شهردار منطقه ۹ در گفت و گو با تیتر شهر ؛ فرودگاه مهرآباد سالانه ۵۰ میلیارد تومان به منطقه ۹ خسارت وارد می کند

وجود فرودگاه بین المللی مهرآباد در منطقه ۹ تهران باعث بروز مشکلات زیست محیطی اعم از آلودگی هوا و صوت در این محدوده شده است. یک بررسی اجمالی نشان می دهد انجام پروازهای شبانه از این فرودگاه بین المللی باعث بروز مشکلات زیادی برای اهالی محله های مجاور منطقه ۹ شده است. مشکلاتی که سلامت روانی اهالی آن را دچار مشکل کرده است. به گونه ای که همجواری فرودگاه مهرآباد با منطقه ۹ سالانه ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران خسارت وارد می کند.
کد خبر: 
فرودگاه مهرآباد سالانه 50 میلیارد تومان به منطقه 9 خسارت وارد می کند

به گزارش تیتر شهر: سال ۹۵ بود که به دلیل اعتراض شهروندان ساکن در منطقه ۹ به ویژه محله مهرآباد جنوبی از انجام پروازهای شبانه این مجموعه باعث شد تا شورای چهارم شهر تهران مصوبه ای را مبنی بر منع انجام پروازهای شبانه از مهرآباد مصوب کند.
بر این اساس نیز وزارت راه و شهرسازی و مجموعه فرودگاه مهرآباد نیز این قول مساعد را داد تا از ساعت۱۲ شب تا ۵ صبح هیچ پرواز شبانه ای از این فرودگاه انجام نشود.
این در حالی است که تاخیرهایی که پروازهای داخلی  در سال های اخیر داشته، باعث شده تا این مصوبه به طور کامل در فرودگاه بین المللی مهرآباد اجرا نشود.
شهردار منطقه ۹ تهران در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت:  عدم انجام پروازهای شبانه از فرودگاه مهرآباد یکی از مطالبات شهروندان ساکن در این محدوده به ویژه محله مهرآباد جنوبی است . به همین دلیل بارها این موضوع به وزارت راه و شهرسازی، مدیریت مجموعه فرودگاه مهرآباد و شرکت مادر تخصصی فرودگاهی اطلاع داده شده است.
سید علی مفاخریان با بیان اینکه در حال حاضر طبق برنامه ریزی های انجام شده فروش بلیت برای انجام پروازهای شبانه در شرکت های مسافرتی انجام نمی شود، افزود: با توجه به اینکه تاکید فرودگاه مهر آباد به عدم انجام پروازهای شبانه از ساعت ۱۲ شب تا ۵ بامداد است، اما مشکل اصلی عدم اجرای مصوبه شورای شهر به دلیل تاخیر در پروازهای داخلی است به همین دلیل آخرین پروازهایی که از فرودگاه های کشور به مقصد تهران و فرودگاه مهرآباد انجام می شود، به دلیل تاخیر زیادی که از فرودگاه مبدا دارند، باعث می شود ساعت نشستن هواپیما در فرودگاه مقصد نیز تغییر کند.

فرودگاه مهرآباد سالانه 50 میلیارد تومان به منطقه 9 خسارت وارد می کند

وی با تاکید بر اینکه باید سازمان های متولی تاخیر در پروازهای داخلی را مدیریت کنند، ادامه داد: یکی از پیگیری های شهرداری منطقه ۹ از مجموعه فرودگاه بین المللی مهرآباد، کاهش آثار زیانبار محیط زیستی اعم از آلودگی هوا و آلودگی های صوتی است.
مفاخریان با بیان اینکه در حال حاضر دولت تصمیمی برای انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه بین المللی امام را ندارد، یادآور شد: طبق مطالعات انجام شده، سالانه وجود فرودگاه بین المللی مهرآباد در منطقه ۹ حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت برای شهرداری این منطقه به دنبال دارد.
شهردار این منطقه همچنین از راه اندازی یک خط ویژه مترو بین فرودگاه بین المللی مهرآباد و امام خبر داد و تاکید کرد: پیشنهاد احداث این خط که در بین مناطق ۹،۱۷ و ۱۸ قرار دارد؛ به شهرداری داده شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*