مسابقات مادربزرگ ها در خوسف برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: مسابقات فرهنگی ورزشی مادربزرگ ها در سالن ورزشی شهید نجفی این شهرستان برگزار شد.

فاطمه چهکندی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه ورزش مختص قشر خاصی از جامعه نیست و متناسب با سن و شرایط جسمانی افراد ورزش متناسب آنها تعریف شده است، ۶۰ مادربزرگ در این مسابقات از روستاها و مرکز شهرستان در رشته های مختلف با یکدیگر رقابت کردند.
وی افزود: این مسابقات روز گذشته (پنجشنبه) در رشته های یه قل دو قل، دارت و دو میدانی بین مادربزرگ های شرکت کننده برگزار شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف هدف از برگزاری این مسابقات را همگانی کردن ورزش با توجه به بیماری های محتلف دوره سالمندی از قبیل افسردگی، دیابت و بیماری های قلبی عنوان کرد و گفت: برگزاری این گونه مسابقات نقش بسزایی در کاهش هزینه های درمان و افزایش نشاط اجتماعی دارد.
وی بیان کرد: در حاشیه این مسابقات ایستگاه سلامت برپا و آزمایش های اولیه پزشکی همجون اندازه گیری قند خون و فشارخون سالمندان انجام شد.
چهکندی نژاد افزود: خوسف به دلیل تازه تاسیس بودن و داشتن ۱۹۰ روستا و آبادی در حوزه زیرساخت های ورزشی مشکلات زیادی دارد که لازم است توجه ویژه ای به این شهرستان شود.
وی گفت: سال گذشته اعتبار خوبی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است و امیدواریم تجهیز این خانه های ورزش روستایی در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن هستند و این تفاوت نرخ روستانشینی نسبت به کشور که حدود ۲۵ درصد است، اهمیت توجه به ورزش در مناطق روستایی این شهرستان را نشان می دهد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ جشنواره بازی های بومی و محلی در این شهرستان خوسف برگزار شده و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر استان خراسان جنوبی در خوسف در حال انجام است.
وی از گردهمایی روسای سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی استان خراسان جنوبی در آذرماه در خوسف خبر داد و افزود: در راستای هم اندیشی راهکارهای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی این نشست برگزار خواهد شد.
چهکندی نژاد گفت: مسابقات ورزشی در روستاهایی که خانه ورزش در آنها تجهیز شده در برنامه های آتی این اداره است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*