شورای شهر بیرجند این هفته هم جلسه علنی نداشت

۲۸ مرداد ماه آخرین جلسه شورای شهر بیرجند در ۵۰ روز گذشته بود که با حضور خبرنگاران برگزار شد و از این تاریخ دو هفته اعضای شورا به تعطیلات تابستان رفتند و بعد از آن هم دو هفته جلسات شورا با این توجیه که نامه های خصوصی قرار است پیگیری شود و مورد خاصی برای درج در رسانه ها نیست شاهد غیرعلنی برگزار شدن این جلسات بودیم. البته طی دو هفته اخیر هم بدلیل برگزاری رژه نیروهای مسلح و مانور روز آتش نشان جلسات شورا کنسل شده است.
رئیس شورای شهر بیرجند در گفت وگو با خبرنگار ما در توضیح عدم برگزاری جلسه شورا گفت: جلسه این هفته بدلیل همزمانی با مانور روز آتش نشان و شرکت اعضای شورا در این مراسم لغو شده است. دکتر تقی زاده با بیان اینکه هفته آینده جلسه شورا با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد، افزود: دوشنبه هفته گذشته جلسه شورا را داشته ایم که انتخابات هیات رئیسه با حضور اعضای شورا برگزار شد که همین هیات رئیسه فعلی بیشترین رأی را کسب کردند.

کمبود نیروی انسانی در مراکز انتقال خون خراسان جنوبی
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تولید خون در استان پاسخگوی نیازها است، گفت: اما کمبود نیروی انسانی به شدت در مراکز انتقال خون استان احساس می‌شود که نیازمند تدابیر ویژه است. دکتر عاملی، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ مرکز خونگیری در سطح استان فعالیت دارد که یک مرکز در طبس هر روزه فعالیت دارد و یک مرکز قاین و فردوس هفته‌ای دو روز و دو مرکز بیرجند هم هر روزه فعالیت دارند.

خراسان جنوبی برای مراسم اربعین ۳۴ موکب برپا می‌کند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از صدور پروانه برای ۳۴ موکب خراسان جنوبی در اربعین حسینی خبر داد و گفت: از ادارات و مسئولان استان درخواست داریم در بحث کمک به مواردی که در اربعین نیاز است ورود پیدا کنند. موسی جوینده در جلسه ستاد اربعین شهرستان بیرجند با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده امسال به دلیل اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌ها حجم زائران عتبات عالیات در طول سال کم شده پیش‌بینی می‌شود در اربعین با افزایش زائران روبه رو باشیم.

ارسال ۱۱۰ اثر به جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از ارسال ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی خبر داد.
ناصر نبی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) برگزار می‌شود. به گفته وی، شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع «مدح و منقبت امام موسی ابن جعفر (ع)» نیز شرکت کنند. وی با اشاره به اینکه اختتامیه این مراسم همزمان با ۸ آذرماه در بیرجند برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های جانبی متعددی در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*