آخرین خبر :

۲۲ تولیدی و مسئولین فنی برتر صنایع غذایی خراسان جنوبی تجلیل شدند

۲۲ تولیدی و مسئولین فنی برتر صنایع غذایی خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیرجند- ۲۲ تولیدی و مسئولین فنی برتر صنایع غذایی خراسان جنوبی طی همایشی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۲ واحدی تولیدی و مسئولین فنی برتر در حوزه صنایع غذایی خراسان خراسان جنوبی صبح دوشنبه طی همایشی تجلیل شدند.

محمد دهقانی فیروزآبادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم گفت: غذا و سلامت آن بعد از آب مهمترین نیاز بشری محسوب می شود که ارتباط مستقیمی با بحث سلامت دارد.

وی با اشاره به هفته جهانی غذا در مهرماه اظهار کرد: شعار امسال هفته جهانی غذا «تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا ۲۰۳۰» و «رفتار ما آینده را می سازد» است که در این راستا در حد وسع و توان خود باید تلاش داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۸۰۰ میلیون نفر در جهان با سوء تغذیه رو به رو هستند و در مقابل ۶۰۰ میلیون نفر نیز با چاقی رو به رو هستند که این نکته نشان می دهد در دنیای امروز اعتدال در توزیع غذا وجود ندارد.

دهقانی ادامه داد: ارتقاء سلامت جامعه از طریق فراورده های غذایی سالم به دست می آید که این مهم بر عهده تولید کنندگان و ناظران امر صنایع غذایی است که در این زمینه تلاش های ویژه ای را انجام می دهند.

وی یادآور شد: وقتی که بسیاری از بیماری ها را مورد بررسی قرار می دهیم در می یابیم که ریشه بسیاری از آنان در محصولات غذایی نا سالم و عدم توجه به کیفت محصولی است که بررسی می کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۱ واحد تولیدی برتر در امر صنایع غذایی و ۱۱ مسئول فنی در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*