آخرین خبر :

نفرت از والدین چطور شکل می‌گیرد؟

بیشتر فرزندان ، به والدین خود عشق می‌ورزند ، اما این حالت تنها برای زمانی است که والدین درنهایت محبت و مهربانی با آن‌ها رفتار کنند. درصورتی‌که نیازهای آن‌ها تأمین نشود ، حس تنفر از والدین در آن‌ها شکوفا می‌شود. همواره پدر و مادر فرزند خود را دوست دارند و این عشق ذاتی است زیرا که آن‌ها را به دنیا آورده‌اند ، ولی این به‌تنهایی برای فرزندان کافی نیست .
فرزندان، شرایط دلخواه، والدین، بی حرمتی، عشق، نارضایتی، خانواده ایرانی، عشاق موفق

شرایط دلخواه

فرزندان به دنبال تأمین نیازهای خود هستند . هر چه بزرگ‌تر می‌شوند ، انتظارات و نیازهای آن‌ها نیز نمایان‌تر می‌شود . اگر پدر و مادر به‌درستی آن‌ها را درک نکنند و نیازهای عاطفی و مادی آن‌ها تأمین نشوند و در ادامه محدودیت‌هایی را برای آن‌ها مقرر کنند ، نارضایتی فرزند آغاز می‌شود و به‌تدریج این نارضایتی ، تبدیل به تنفر می‌شود! آن‌ها انتظار دارند که والدین درهرصورت به رشد شخصیتی آن‌ها نیز اهمیت بدهند.

تأثیر شرایط محیطی

علت دیگر تنفر گرایی فرزند ، اثرات شرایطی است که والدین برای آن‌ها فراهم می‌کنند. همان‌طور که آن‌ها در محیط بیرون تأثیرپذیر هستند ، شرایط و جو منزل هم بر آن‌ها مؤثر است . خیلی از والدین ، با بحث‌وجدل و استرس‌های متوالی در منزل ، فرزند را تحت‌فشار روحی قرار می‌دهند. با این اوضاع آن‌ها نمی‌توانند به‌درستی بر درس یا فعالیت‌های مفید خود در منزل تمرکز کنند . همچنین باوجود شرایط نه‌چندان مناسب محیط بیرون از منزل ، همچون ، افراد و دوستان ناباب که آن‌ها را همیشه به راه خطا می‌کشانند ، فرزند خود را در تنگنا می‌بیند و در این حالت است که اهانت و بی‌حرمتی به والدین ، از جانب او آغاز می‌شود و آن‌ها را اشخاصی خودخواه و بدون ملاحظه می‌خواند.

راه‌حل

شاید راه‌حل آن ازنظر برخی بررسی‌ها آسان باشد، ولی زمان می‌برد. شما برای ایجاد عاطفه و محبت با فرزندان خود همواره باید صبور باشید. به آن‌ها عشق بورزید، برای آن‌ها وقت بگذارید و آن‌ها را درک کنید. به صحبت‌های آن‌ها به‌طور دقیق گوش فرا دهید. آن‌ها را تشویق کنید تا از دوستان ناباب خود دوری کنند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکنید. آن‌ها را در پیشرفت درس و به سرانجام رسیدن اهدافشان یاری کنید. سعی کنید شرایطی را فراهم آورید که رشد شخصیتی آن‌ها در جهتی مثبت نیل پیدا کند .


دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*