نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی فقط یک راننده دارد راننده دیپلمات

۶ ماه است که  نمایندگی وزارت خارجه تنها یک نفر کارمند فعال دارد. یک راننده که نقش همه را بازی می کند. راهنمای مراجعینی و راننده نمایندگی. شاید در وزارت عریض و طویل امور خارجه، این تنها راننده دیپلمات باشد که علاوه بر رانندگی، مراجعین را به سایر مراکز استان ها ارجاع می دهد.
بعد از کش و قوس های فراوان و رایزنی های مسئولان و نماینده مجلس در مرکز استان و پیگیری سه ساله بالاخره نمایندگی وزارت امورخارجه در آبان ماه سال ۹۳ با حضور معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه های اجرایی استان افتتاح شد تا از این به بعد شاهد تسهیل مراودات با کشور افغانستان، گسترش ارتباط خراسان جنوبی با جوامع بین‌الملل، جذب سرمایه‌گذار خارجی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان باشیم و از طرف دیگر جلوی  مراجعات غیر ضرور مردم برای انجام کارهایی که نیاز به تائید وزارت امور خارجه با سایر استان ها دارد گرفته شود.
با وجود تلاش هایی که برای تأسیس این نمایندگی در طول سنوات گذشته صورت گرفته به نظر می رسد در حال حاضر عملا از فعالیت آن در استان خبری نیست چرا که از اسفندماه سال گذشته بعد از اتمام مأموریت محمد فیاضی سرپرست نمایندگی، تاکنون سکان داری برای این حوزه مهم معرفی نشده و مشاهدات خبرنگار ما از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نشان می دهد که یک راننده بخش خصوصی در ساعت اداری به ارباب رجوع پاسخ می دهد بدون اینکه یک نفر نیرو در این مجموعه مشغول بکار باشد.
یکی از اساتید دانشگاه که برای ارسال مقاله ای به یکی از کشورهای اروپایی به نمایندگی مراجعه کرده است هنگام خروج از دفتر به خبرنگار ما گفت: تمامی کارهای مربوط به ترجمه مقاله و تائیدیه دادگستری را برای ارسال مقاله ام انجام داده ام که در مرحله آخر نیاز بود مهر نمایندگی وزارت امور خارجه هم پای این تائیدیه باشد که متأسفانه موقع مراجعه به دفتر، آقایی که خود را راننده بخش خصوصی معرفی کرد به من گفت برای انجام کارم به مشهد و یا زاهدان بروم چرا که در حال حاضر نمایندگی مسئولی ندارد.
او با ابراز تأسف از این وضعیت به خبرنگار ما گفت: به نظر می رسد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فقط در حد نصب یک تابلو بر سر در آن فعالیت دارد و برای انجام چنین کار کوچکی باید به سایر استان ها مراجعه کنیم. به گزارش خبرنگار ما، روزانه ۴ الی ۵ نفر برای انجام کارهای مختلفشان به نمایندگی وزارت امور خارجه مراجعه می کنند که بخشی از آنها اتباع افغانی هستند که برای ازدواج به تائیدیه این مجموعه نیازمندند و یا رانندگانی که در حوزه ترانزیت بویژه در افغانستان مشغول بکارند و گاها برای انجام کارهایشان به اینجا مراجعه می کنند و نیاز است مسئول دفتر با کنسولگری افغانستان ارتباطاتی بگیرد.
البته  حوزه فعالیت نمایندگی وزارت خارجه بسیار گسترده و فراتر از این موارد است و می تواند  در مراودات تجاری و جذب سرمایه گذار نقش مهمی ایفا کند بویژه در حال حاضر که از ۱۰ روز گذشته شاهد ممنوعیت صادرات برخی کالاها از مرز ماهیرود هستیم. نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم که برای راه اندازی این دفتر از همان ابتدا رایزنی های زیادی داشته در گفت و گو با رسانه های استان از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و از مسئولان استان خواسته پیگیری های بیشتری داشته باشند. پیگیری خبرنگار ما در روز گذشته برای مصاحبه با مدیر کل مربوطه در این حوزه روز گذشته به نتیجه نرسید و خواسته شد در روزهای آینده پیگیری های لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*