چند خبر ورزشی

 

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در بیرجند برگزار شد.

در این همایش پیاده روی، ورزش دوستان مسیر ۵ کیلومتری انتهای خیابان پاسداران تا منطقه بند دره بیرجند را پیمودند.

در این همایش ۴هزار نفری جوایزی از جمله ۳ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، ۳ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و قم، ۳ دستگاه دوچرخه و ۵۰ عدد انواع لوازم ورزشی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

اسکیت‌باز خراسان‌جنوبی بر سکوی قهرمانی کشور ایستاد/ نشان برنز کشور از آن دارتر استان شد
احمدی‌مقدم با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی مسابقات فری‌استایل دستجات آزاد کشور قرار گرفت و اکبرزاده به نشان برنز رقابت‌های دارت بیماران خاص ایران دست یافت.

 در مسابقات بین‌المللی سبک‌های آزاد جام پایتخت بانوی خراسان‌جنوبی خوش درخشید.

محدثه قندی از شهرستان زیرکوه با کسب مدال برنز بر سکوی سوم این ماراتن ایستاد.

مسابقات قهرمانی بین‌المللی کاراته سبک‌های آزاد کشور به میزبانی تهران برگزار شد که هانیه حسن‌زاده، مائده شوشتری، افسانه رضایی و محدثه قندی با مربی‌گری فاطمه‌سادات براتی به مصاف برترین‌های ایران رفتند.

اسکیت‌بازان خراسان‌جنوبی در مسابقات فری‌استایل شاخه اسپیداسلالوم قهرمانی دستجات آزاد کشور رودرروی برترین‌های ایران قرار گرفتند.

 محمدمنیب احمدی‌مقدم از خراسان‌جنوبی در رده سنی بالای ۱۶ سال با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد، علی پناهی و مهدی سعادتی از البرز رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 گفتنی است؛ امیرحسین اعتمادی و محمدمنیب احمدی‌مقدم از خراسان‌جنوبی در مسابقات تیرماه اسپیداسلالوم قهرمانی کشور به میزبانی نوشهر مقام سوم رقابت‌ها را به دست آوردند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

در مسابقات دارت قهرمانی بیماران خاص و پیوند اعضا کشور تیم خراسان‌جنوبی برای کسب مدال‌های رنگی سیبل رقابت‌ها را هدف‌گیری کردند.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی شهر رشت مرکز استان گیلان برگزار شد زهرا محمدزاده و اکبر زاده با مربیگری مجتبی فروتن‌مقدم در مقابل برترین‌های ایران به میدان رفتند که با کسب نشان برنز مقام سوم مسابقات را به دست آورد.

بانوان کاراته‌کای خراسان جنوبی در مسابقات بین‌المللی قهرمانی سبک‌های غیرکنترلی کشور به مصاف برترین‌های ایران می‌روند.

این ماراتن بین‌المللی به میزبانی تهران برگزار می‌شود و از خراسان‌جنوبی زهرا‌سادات بنائی، مهسا عبدی، طاهره حقگو، مهدیه ابراهیمی، اکرم ایلخانی، اکرم رمضانی و زهرا جعفری با سرپرستی ایلخانی و مربیگری بنائی به رقابت می‌پردازند.

 

 

 

 مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در مجموعه ورزشی خاتم الانبیاء ( سالن عفاف)  برگزار شد.

برگزاری آیین بزرگداشت پارالمپیک در بیرجند مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم گفت: برنامه مهم بهزیستی توانمندسازی معلولان و جانبازان است  و لازم است همه مسئولان دست به دست هم دهند تا عرصه فعالیت هنری و ورزشی را آماده کنیم.

وی افزود: طی سال های گذشته از ورزشکاران معلول و جانباز خراسان جنوبی اعزام به مسابقات  داشته ایم ولی متاسفانه چون سرمایه گذاری درستی نشده نتوانسته ایم در سطح جهانی مقامی کسب کنیم.

عرب نژاد با اشاره به اینکه  این مراسم باشکوه و معنوی که به همت هیات جانبازان و معلولین استان و همکاری اداره کل بهزیستی استان برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ ورزشکار دارای معلولیت جسمی و حرکتی از بیرجند و دیگر شهرستان های استان حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان ابراز امیدواری کرد با توجه به شاخص های برنامه ششم توسعه که توجه ویژه ای به توسعه شاخص های سلامت ، ورزش و تربیت بدنی دارد شاهد کمک های خوبی به جامعه بزرگ جانبازان و معلولین خراسان جنوبی باشیم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*