سرمقاله/آقای وزیر بهداشت ! گاه باید حرف نزد…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
قاضی زاده هاشمی، وزیری است که تا توانسته خوب کار کرده و این روزها شاید در بدترین شرایط کاری اش به سر می برد… طرح سلامت و تحریم ها با هم سازگاری و همخوانی ندارند، احتکار دارو و تزریق داروهای تاریخ گذشته از طریق قاچاقچیان بی ریشه وبی اصل و مافیای پر سود دارو، حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را سخت ناخوش کرده است.
چندی پیش ایشان در برنامه (احتمالا نگاه یک) حرف هایی را عریان و شفاف عنوان کرد که از دو نگاه می توان به آن پرداخت.
وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال مجری که می پرسد مردم می گویند وزارتخانه برای داروی بیماری های خاص دیگر ارزی را تخصیص نمی دهد و شرایط این بیماران با خطر مواجه است، می گوید: من از مردم می پرسم که آیا برای ورود این نوع داروها که ارزبری بسیار زیادی هم دارد اجازه می دهند که از بیت المال برداشت کنیم ؟! بیماری که حداکثر چندماه و یا دوسال بیشتر زنده نخواهد بود؟!
یک نگاه می گوید بله حق با وزیر است، اولویت با شیر خشک کودکان و داروهای روتین مردم است که دچار اخلال نشود!
نگاه دیگر اما کسانی هستند که با این واقعیت درگیرند و برای عزیزانشان حتی برای زنده مان آنان برای دوساعت هم حاضرند جان بدهند و فرش زیر پای شان را هم بفروشند.
آقای وزیر!
آیا کسانی که هزاران میلیارد تومان بی زبان از بیت المال را به یغما بردند از مردم کسب اجازه کردند؟ آیا صدها نفری که مافیای داروی این مملکت را چون اختاپوسی در دست داشته و دارند، برای کسب میلیاردها پول نامشروع آن از مردم اجازه می گیرند؟
آقای وزیر! اگر فرزند نوجوانتان به بیماری خاصی دچار شود آیا اجازه می دهید که به صرف این که دو سال دیگر بیشتر عمر نمی کند جلوی چشمانتان پر پر بزند، چون وزیر بهداشت کشورش گفته بخاطر دو سال زنده ماندن دیگر لزومی ندارد از بیت المال برای تأمین این داروها پول برداشت کنیم!
آقای وزیر!
وزارتخانه شما وظیفه دارد که تا لحظه مرگ مردمی که به شما و تیم تان اعتماد کرده اند سرویس امید و زندگی برسانید، شما وظیفه دارید از بیت المال برای تمامی بیماران خاص حتی اگر یک روز از عمرشان باقی مانده است دارو را تهیه و بی منت در اختیار آنان قرار دهید !!
آقای قاضی زاده هاشمی!
باور کنید باور می کنیم که کارهای بزرگی را به انجام رسانیده اید، اما بی پرده سخن گفتن آن هم به این عریانی، دل های زیادی را شکست، امیدهای فراوانی را زنده بگور کرد و کلی حرف و حدیثی را به بار آورد که اصلا نیازی به پرداخت چنین هزینه ای نبود! قبول کنید که گاه سکوت بهترین پاسخ است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*