مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد: افزایش ۶۴ درصدی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از افزایش ۶۴ درصدی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در دومین مرحله جشن عاطفه ها ۹۴۸ پایگاه در سطح مدارس استان کمک های دانش آموزان را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رضا سلم آبادی امروز (۱۱ مهر) در مراسم نمادین دومین مرحله جشن عاطفه ها در دبیرستان دخترانه شاهد بیرجند به جمع آوری ۱۲۴ میلیون تومان وجه نقد از محل کمک های مردمی در اولین مرحله برگزاری جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: همچنین یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان نیز از محل کمک های غیرنقدی به این جشن کمک شده است.

 

وی از افزایش ۶۴ درصدی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از محل کمک های مردمی ۹ هزار و ۱۷۰ بسته لوازم آموزشی برای دانش آموزان نیازمند تهیه و بین آنها توزیع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین از پرداخت ۳۲۸ میلیون تومان هزینه کتب درسی ۹ هزار و ۴۰۰ دانش آموز نیازمند استان خبر داد و گفت: در دومین مرحله جشن عاطفه ها ۹۴۸ پایگاه در سطح مدارس استان کمک های دانش آموزان را جمع آوری می کند که در اولین فرصت بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

 

علی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم اظهار داشت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده، نیازهای دانش آموزان در اکثر شهرستان ها و روستاها با توزیع عادلانه اقلام پاسخ داده شده است.

 

وی با تاکید بر تقویت جنبه های فرهنگی دانش‌آموزان نسبت به سال‌های قبل افزود: می طلبد آموزش و پرورش به تقویت مهارت های زندگی در کنار مسائل تربیتی توجه بیشتری کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: فرهنگ مطالعه مفید، تدبر و پرسشگری باید بین دانش آموزان تقویت شود.

 

غلامرضا یکه خانی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم بر آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ انفاق و کمک به همنوع تاکید کرد و افزود: انتظار می رود که کمک به همنوعان، محدود به اینگونه جشن ها نباشد و در طول سال از طریق مساجد ادامه یابد.

 

وی از شناسایی ۳۰ هزار دانش آموز محروم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان از طریق پایگاه های مستقر در مدارس در روز جشن عاطفه ها جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*