مرخص شدم می‌خواستم به فرودگاه بروم و به خانه‌ام برگردم که درخواست تاکسی کردم. راننده خیلی زود آمد و بعد از طی مسافتی از عقب ماشین صدایی شنیدم راننده گفت: ماشین مشکل دارد و با اصرار زیاد از من خواست که روی صندلی جلو بنشینم، من هم این کار را کردم و بعد از مدتی با اینکه او متوجه شد حالم خوب نیست، در یک جاده خاکی به من تعرض کرد. من هم موضوع را به پلیس خبر دادم.

مأموران بعد از ردیابی‌هایی که انجام دادند راننده جوان را شناسایی و بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها قبول کرد که به زن جوان تعرض کرده، اما ادعا کرد نمی‌دانسته که او زنی متأهل است.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه این جوان آماده شد و متهم به پای میز محاکمه رفت. او این‌بار اعترافات گذشته‌اش را پس گرفت و گفت: من اصلاً به این زن تجاوز نکرده‌ام و گفته‌های قبلی‌ام تحت فشار بوده و همه آن‌ها را پس می‌گیرم.

قضات دادگاه صبح دیروز پس از بررسی محتوای پرونده و مشاهده مدارک پزشکی قانونی اتهام تجاوز را نپذیرفتند، اما او را به اتهام رابطه نامشروع به هفت سال ونیم حبس محکوم کردند.

 

 

 

 

تیراندازی در هیرمند دو زخمی برجا گذاشت

زاهدان – ایرنا – فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان مرزی هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: در اثر تیراندازی مقابل دادگاه این شهرستان دو نفر زخمی شدند.

محمدعلی پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران انتظامی صبح امروز در حال انتقال متهمان به دادگاه هیرمند بودند که افرادی مقابل ورودی دادگاه به سمت آنان تیراندازی کردند و متواری شدند.
وی ادامه داد: این تیراندازی در نتیجه اختلاف بین دو طایفه میر و میربلوچزهی روی داده است.
فرماندار هیرمند اظهار داشت: متهمان این درگیری شناسایی شده و ماموران به دنبال دستگیری آنان هستند.

 

 

 

شرکت ملی نفت تایوان برای جبران اشتباه خود مبنی بر در اختیار گذاشتن بنزین غیر استاندارد در ماه جاری، از امروز (سه شنبه) به مدت شش ماه بنزین رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد.

کد خبر: ۸۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ – ۱۲:۳۷ ۲۳ October 2018

شرکت ملی نفت تایوان برای جبران اشتباه خود مبنی بر در اختیار گذاشتن بنزین غیر استاندارد در ماه جاری، از امروز (سه شنبه) به مدت شش ماه بنزین رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تایوان نیوز،شرکت ملی نفت تایوان (CPC) به دلیل فروش بنزین اکتان بدون سرب غیراستاندارد در بهره زمانی اول تا ۲۱ اکتبر، امروز (سه شنبه) بنزین رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد.
به گفته تای چین مدیر شرکت ملی نفت تایوان، تمام مشتریانی که از اول تا ۲۱ اکتبر از پمپ بنزین ها سوخت دریافت کرده اند می توانند با ارائه فیش قبلی خود به همان مقدار خرید شده از بنزین رایگان استفاده کنند.
به گفته کارشناسان، شرکت ملی نفت تایوان به احتمال زیاد به دلیل این اشتباه باید ۴۰۰ میلیون دلار تایوان خسارت به عهده بگیرد.
براساس این گزارش، مشتریان خریدار بنزین اکتان بدون سرب از شهرهای نیوتایپه، تایو آن، هینچو و میائولی می توانند با در دست داشتن رسید و یا برگه کارت اعتباری خود از امروز (سه شنبه) تا شش ماه دیگر برای گرفتن بنزین رایگان به پمپ بنزین های این کشور مراجعه کنند.

 

 

 

 

دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد که بخش‌هایی از جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست از داخل چاهی در محوطه کنسولگری عربستان در استانبول پیدا شده است.

کد خبر: ۸۴۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ – ۱۱:۲۹ ۲۳ October 2018

دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد که بخش‌هایی از جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست از داخل چاهی در محوطه کنسولگری عربستان در استانبول پیدا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری اولوسال، دوغو پرینچیک، دبیرکل حزب وطن در یک برنامه تلویزیونی درباره پرونده مرگ جمال خاشقجی گفت: به تازگی تکه‌هایی از جسد خاشقجی در چاهی در محوطه کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیدا شده است.

 

 

 

 

 

مسئولان مهد کودک به منظور پیشگیری از شپش به دانش‌آموزن محلول دارویی دادند که مصرف کنند که ممکن است مسمومیت مربوط به این دارو باشد.

کد خبر: ۸۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ – ۲۳:۰۷ ۲۲ October 2018

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مرگ دو خواهر اهوازی در یکی از بیمارستان‌ها را تأئید کرد و گفت: تیمی از معاونت بهداشت و معاونت درمان برای بررسی این مسئله تشکیل شده است.

فرهاد حمزه لوئی امشب در گفت‌گو با فارس در رابطه با مرگ ۲ خواهر خردسال اهوازی پس از مصرف دارو، اظهار کرد: خانواده این دو کودک در روز جمعه و یکشنبه در حالی برای مداوای دو کودک خود به بیمارستان ابوذر اهواز مراجعه می‌کنند که حال عمومی کودکان بسیار بد گزارش شده و ضایعات مغری بر جای گذاشته بود.

وی با بیان اینکه کودکان در حالت کمای عمیق مراجعه کردند، افزود: این دو کودک قبل از مراجعه به بیمارستان توسط مطب خصوصی ویزیت شده بودند و پس از وخیم شدن حال آنها خانواده تصمیم می‌گیرند که آنها را به بیمارستان بیاورند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نام پزشک معالج کودکان در پرونده پزشکی قید نشده است؛ در بیمارستان با وجود تلاش زیادی که برای احیا این ۲ کودک می‌شود اما کودکان فوت می‌کنند.

حمزه لوئی عنوان کرد: به منظور بررسی این مسئله یک تیم از معاونت درمان و یک تیم از معاونت بهداشت تعیین شده است.

وی در پاسخ سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کودکان به پزشکی قانونی انتقال داده شده‌اند، و آیا با مجوز پزشکی قانونی اجازه تدفین آنها صادر شده، گفت: این مسئله ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد و در این مورد قوه قضائیه باید تصمیم بگیرد.

حمزه لوئی به نقل از خانواده دو کودک عنوان می‌کند: مسئولان مهد کودک به منظور پیشگیری از شپش به دانش‌آموزن محلول دارویی دادند که مصرف کنند که ممکن است مسمومیت مربوط به این دارو باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، گفته می‌شود که نفس هانیه ۱٫۵ ساله و فاطمه ۵ ساله پس از مصرف دارو سنگین می‌شود و در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند. در روزهای گذشته خبری مبنی بر تعطیلی سه داروخانه به دلیل ارائه داروهای تاریخ مصرف گذشته در خوزستان منتشر شده بود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*