آخرین خبر :

پاسکاری‌های وزارت کشور و استانداری خراسان جنوبی برای تعیین ۲ فرماندار

بیش از ۴ ماه است که دو شهرستان خراسان جنوبی بدون فرماندار و با سرپرست اداره می‌شود و این امر سبب اعتراض مردم، امام جمعه و نمایندگان استان شده که این تعلل در انتخاب فرماندار و پاسکاری استانداری و وزارت کشور به نفع مردم نیست.

پاسکاری‌های وزارت کشور و استانداری خراسان جنوبی برای تعیین 2 فرماندار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فرمانداران در قلمرو ماموریت خود به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور را در ارتباط با وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده‌دار هستند همچنین نیروهای انتظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت منطقه دارند تحت نظارت فرماندار عمل می‌کنند.

مقام معظم رهبری در عرصه جنگ اقتصادی تمام عیاری که دشمن بر علیه ما دارد بر کار جهادی تاکید دارند اما این کار جهادی در قالب‌های مختلفی کاربرد دارد که یکی از آنها در اداره امور هر شهر و شهرستان است و چیزی که این روزها در استان خراسان جنوبی دو شهرستان از آن رنج می‌برند، نداشتن فرماندار است.

شهرستان‌های زیرکوه و سرایان حدود ۵ ماه است که فرماندار ندارند

شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در استان خراسان جنوبی بیش از ۴ ماه و چند روز است که فرماندار ندارند و با سرپرستی اداره می‌شود حال آنکه شهرستان زیرکوه یک شهرستان مرزی است و بیش از پیش به توجه نیاز دارد.

زراعتکار یکی از شهروندان زیرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: مردم مشکلات زیادی در شهرستان دارند هرچند برخی از مشکلات گرانی و مشکلات اقتصادی در همه جای کشور وجود دارد اما شهرستان زیرکوه نزدیک ۵ ماه است بدون فرماندار است و با سرپرست اداره می‌شود.

فرمانداری که هم فرماندار و هم سرپرست فرمانداری است

وی بیان کرد: سرپرست زیرکوه همان فرماندار شهرستان قاین است که در حال حاضر نیز در قاین فرماندار است و سرپرستی زیرکوه را نیز بر عهده دارد حال آنکه یک نفر چگونه می‌تواند مسایل و مشکلات دو شهرستان را در آن واحد زیر نظر داشته باشد.

این شهروندان زیرکوهی که معتقد است دولت باید بیشتر از این برنامه‌ریزی کرده و شهرستان‌های مرزی را به طور ویژه ببیند گفت: یعنی در استان خراسان جنوبی یک فرد وجود ندارد که به عنوان فرماندار در شهرستان منصوب شود؟

هرچه زودتر باید فرماندار شهرستان تعیین شود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زمینه آخرین پیگیری‌ها برای تعیین فرماندار زیرکوه گفت: با استاندار و وزیرکشور برای تعیین فرماندار زیرکوه صحبت کرده‌ایم و این موضوع پیگیری شده است.

فرهاد فلاحتی افزود: بعد از پیگیری‌های انجام شده گفتند کارهای مقدماتی انجام شده اما ابلاغ در وزارت کشور مانده است.

وی اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر فرماندار شهرستان تعیین شود تا ادارات از بلاتکلیفی درآید.

مگر قحط الرجال است؟

امام جمعه زیرکوه نیز در یک ماه اخیر در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گلایه از استاندار خراسان جنوبی از نداشتن فرماندار در این شهرستان گلایه کرد.

حجت‌الاسلام مرتضائی‌نیا افزود: مگر می‌شود در این موقعت حساس، شهرستان بدون فرماندار اداره شود و حتما باید داد مردم بلند شود؟ مگر قحط الرجال است؟ وی ضمن دادن کارت زرد و تذکر به استاندار گفت: مسئولان هرچه زدوتر فکری بردارند.

مدیران باید حرکت جهادی داشته باشند

نماینده مردم شهرستان‌های فرودس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نبود فرماندار در شهرستان سرایان اظهار داشت: پیگیری‌ها بی‌فایده بوده و اثری ندارد چون شهرستانی که فرماندار ندارد همه مشکلات آن را می‌بینند.

محمدرضا امیرحسنخانی با بیان اینکه این شهرستان نخستین بار نیست که تجربه نبود فرماندار را داشته است چون در گذشته نیز فردوس ۱۰ ماه بدون فرماندار بوده است افزود:در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و مدیران باید حرکت جهادی داشته باشند اما از سویی مدیریت‌ها دچار مشکل است.

پاسکاری استانداری و وزارت کشور در تعیین فرماندار

به گفته وی آن‌گونه که باید رسیدگی نمی‌شود و متاسفانه استانداری توپ را در زمین وزارت کشور و وزارت کشور توپ را در زمین استانداری می‌اندازد.

نماینده مردم شهرستان‌های فرودس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نبود فرماندار در برخی شهرستان‌ها تنها معطوف به استان ما نمی‌شود و دیگر استانها هم دچار این مشکل هستند واین روند در این شراط قابل پذیرش نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*