آخرین خبر :

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی : زائران اربعین از مرزهای مهران و چزابه خارج می شوند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: دوستداران سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی بعد از ثبت نام در سامانه سماح می توانند از طریق ۳۳ دفتر خدمات زیارتی در مراکز شهرستان ها و ۸ دفتر موقت در شهرهای آیسک، سه قلعه، مود، درح، عشق آباد، دیهوک، آرین شهر و خضری دشت بیاض کارهای مربوط به اعزامشان را انجام دهند.
ابوالفضل نوفرستی با اشاره به آغاز ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی از ۵ مهر ماه در سراسر کشور از زائران حسینی خواست مراحل ثبت نام و اخذ گذرنامه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که بدلیل حجم مراجعه کنندگان ممکن است مشکلی برایشان بوجود آید.
وی از مردم خواست به سامانه سماح مراجعه کنند و اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه، تاریخ صدور گذرنامه و … را در آن ثبت کنند.
وی ادامه داد : کسانی که قصد تشرف به پیاده روی اربعین را دارند چنانچه فاقد گذرنامه می باشند لازم است از هم اکنون جهت اخذ گذرنامه خود به دفاتر پلیس +۱۰ در سطح استان مراجعه کنند چرا که در سال جاری بدون گذرنامه و ویزا امکان حضور در پیاده روی بزرگ اربعین وجود ندارد.
فقط ۳۷۷ هزار تومان
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه سفر و ویزای اربعین بصورت الکترونیکی در دفاتر خدمات زیارتی استان انجام می شود و زائرین از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان به دفاتر خدمات زیارتی اجتناب کنند، گفت: هزینه صدور ویزا، هزینه بیمه و خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید ۳۷۷ هزارو ۷۰۰ تومان است.

صدور ویزای اربعین زائران در استان
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی موقت کنسولگری عراق در استان گفت: امسال صدور ویزای زائران اربعین از خراسان جنوبی و زاهدان در استان انجام می شود که این اقدام بسیار خوبی در کاهش مشکلاتی مانند مفقود شدن ویزا و یا ارسال آن به استان دیگر بصورت اشتباهی می باشد.
خروج زائران استان از مرزهای مهران و چزابه
نوفرستی با بیان اینکه امسال زائران از دو مرز چذابه و مهران به انتخاب خودشان می توانند وارد عراق شوند، افزود: بعد از قطعی شدن ثبت نام در سامانه سماح زائران باید پاسپورت شان را به نزدیک ترین مرکز خدماتی تحویل دهند و رسید دریافت کنند تا ظرف مدت ۲۴ ساعت این پاسپورت در اختیار شرکت مرکزی کارگزاری استان قرار گرفته تا از طریق کنسولگری عراق بقیه مراحل در دستور کار قرار گیرد.

زائران مراقب سارقان باشند
وی ادامه داد: اگر زائری از رفتن به این سفر بعد از ثبت نام منصرف شد می تواند با ارائه کارت ملی هزینه پرداختی را دریافت کند ولی بعد از صدور ویزا با پرداخت جریمه می تواند پولش را بگیرد. وی مدت مجاز اقامت در عراق را حداکثر تا یک ماه اعلام کرد و گفت: با توجه با سوءاستفاده سارقان حرفه ای از محل های شلوغ در مسیر پیاده روی زائران مراقب وجوه نقد و تلفن همراهشان باشند.
وی گفت: پیش بینی می شود استقبال مردم از مراسم اربعین امسال هم باشکوه تر از سال های گذشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*