یک زندانی برای دریافت یورو ۵۰۲۵ تومانی به سامانه نیما معرفی شد!

بالاخره بعد از گذشت چندین ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه فهرست ارزبگیران دولتی منتشر شود، روز شنبه مورخه ۷ مهر ۱۳۹۷ بانک مرکزی فهرست ارزبگیران دولتی و نیمایی را منتشر کرد. این فهرست‌ها نیز به مانند فهرست‌های منتشر شده گذشته، خالی از حاشیه نبود. در فهرست دریافت کنندگان ارز نیمایی و دولتی رد پای یک اخلال گر نظام اقتصادی دیده می‌شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از گذشت چند ماه از دستور رئیس جمهور روحانی مبنی بر انتشار فهرست کامل شرکت‌هایی که ارز دولتی جهت واردات کالا دریافت نموده بودند، روز گذشته مورخه ۷ مهر ۱۳۹۷ مطابق با وعده‌ای که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته داده بود این فهرست منتشر شد. علاوه بر این فهرست، فهرست دیگری نیز که شامل دریافت کنندگان ارز نیمایی بود، هم منتشر شد. فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) شامل ۲۸۵۶ صفحه و فهرست دریافت کنندگان ارز از سامانه نیما شامل ۴۷۱ صفحه بود. هر چند این دو فهرست برخلاف فهرست‌های قبلی منتشر شده در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۲ تیرماه، نشان نمی‌داد که هر شرکت به منظور واردات چه کالا‌هایی ارز را از دولت یا سامانه نیما دریافت کرده اند، اما باز هم می‌شد از لابلای اسامی منتشر شده به برخی نکات پی برد!

به عنوان نمونه در فهرست دریافت کنندگان ارز نیمایی در صفحه ۱۲۸ نام شخص خاصی به چشم می‌خورد که در سال‌های اخیر به اخلال در نظام ارزی و اقتصادی متهم شد و طبق اسناد و مدارک موجود هم اکنون باید در زندان به سر ببرد، ولی به عنوان نماینده شرکت، نامش در این فهرست دیده می‌شود! این شخص که یدالله روزچنگ نام دارد طبق مصاحبه مورخه ۲ آبان ۱۳۹۵ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به جرم اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و برگرداندن ۱۸۱ میلیارد تومان محکوم شده است که این حکم در دیوان عالی کشور تایید گردیده است.

زندانی که به عنوان نماینده شرکت به سامانه نیما برای دریافت یورو ۵۰۲۵ تومانی معرفی شد!

مطابق با تصویر فوق شرکت تولیدی صنعتی خورشید زریوار، یدالله روزچنگ به شماره ملی ۳۸۲۰۹۹۲۷۶۶ را به عنوان نماینده شرکت برای دریافت دو مبلغ که مجموع آن‌ها ۸۱۲ هزار و ۵۲۸ یورو می‌باشد به سامانه نیما معرفی کرده است. اولین تخصیص ارز نیمایی به میزان ۶۸۶ هزار و ۸۸۰ یورو به نرخ ۵۰۲۵ تومان و دومین تخصیص ارز نیمایی به میزان ۱۲۵ هزار و ۶۴۸ یورو به نرخ ۸۹۵۷ تومان بوده است.

همچنین طبق تصویر زیر شرکت تولیدی صنعتی خورشید زریوار به دریافت ۳ فقره ارز دولتی به مبلغ ۳۲۹ هزار و ۱۵۴ یورو  اقدام نموده است که در جلوی نام شرکت کد ملی یدالله روزچنگ ذکر شده است. این میزان یورو دولتی طبق جدول اعلام شده از سوی بانک مرکزی، بر مبنای نرخ ۴۲۰۰ تومان محاسبه شده است.

زندانی که به عنوان نماینده شرکت به سامانه نیما برای دریافت یورو ۵۰۲۵ تومانی معرفی شد!

شایان ذکر است که طبق اطلاعات مندرج در روزنامه‌ها پیرامون شرکت تولیدی صنعتی خورشید زریوار، یدالله روزچنگ در مورخه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت به مدت دو سال برگزیده شده است.

زندانی که به عنوان نماینده شرکت به سامانه نیما معرفی شد!

البته طبق آخرین اطلاعات و آگهی‌های منتشر شده پیرامون این شرکت در روزنامه‌های رسمی، یدالله روزچنگ فاقد هر گونه سمت در این شرکت بوده است و مدیرعامل و رئیس و نائب رئیس هیات مدیره آن، اشخاصی دیگر هستند که احتمالاً از نزدیکان یدالله روزچنگ می‌باشند. مطابق با تصویر زیر، طبق آگهی ۳ اسفند ۱۳۹۶ خانم آفاق روزچنگ به شماره ملی ۳۸۲۰۰۵۳۳۹۵ به سمت مدیرعامل و خانم نسار روزچنگ به شماره ملی ۳۸۱۰۴۷۹۶۷۵ به سمت رئیس هیات مدیره و خانم مهاباد نوری به شماره ملی ۳۸۲۰۰۳۸۲۷۲ به سمت نائب رئیس هیات مدیره این شرکت برای مدت دو سال برگزیده شده اند.

زندانی که به عنوان نماینده شرکت به سامانه نیما معرفی شد!

به هر حال این ابهامی است که در فهرست دریافت کنندگان ارز از سامانه نیما دیده می‌شود و پرسشی که در این بین مطرح می‌باشد این است که چگونه یدالله روزچنگ که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، به عنوان نماینده شرکت تولیدی صنعتی خورشید زریوار به سامانه نیما جهت دریافت ارز معرفی گردیده است؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*