مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی: ۴۰۶ اثر به دبیرخانه بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه گویی در خراسان جنوبی رسید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت:۴۰۶ اثر به دبیرخانه استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه گویی در خراسان جنوبی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، طاهره حمیدی ظهر امروز (۲۶ مهر) در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه گویی اظهار داشت: در مدت دو روز، کودکان و نوجوانان روایت قصه های مختلف و متعدد را با گویش های زیبا، از نزدیک شنیدند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان و بزرگان نیز با شنیدن این قصه ها، حس کودکی در آنها زنده شد، افزود: ایران، سرزمین حماسه ها و اسطوره های بی نظیر است که قصه و قصه گویی و روایت دلاوری همیشه در آن سازی و جاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: کودکان به قصه نیاز دارند چرا که احساس می کنند به آنچه که در دنیای واقعی قابل پیش بینی نیست، نزدیک هستند.

وی با تاکید بر اینکه قصه ناممکن ها را ممکن می سازد، ادامه داد: با مطالعه سرنوشت محترعان به این نتیجه می رسیم که بارقه های شکل گیری اختراع و یا کشف آنها، به قصه های کودکی برمی گردد.

به گفته حمیدی، یکی از کارکردهای مهم قصه گویی، کمک به خیال انگیز نمودن بیشتر کودکان و سرعت ببخشدن به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می کنند با معرفی کتب، مخاطبان را با آداب و رسوم اقوام و ملل و داستان های مختلف آشنا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و مشارکت آحاد جامعه در این رویداد بزرگ فرهنگی ذکر کرد و گفت: قصه گویی یک ابزار ارتباطی فرهنگ ساز بسیار موثر است.

وی تمرین زندگی را رویکرد بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه گویی عنوان کرد و گفت: امروز کودکان و نوجوانان ما نیازمند فراگرفتن آموزش مهارت زندگی هستند.

حمیدی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش «تخصصی، عمومی و علمی و مقاله نویسی» برگزار می شود، ادامه داد: تدابیر و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره از چند ماه قبل انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۶ اثر قصه گویی به دبیرخانه این مسابقه رسید، افزود: از این تعداد ۳۲۸ اثر ویژه بخش ۹۰ ثانیه ای است که به دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال شده که با آرای مردم به بهترین ها انتخاب خواهند شد.

به گفته وی، همچنین در بخش قصه گویی تحصصی نیز ۷۷ قصه به این دبیرخانه رسید که در مجموع ۳۰ نفر، روایت قصه را در روی صحنه داشته اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: طبق آمار در سال گذشته ۱۳۸ اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید که در سال جاری از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی از حضور ۵۰۰ کودک برای تماشا و شنیدن قصه های این مسابقه طی دو روز اول خبر داد و گفت:کانون پرورش فکری کودکان در سطح کشور طلایه دار جشنواره قصه گویی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*