۶ خوراکی پرطرفدار که برای معده خالی حکم سَم را دارند!

بر اساس نتایج تحقیقات مصرف برخی خوراکی‌ها  با معده خالی  مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد.

6 خوراکی که برای معده خالی حکم سَم را دارندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوانبراساس گزارش «اسپوتنیک»،برخی مواد غذایی هستند که خوردن آنها با معده خالی برخی مشکلات را به وجود می‌آورد و مصرف آنها ممنوع است.. مواد غذایی از جمله گوجه، خیار، پرتقال، موز و گلابی جزو این مواد غیرمجاز هستند.

در اینجا با چند نوع مواد غذایی که به هنگام خالی بودن معده بر روی آن اثر منفی می‌گذارد، آشنا می‌شوید.

۱-پرتقال

مصرف پرتقال با معده خالی اسید معده را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی می‌گذارد و سبب ناراحتی‌های گوارشی و در نهایت استفراغ می‌شود.

۲-گلابی

از طرفی گلابی به علت دارا بودن فیبر خام، می‌تواند به مخاط ظریف موجود در معده آسیب بزند و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند.

۳-موز

همچنین خوردن موز با معده خالی به طور ناگهانی مقدار منیزیم در بدن را افزایش داده و سبب به هم خوردن تعادل منیزیم و کلسیم در بدن می‌شود و روی قلب و عروق اثر بی نهایت منفی می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:چگونه سوزش سر معده را درمان کنیم؟


۴-خیار

خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند. وقتی این مواد با شکم خالی مصرف می‌شوند، باعث سوزش سردل، نفخ و دردهای شکمی خواهند شد.

۵- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به این علت که اسیدی است، مواد درون آن با اسید معده واکنش شیمیایی انجام میدهد و ژل غیرقابل حلی تشکیل می‌دهند که به راحتی منجر به تولید سنگ و زخم معده می‌گردد.

۶-ماست

ماست از جمله مواد غذایی است که نباید با شکم خالی مصرف کرد چرا که باکتری های مفید روده را نابود میکند. بهترین کار مصرف آن قبل از خواب است که سبب بهبود هضم غذا و رفع یبوست می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*