اخبار علمی/گیاهی که شما را جوان نگه می‌دارد/ خلاصی از سرفه‌های خلطی با نارنگی/ با پوست این میوه به جنگ سردرد بروید/ تیروئیدی‌ها دور عرق کاسنی را خط بکشند /اینفوگرافی / ۷ راه مناسب برای کاهش درد مفاصل/توسط محققان ایرانی صورت گرفت تولید غضروف انسان از سلول‌های بدن

 

فواید زیبایی آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی با خواص فروان برای پوست و مو است؛ خواص ضد التهابی آلوئه ورا برای درمان لکه‌های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی بسیار مفید است،  بریدگی یا زخم کوچک پوستی، سوختگی پوست و دانه‌های پوستی با استفاده از آلوئه ورا به خوبی درمان می‌شود؛ ژل آلوئه ورا به راحتی از برگ‌های آن استخراج می‌شود و زمانی که به طور منظم روی پوست مالیده شود، سلول‌های مرده پوست را نرم می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد، همچنین آلوئه ورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را به تعویق می‌اندازد.

///

درمان سردرد با پوست موز

همه افراد در زندگی سردرد را تجربه کرده‌اند، گاهی سردرد دوطرفه، یک طرفه یا در تمام سر اتفاق می‌افتد که ممکن است این سردردها به تدریج شدت پیدا کند یا به طور ناگهانی شروع شود یا می‌تواند کمتر از یک ساعت تا چند روز ادامه داشته باشد، برای درمان سردرد می‌توان از موز استفاده کرد، برای اینکار چند تکه یخ را در قسمت انتهایی و در دراخل پوست موز قرار دهید و آن را با یک نوار ببندید تا یخ در بین پوست موز باقی بماند، حال پوست موز را روی پیشانی قرار دهید و تا رفع سردرد استراحت کنید.

///

عرق کاسنی و کم کاری تیروئید

بعضی‌ها که دچار کم کاری تیروئید می‌شوند خودسرانه به سراغ  مصرف داروهای گیاهی می‌روند؛ یکی از این داروها عرق کاسنی است، به دلیل اینکه افراد چاق معمولا دچار تعریق می‌شوند، فکر می‌کنند مصرف کاسنی برایشان مفید است، در حالی که کاسنی هم طبع خنک دارد و به آن سردی در بدن دامن می‌زند، پس بهتر است افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید می‌شوند نه تنها کاسنی که کلا مصرف سبزیجات را متوقف کنند، افرادی که هم طبع سردی دارند در مصرف کاسنی زیاده روی نکنند چون ممکن است تیروئیدشان کم کار شود.

///

خواص نارنگی برای سرماخوردگی

نارنگی یکی از بهترین و لذیذترین میوه‌ها در فصل زمستان است که خواص فراوانی دارد، از جمله مهم ترین فواید نارنگی در هنگام سرماخوردگی  رفع سرفه است؛ نارنگی یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان طبیعی سرفه است و در بین متخصصان طب سنتی از آن با نام اکسپکتورانت طبیعی یاد می‌شود؛ نارنگی خاصیت خلط آور دارد و خوردن آن موجب تخلیه خلط‌های زیانبار گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود، همچنین نارنگی از بروز سرماخوردگی پیشگیری می‌کند، میزان انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه ب و ث در این میوه زیاد است و از این رو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

///

دلایل ایجاد لک چیست؟

لک‌های کبدی، لک‌های بارداری، نور آفتاب، لک در سالمندی و مشکلات سینوزیت ممکن است به دنبال التهاب پوست ایجاد شوند، پوست کسانی که دچار آکنه هستند زخم می‌شود و لک ایجاد می‌کند؛ برخی افراد مبتلا به لوپوس هستند یا پوستشان تحت سایش است یا لیزر می‌کنند اگر در تماس با نور آفتاب باشند، تیره می‌شود، راهی ساده برای از بین بردن لک وجود  دارد آن هم استفاده از برخی روغن‌ها است، یکی از بهترین روغن‌ها روغن کنجد است که نه تنها لک بلکه حفره‌های باز پوست را می‌بندد و پوستتان شفاف می‌شود.

 

اینفوگرافی / ۷ راه مناسب برای کاهش درد مفاصل

همه افراد در طول عمر خود درد مفصل را تجربه کرده‌اند. این مشکل با افزایش سن و نداشتن تغذیه سالم خودش را بیشتر نشان می‌دهد. گاهی ممکن است استفاده از دارو به تنهایی کمکی به درمان درد مفاصل نکند و روش‌های غیر دارویی و کم عارضه نیز پاسخگو باشند.

در این اینفوگرافی هفت راهکار ساده، طبیعی و خانگی برای کاهش درد مفاصل پیشنهاد شده است.

گرافیک: پدرام آقائی

توسط محققان ایرانی صورت گرفت

تولید غضروف انسان از سلول‌های بدن

سلول درمانی

یک محقق ایرانی با نمونه‌گیری از سلول‌های غضروف انسان، تکثیر و کشت آن‌ها روی یک داربست پروتئینی از جنس کلاژن، موفق به تولید غضروف انسان شد.

مهدی هادی، مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تولید غضروف انسان را از دستاوردهای مطالعاتی خود عنوان کرد و گفت: فاز اولیه این طرح در آزمایشگاه تولید شده و این محصول می‌تواند به صورت صنعتی و به عنوان یک محصول دارویی در آینده نزدیک تولید شود.

وی درباره این پروژه تحقیقاتی توضیح داد: برای تولید غضروف انسان، ابتدا از سلول‌های غضروف خود بیمار نمونه گرفته می‌شود، سپس این سلول‌ها تکثیر داده شده و بعد آن‌ها روی یک داربست پروتئینی از جنس کلاژن کشت داده‌ می‌شوند و در نهایت یک غضروف کامل انسان در زمان ۳۰ روز ساخته می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*